👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo autoliefhebbers,
Ik heb een probleem met mijn stuurbekrachtiging van mijn rav4. De auto is van 1998 een benzine uitvoering met een 2.0 liter motor en een 5 versnelling handbak.
Het probleem is de bekrachtiging van het stuur,
naar rechts sturen werkt deze goed maar naar links gaat deze zwaar en werkt de bekrachtiging bijna niet.
Heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt en eventueel een oplossing. Bij voorbaat dank. groet Rob.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
pompdruk laten meten , maar vermoed een defect stuurhuis , lekt deze olie ?
https://problemcar.nl/topic/toyota/stuur...
Mogelijk blijft de schakelplunjer in de pomp hangen. Zie bijgevoegde bijdrage. Deze schakelplunjer schakelt tussen druk in de ene kant stuurhuis en de andere kant. Door slijtage kan er een scherp randje aan komen en blokkeert hij in zijn schacht. Een klein beetje zoeten (afronden) met fijn schuurpapier zou het probleem kunnen verhelpen.
1 jaar
Dank voor de reacties mannen, maar heeft er iemand een schema tekening hiervan (de pomp en het stuurhuis) van deze rav4? En Kaleido 1 de pomp of stuurhuis lekt niet, naar recht draaien dan zie je dat de olie word rond gepompt en je hoort het overdruk klep, maar linksom niet. Rob
1 jaar
Je verhaal sterkt mijn vermoeden dat de plunjer blokkeert. In bijlage zie je een plunjer met veer. Deze zit achter druk of retourleiding. Welke weet ik niet meer. Ik denk drukleiding. Ik zou ze gewoon losmaken en voelen of de plunjer scherpe randjes heeft. Een tekening zal je niet veel helpen. Pompen zijn allemaal ongeveer gelijk. Bestaan uit schottenpomp voor druk tot ca 80 bar. Wisselklep (plunjer) en overdruk ventiel.
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota FunCruiser RAV4 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar