hallo. weet iemand of een toyota starlet 1.3 12v van ,92 een uitlees stekker (obd) heeft en zoja, waar?
alvast bedankt.
Geplaatst door jack007 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Starlet? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden
Nee, heeft geen obd.
Dat is nog een auto met een no-nonsense motor.
Gr.
autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden
wat is het probleem dan??
Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden
wel of geen diagnose stekker ligt aan de motorcode: 2E heeft geen diagnose stekker en de 2E-E wel.
Ingeval van de 2E-E zit hij onder de motorkap links, naast de veerpoot
Voor de kenners: Mazda systeem
mvg,
Hans.
jack007 (0), 15 jaar geleden
nou probleem....... hij blijft na mijn mening nogal lang op de "choke" draaien.
verhoogt stationair toerental is bij een koude motor normaal alleen doet hij het na +- 5km nog.
ik vind dit nogal lang en heb de thermostaat vervangen maar geen verbetering.
vandaar dat ik dacht, misschien is hij uit te lezen.
mijn vrouw heeft de auto mee dus kijken is even geen optie maar ik ga morgen toch even kijken wat er inhangt.
stiekum hoop ik nu op een 2E-E motor of heeft 1 van jullie nog een optie?
alvast bedankt.
gr. Alex
tarabeest (0) PRO, 15 jaar geleden
Je hebt een 2E-E motor erin zitten en je kunt links bij de veerpoot in de diagnose stekker de aansluiting TE1 en E1 met eendraadje doorverbinden en er zal dan op het dashbord het check-engine lampje een knippercode aangeven.
Knippert deze constant dan zijn er geen codes.
Wat overigens wel eens voorkomt is dat de choke gedeelte onder het gasklephuis kapot gaat (waselement)
autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden
bij de starlet van mijn vrouw Was een injectie auto had ik hetzelfde probleem.
toen heb ik de temp.zender vervangen en toen was het probleem opgelost.
Bij onze auto was ook het co% rond de 0.50%
daarna was het ok
groet
Bart
jack007 (0), 15 jaar geleden
nou, er zit dus een 2E-E motor in en inderdaad zit de uitlees stekker bij de linker veer poot.
was me nooit opgevallen. hij gaat altijd netjes naar de dealer dus verder als olie,water en banden check kom ik nooit.
als deze "waselement" stuk is geeft hij dit dan aan d.m.v. een bepaalde knipper methode?
er zit trouwens vet of zoiets op de stekker. zie foto.
is dat normaal?
alvast bedankt.
gr. Alex
Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden
Vet voorkomt roest, dat zal door iemand aangebracht zijn om te voorkomen dat de zaak wegrot en onbruikbaar wordt.
mvg,
Hans.
autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden
vet is vanaf fabriek toegepast!!
jack007 (0), 15 jaar geleden
nou, mijn broer heeft dit doorverbonden en hij knippert constant.
dus nu maar kijken naar die temp. sender of die waselement.
misschien iemand een plaatje van waar deze zich bevinden?
alvast bedankt voor de moeite.
m.v.g. Alex
tarabeest (0) PRO, 15 jaar geleden
Als je de twee aansluitingen hebt doorverbonden hoeveel toeren maakt de motor dan?
jack007 (0), 15 jaar geleden
geen idee. er zit geen toerenteller in namelijk.
verhoogt toerental in ieder geval want hij was "koud ".
moest hij warm zijn dan?
tarabeest (0) PRO, 15 jaar geleden
Hij moet wel warm zijn en dan moet ie 800 rpm lopen.
jack007 (0), 15 jaar geleden
haha. o.k. hij moet dus warm zijn en dan de knippering tellen.
mooi schema Charles. hartelijk dank.
ik heb gezien dan hij knipperde maar om de 1.5 sec.? phoe hé. niet op gelet hoor. haha.
maar ik zal het als de auto weer hier staat eens doen.
temp.zender is het denk ik niet want de co% is volgens de garage o.k.
dus misschien dat waselement? moeilijk te vervangen?
of toch eerst maar eens de knippering tellen?
m.v.g. Alex