Na te veel olie bijgevuld te hebben, begon de auto al snel te roken, in te houden en stopte ermee.
Ik heb de olie afgetapt.
Nu draait de motor alleen nog stationait met choke aan. Bij gas geven komt er na enige tijd dikke witte rook uit de uitlaat (niet stationair lopen)
Bougies zijn na het afslaan nat, maar niet zwart.
Bij de uitlaat voel ik geen continue stroom van lucht (zover dat kan bij een auto), maar behoorlijke stoten lucht.
De auto is een oldtimer automaat.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen deze auto nog niet naar de sloop te hoeven brengen....
Bedankt alvast voor de reacties,
Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er geen berg olie in je luchtfilter ?
Geen druk op je koelsysteem , wit duidt meestal op verbranden van water.
Hoeveel was teveel olie ?
HD_VZ_57 ?
Dit is een kp 60 met een 4k-(h) motor .
Heb je de auto ook gestart met te veel olie ?
Ben bang dan je het tere verouderde koppakkinkje die er al jaren tussen zit te hemelen hebt geholpen .
Tussen cillinder en olie kanaal (vette bougie's ) of tussen cillinder koelvloeistofkanaal (witte rook).
Ik zou als je ik jouw was een compressielek test laten doen hoe de staat is van de koppakking .
Waarschijnlijk is dit ook de oorzaak waarom de auto beroerd stationair loopt .
Bougies reinigen,en een stuk rijden met de auto,ik zou niet weten waarom de koppakking nu lek zou zijn.Er zit olie in je inlaatspruitstuk/uitlaatgedeelte dampt er wel uit bij flink proefrijden!
Bedankt voor de reacties!
Er zat geen olie in de luchtfilter. In de luchtfilterbak onderin een heel klein beetje. Ik begrijp dat die witte rook koelvloeistof moet zijn. Verbrandde olie is dus blauw of zwart?
Ik ben er ook achter dat tijdens het stationair draaien (met choke aan) als ik 1 van de middelste bougies los koppel, dat er dan geen verschil te merken is aan hoe de motor loopt. Dat betekent volgens mij dat ie op de buitenste twee cilinders loopt. Ook zijn de binnenste twee bougies nat als ik ze eruit haal. De buitenste twee niet. De binnenste twee natte bougies vonken overigens wel. Duidt dit op een luchttoevoer probleem? Of toch koppakking?
De witte rook is enorm veel na enige tijd. Zo veel, dat ik de hele straat er mee blauw zet.
11 jaar
Niet meer mee rijden,1 keer waterslag in je cilinder en het blok is naar de haaien.
Kop lichten.
11 jaar
Ok, ik ga binnenkort de cilinderkop demonteren en hoop dat een nieuwe koppakking de oplossing is.
11 jaar
Hollemans als je nog gegevens nodig hebt . (draaimomenten / exploded views )
Ik heb nog een werkplaatshandboek liggen uit de tijd dat ik zelf nog een kp 60 had .
Deze heeft ook een distributieketting maar neem aan dat je dit wel gezien had.
Wat vraag je voor het werkplaatshandboek???
11 jaar
@Jhollemans en daandc:
Dit soort aanbiedingen en vragen horen hier niet thuis op deze site. Het is hier geen MP. Handel dit even verder af via de PM.
Hoho het was niet de bedoeling om het boek te verkopen .
Maar om gegevens uit te wisselen .
Maar hollemans moet maar even een E mail sturen dan handelen we dit wel onderling af .
Ik zou je graag willen mailen Daan, maar ik zie je mailadres niet staan. Zou je mij eerst willen contacten zodat ik je adres ook heb?
Groeten,
Jeroen
Ps Excuses moderator, even niet bij nagedacht...
11 jaar
Je kunt Daan bereiken door op " E-mail " te klikken aan de linker zijde onder z'n naam enz.
Auto is naar de sloop gebracht. Kan afgesloten worden.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar