af en toe gaan er drie lampjes tegelijk branden het motorstoringslampje met de melding na uitlezen Gloeikaarsen verwarmingskring A (deze heb ik al vervangen heeft niet geholpen) tegelijk gaat ook het lampje van de esp en tractioncontrole branden en krijg ik de melding C1201 bericht motorkoppel niet plausibel en het bericht S201 fout in motorstuurapparaat CAN-bus
soms komt de storing omhoog na het starten met koude motor maar pas tijdens het warm draaien na ca 1 minuut maar ook tijdens het rijden maar dan wel tijdens een lange rit (pas na 40km)
ik heb de accu al vervangen en de gloeikaarsen, wie heeft een tip of heeft dit ook meegemaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die gloeikaarsfout blijft wel weg?
Oiram
hoe bedoel je blijft wel weg ik heb de foutcodes al drie keer gewist en de dealer ook al een keer maar ze blijven terug komen
Wat zijn de storings codes dan? C1201 is niet een code waardoor het motormanagement gaat branden?
De gloeibougies is P0380? iets meer informatie is wel gewenst?
beste Rudy de foutcode in het motormanagement is inderdaad p0380 en ik heb eergisteren voor de tweede keer de gloeikaarsen vervangen ook een ander merk gemonteerd code c1201 komt omhoog in het abs systeem
C1201 komt (bij Toyota) vaak samen met andere code.
Word dan aangeraden eerst die andere code te verhelpen.
Oiram
hoe kan het dan dat die de foutcode p0380 steeds terug komt terwijl de gloeikaarsen vervangen zijn kan de gloeiregelaar dat ook veroorzaken of het motorregelapparaat want onder het rijden gaat de storing ook aan
Bij dit merk nog niet eerder bij de hand gehad, die P0380
Maar bij andere merken kan het id ook door het gloeirelais veroorzaakt worden.
Ook niet origineel(spiralen) is soms de oorzaak.(bij mercedes gezien)
Normaal gesproken alle spiralen vervangen, contacten nazien, gloeirelais verv, ECU vervangen
Las laatst ergens dat er een software update voor was.(gewoon te gevoelig en regelmatig lampje aan)
Vraag eens of er een update voor is.
Oiram
Het is zoiezo vreemd dat de code ook tijdens het rijden terug komt? want de Ecu neemt een bepaalde tijd die hij nodig heeft om de gloeibougies aan te sturen dit is afhankelijk van de koelvloeistof temperatuur nadat het contact in stand on is gezet. Als de motor is aangeslagen zal hij tot een bepaalde tijd nagloeien om dieselklop te voorkomen.
P0380 krijg je als er geen verandering is in de accuspaning of als er geen puls verhouding is van de aansluiting op de dynamo. Als de voeding van de gloeibougies wordt ingeschakeld, neemt het stroomverbruik plotseling sterk toe. Waardoor het signaal van aansluiting M(pulsverhouding) van de dynamo verandert. Als deze verandering niet plaatsvindt als de gloeibougies aan worden gezet(contact aan) stelt de motor ecu vast dat er geen stroom aan de gloeibougies is geleverd en wordt er een onderbreking in de gloeibougie of circuit ervan geregistreerd.
Gloeibougies heb je al vervangen die zijn goed.
Heb je al gecontroleerd of er daadwerkelijk spanning komt op de rails van de gloeibougies?
Kan Voorgloeirelais zijn?
Of de bedrading van het circuit zelf?
Maar ik zou eerste eens de spanning meten op de gloeibougies zelf!
Of als laatste de Motor-ecu <-- zou ik hier niet van uit gaan
Succes
De combi van deze drie lampjes duidt ook wel eens op code P1386 5e injector/software en/of P2002 egr of dpf/dpnr. Hebben deze codes zich wel eens voorgedaan? Dat kan invloed hebben op jouw ondervonden codes.
het probleem is opgelost, toch los contact in de kabel ven het gloeisysteem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar