close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Land Cruiser 90: toyota lc 90 30td

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 td

motor start zeer slecht , pas na ongeveer 8-12 sec doorstarten slaat de motor aan ,dit is zowel koud als warm het geval . gloeibougie,s en gloei systeem is goed , verstiuvers zijn goed ,klepspelling is goed , lijkt net of de opvoerdruk in de brandstofpomp wegvalt of te laag is . als de motor loopt en wordt uigezet en je start meteen weer gaat het wat beter maar duurt nog enkele seconden . als de motor loopt loopt ie voor de rest goed en geeft goed vermogen . motor heeft ongeveer 600000km weg . iemand een idee .

Geplaatst door

eddie b (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschijnlijk zit er ergens een lekkage zodat de brandstof terug in de leiding loopt.(leiding loopt droog)
Je kunt bepaalde delen van het systeem kort sluiten door terugslagkleppen tussen de leidingen te plaatsen.
(dit pas doen als je niks aan de aansluitingen/brandstoffilter+huis enz. ziet.)
Mocht dit niet helpen, zou het wel eens kunnen zijn dat er valse lucht bij de keering van de hogedrukpomp gepakt word.

terugslag kleppen hebben we al in de zowel aanvoer (tussen filter en pomp en in de retourleiding waar deze overgaat van vast naar rubber )gezet , met eigenlijk geen verbetering . heb zelf het idee dat het in de pomp zit omdat de motor minstens 10 keer of meer door de rondte moet gaan voor deze aan wil slaan , net of er lucht in de verstuiverleidingen zit ,wat echter niet zo is . dat de terugslagklepjes welke net achter de verstuiverleidingaansluiting zitten of het veertje hiervan kapot is lijkt me ook onwaarschijnlijk of ze zouden alle vier kapot moeten zijn . wel is het zo dat als de motor start na lang doorstarten dit wel wat extra rook uit de uitlaat geeft . wat berteft de keering is deze te vervangen of wordt dit een pomprevisie .

eddie b 0

13 jaar

Weet ik zo niet,als de auto een d.b.ketting heeft word dit zoiezo revisie.
Zo weet je ook zeker dat alles in de pomp goed is.
Voor meer info over dieselpompen kun je contact opnemen met bosmans diesel service in bergeyk.
Hij reviseerd pompen/verstuivers endergelijk

Ik heb zelf een landcruiser 100 uit 2006 op diesel. Ik ben 2e eigenaar vanaf 95.000km.
Auto heeft momenteel 360.000km gelopen en heeft exact hetzelfde probleem.
Ook al terugslagkleppen geplaats. geen resultaat
Laatste reparatie was het vervangen van het filterhuis inclusief membraan. Heeft alsnog niet geholpen, probleem lijkt zelfs erger te worden. Mijn auto heeft geen ketting maar een riem. Ik hoor graag suggesties waar de oorzaak eventueel nog meer zou kunnen zitten.

Addo 0

8 jaar

Ik heb nu het zelfde probleem het enige wat ik nog kan proberen is mijn dieselpomp na laten kijken. Ik heb alles vervangen en nagekeken maar het probleem blijft. Hoe is jullie bevindingen hier onder gegaan.

Met vriendelijke groet
Pieter van Dalen

Pietert 0

6 jaar

Brandstofdruk meten bij een diesel specialist. Alsook beeld van de verstuivers.

voyager 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Land Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.