close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Yaris: Toyota Yaris Stop-Start Problemen.

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.33 VVt-i

Ben nu ruim een jaar verder na aanschaf van mijn nieuwe Toyota Yaris 1.33VVt-i comfort en zit nog steeds met een zeer temperamentvol functionerend stop-start systeem met daarbij vreemde problemen zoals even niet willen starten(+/-30sec), kortsluiting, af en toe een niet werkend ABS en het spontaan gas geven bij het stoppen van de auto.
Meest frustrerende is wel dat je zelf voortdurend moet bellen of ze alsjeblieft naar je auto willen kijken. Uiteindelijk heb ik binnen een jaar al 8 keer bij de dealer gestaan, vele telefoontjes met zowel dealer als importeur maar kom niet verder dan de uitspraak "dat de computer geen foutmeldingen geeft en dus dat alles naar behoren functioneert". En daarmee is voor Toyota het verhaal klaar!!!!
“Mijn verwachtingen van het stop-start systeem zijn te hoog”. Op de vraag, zowel mondeling als schriftelijk, wat ik hier dan wel van mag verwachten wordt eindeloos omheen gedraaid maar een antwoord wordt niet gegeven. Daarnaast wel een schat rijker aan onzinverhalen en ontwijkende antwoorden. Voor de duidelijkheid de accu is wel vervangen en is er een nieuwe stuurbekrachtiging (ECU) computer geplaatst echter zonder resultaat.

Zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen met het stop-start systeem van Toyota?
Probleem “schijnt” bekend te zijn bij Toyota, temperatuur gevoelige componenten (boost condensator??), is er bij iemand een reparatie uitgevoerd waarbij dit probleem wel verholpen is?

Geplaatst door

Cees de Groot (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een af en toe niet werkend ABS systeem ?? En zelf gas geven ??

Je moet op het moment dat dit probleem opdoemt, direct naar een dichtsbijzijnde Toyota dealer rijden, en hun zelf dit probleem laten zien. Zodat je niet alleen staat in je bevindingen.
Op het moment dat je auto het goed doet, en je garage dus geen storingen uitleest, is het moeilijk discussieren.


Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Je laatste zin is nu juist wat het hele verhaal zo lastig maakt, ik kan dergelijke incidenteel voorkomende problemen niet ter plaatse van de garage reproduceren. Dat het stop-start systeem niet functioneert kan ik wel aantonen, maar ze lezen de computer uit en krijgen dan geen foutmelding, en dus is daarmee het verhaal klaar.
Wat ze me ook hebben laten zien dat als je de auto 30 minuten stationair laat draaien, de accu wordt dan kennelijk wel opgeladen, het systeem wel weer een paar dagen in werking treed. Echter, bij normaal dagelijks gebruik niet. Zeker in de winterperiode doet het stop-start systeem het dus helemaal niet. En om nu elke week de auto even 30 minuten stationair te laten lopen om dit weer in werking te laten treden gaat natuurlijk nergens over. Vind het heel vreemd dat het systeem niet eens in werking treed nadat ik 1.5 uur over de snelweg rijdt tussen de 100-120km/u. Dan vind ik het verhaal wat ik op internet gevonden heb over de zogenaamde temperatuurgevoelige boostcondensator wel aannemelijk klinken, maar mijn dealer doet daar niets mee en kennelijk ook Toyota nederland niet.
Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die deze problemen met het stop-start probleem kennen en of dit opgelost is.

Zelfde met het af en toe niet functioneren van de ABS, heb geen rijstijl waar ik voortdurend vol in de remmen duik. Die paar keer dat ik dat wel heb moeten doen viel mij op dat een aantal keer de wielen blokkeerde, maar niet altijd!!!

Cees de Groot 0

13 jaar

Cees

Misschien kun je voor jezelf het e.a verhelderd krijgen door elders met een gelijkwaardig type auto te gaan proefrijden.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

De mooiste oplossing zou inderdaad zijn om eens een weekje met soortgelijke auto te wisselen om te kijken hoe deze functioneert met het stop-start systeem, maar ja hoe kan ik dat realiseren. Bij mijn Toyota dealer heb ik dergelijk voorstel al gedaan maar dat gaat me dan wel een week aan autohuur kosten. Heb inmiddels al de nodige vrije middagen opgenomen voor de tevergeefse ritjes naar de dealer, maar veel bereidheid tot het oplossen heb ik nu niet bepaalt ervaren.
Heb ook wel de nodige ervaringen van ander Yaris gebruikers gehoord en gelezen, waarbij dit systeem dus wel zonder problemen werkt. Vandaar dat voor mijn gevoel er wel degelijk iets mis is met mijn Yaris. Dat er een kortsluiting ontstaat bij het starten waarna de hele auto dood valt, versterkt tevens mijn vermoedens, maar ja het vreemde was wel dat na 15min wachten de auto weer zonder problemen startten. Aan de dealer gemeld maar die kon me niet meer vertellen dat hij het ook erg vreemd vond. Tja, computer is uitgelezen en deze gaf geen foutmeldingen, dus de auto is in orde!!!!

Cees de Groot 0

13 jaar

Dat is inderdaad een goede oplossing.
Cees, stel je dealer voor dat je akkoord gaat. Vergelijkbare auto. Spreek dan goed af, wiens ongelijk wordt aangetoond, opdraait voor (een deel) huurkosten.

S6

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Deze reactie is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Klagen over deze reactie niet mogelijk.

Het moderatorteam.

Cees de Groot 0

13 jaar

Cees

Weleens over gedacht een andere dealer te bezoeken ? Je bent namelijk niet aan je eigen dealer gebonden.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

De laatste reactie van TS is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Klagen over deze reactie niet mogelijk.

Het moderatorteam.

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Tot slot:

Problemcar.nl richt zich op het samen oplossen van technische problemen, niet op consumenten geschillen.
In dit geval betreft het een nieuwe auto (2010 en valt nog onder de fabrieksgarantie.)
Wij begrijpen dat u teleurgesteld bent in Uw product, maar dit is toch echt een zaak tussen U en de verkoper.
Neem eventueel eens contact op met BOVAG: http://www.bovag.nl/index.php?pageID=20

mvg,
Moderator Problemcar

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.