close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota COROLLA: Uitlaat

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 4E-FE, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 63

Hallo heb hier een Toyota corolla 1.4 1999. De uitlaat is nogal lek maar allenuitlaatselen zijn aan elkaar vast gelast wat is de beste optie om dit te repareren, kan ik het hele uitlaatsysteem van einddemper tot voorpijp er in 1 geheel los krijgen?

Geplaatst door

tsjap (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb nu al 4 jaar alles maar geplakt met gungum maar dat is er zo snel weer af en de auto rijdt minder dan 1 op 10

tsjap 0

5 jaar

als alles lekt is de beste optie de uitlaat compleet te vervangen.
als je op een onderdelen site kijkt kun je met je kenteken vinden hoe en wat je nodig hebt en wat het kost.
ik heb bij mijn advensis het ook zo gedaan.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

5 jaar

Ik neem aan dat hij wel gewoon in zijn rubbers hangt.Dan kan je hem toch in gedeelten met een reciprozaag zagen en verwijderen .En dan een nieuwe er onder .Is geen schokkende klus. Ik zie nu dat Jan me net voor is.
Ferry

ferdinand 60

5 jaar

Hallo bedankt ik ging er eerst vanuit dat enkel de voorpijp vervingen moest worden maar de einddemper is ook zo verrot als wat. Zou graag de middendemper en de katalysator wel gebruiken, maar omdat die vast gelast zitten zal ik ze moeten slijpen dan lijkt me om het voorstuk en de achterdemper eraan vast te krijgen, hoe vind ik nou de juiste uitlaat onderdelen want als ik op kenteken zoek dan heb je nog veel verschillende merken en types

Xv-gf-14

En wat heb ik nog meer nodig om de oude kat en middendemper te kunnen monteren? Kan deze dan met klemmen vast?

tsjap 0

5 jaar

Tja als je kunt lassen is dit een eitje .

Dan zou ik (bijv) bij de uitlaat discounter.nl je delen bestellen hiermee kun je systeem weer compleet maken .

Zelf doe ik dit ook regelmatig .( koop soms alleen rechte pijp en maak de bochten zelf)

Als je niet kunt lassen wordt het wat lastiger om de middenpijp en kat opnieuw te gebruiken.

Dan zal je de pijp moeten optrompen eenzijdig zodat je de pijpen in elkaar kunt schuiven .

Als ik het goed heb zitten aan de kat 2 flenzen gelast als deze gelast zijn zal je moeten kijken of je deze weer kunt hergebruiken door m los te slijpen en op te knappen.

Er zijn ook diverse verloopstukken te koop om een uitlaat samen te stellen .

daandc 0
badge

5 jaar

Hoi, bedankt voor je reactie, heb eindelijk de onderdelen binnen maar zit even met een probleem, de lambdasonde van deplhi is veelste kort hij komt in het gat en dan maar 4 mm in de buis, dit zal wel niet goed werken dan neem ik aan?

Gat is 15 mm en dan komt pas de buis en die lambda 19mm. Dus dan zou hij maar 4 mm in de uitlaat buis zelf komen

DELPHI
Lambdasonde
Art. Nr.: ES11112-12B1

tsjap 0

5 jaar

Hoe lang is de oude.
Ferry

ferdinand 60

5 jaar

De oude zit zo'n 2 cm in de buis dus die is veel langer maar die is kapot en vastgelast etc

tsjap 0

5 jaar

Kun je de oude niet voorzichtig losslijpen ?

Als het aan de montagebus (draadgat) ligt dan zou ik de oude eruit slijpen en over zetten in de nieuwe pijp .

daandc 0
badge

5 jaar

Even niet opgelet,maar je kan die Delphi toch terug sturen en de oude opmeten en die bestellen.Of is die Delphi niet nieuw?
Ferry

ferdinand 60

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.