close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Paseo: trekt ontzettend in de sporen op de weg

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1500 i - 5e-fe - 16v

Mijn Paseo trekt enorm in de sporen op de weg , m.n. op de snelweg en 80km wegen.
Ik heb de auto al 2 keer uit laten lijnen maar dit geeft geen verbetering , ook zijn de wielen voor de zekerheid uitgebalanceerd.
volgens de toyota dealer is dit een bekend probleem bij de Paseo .

zodra ik op de snelweg recht uit rij , trekt hij in de sporen van de weg , soms gaat hij dus in een ruk naar links of rechts .
dit is soms zeer hinderlijk .
er zitten 15 inch sport velgen onder met 195/60/15 banden , volgens het banden bedrijf is hier niets mis mee en wordt het hierdoor ook niet veroorzaakt.
er zit geen speling op de ophanging , aandrijving en stuur inrichting dit is gecontroleerd.

de monteur van het banden bedrijf adviseerde mij om een veerpootbrug te monteren , maar ik heb er mijn twijfels over of dit het
weg gedrag stabieler maakt . (dit is toch m.n. voor een betere weg ligging in de bochten ? ).

Wie heeft er een tip om dit onstabiele weg gedrag aan te pakken , of moet ik er maar mee leren leven (aangezien het een Paseo probleem is?)

verder rijd de auto super goed en krijgt hij op tijd zijn onderhoud.

gr. limbra.

Geplaatst door

limbra (1500)
vip badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vroeger een nissan gehad, super auto, super wegligging met het toen nog standaard 13 inch lichtmetaal. Maarja 13 inch is toch klein dus 15 inch eronder en wat denk je, hij begon alle kanten op te trekken in de spoorvorming in de weg, na vervanging van de banden (ander merk) was het een heel stuk minder maar nog niet helemaal weg. Het kan dus wel degelijk aan de banden en/of velg combinatie liggen zeker als het niet de originele ET waarde is. (ET is de afstand van montagevlak,tegen remschijf/trommel tot midden velg, als deze afwijkt van origineel dan staan de wielen dus iets verder naar binnen of buiten en kan het hele rijgedrag van de auto veranderen alsook de belasting
op de wiellagers die hierdoor extra kunnen slijten)

jeroen5305 0

13 jaar

De standaard maat van een Paseo is 185/60/14 ,De sportvelgen die ik er onder heb liggen hebben de maat 195/60/15 ,
met dezelfde ET waarde als de standaard velgen , dus in ET waarde is geen wijziging , sporing is dus nagenoeg hetzelfde.

de fusee`s , homokineten , lagers , aandrijfassen zijn alle spelings vrij en de stuur inrichting heeft ook geen speling.

misschien dat een ander merk banden enige uitkomst zal bieden , maar de banden die er nu onder liggen zijn nog tip top.

limbra 1500
vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Paseo of stel zelf een nieuwe vraag.