close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Corolla: Vermogen valt weg en komt soms (bij hoge toeren) met schok terug

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 D4D

Als ik rustig op snelheid wil komen buiten de bebouwde kom, verliest de motor enorm veel vermogen. Plankgas rijd ik 80 km/h in de 4de versnelling. Soms pakt hij dan in een keer weer vermogen, maar als ik dan op schakel verlies ik direct weer vermogen. Het gekke is dat er geen storingslampje gaat branden. Er ontstaan enorme walmen uit de uitlaat.

Vorig jaar (oktober) heeft de garage de MAF sensor gereinigd, sindsdien geen problemen meer gehad,
maar deze week komen de problemen weer terug.

Als je op de forum rondkijkt zie ik de volgende mogelijkheden:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... (hier wordt voorgesteld om EGR schoon te maken)
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... (Turbo vervuild of motor)
Inmiddels hoorde ik van een collega met het zelfde probleem dat de garage hem al twee keer een nieuwe turbo heeft gemonteerd, beetje duur grapje lijkt me.


Waar kan het aanliggen? Kloppen de genoemde mogelijke oplossingen. Welk advies (ja dat doen klanten tegenwoordig) geef ik mijn garage om naar te gaan kijken...

Geplaatst door

Fremdlinge (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,
Als ik jou probleem lees komt dit mij direct bekend voor. Zoals je kan lezen in de reeds vorige topics, had ik dit probleem ook, wel met een avensis maar het probleem was het zelfde.
De volgende stappen heb ik ondernomen.
1.: De luchtmassameter afgekoppeld, enkele km gaan rijden om te kijken of je terug je vermogen hebt. Indien alles ok is, mag je ervan uit gaan dat je turbo nog ok is.
2.: Indien je turbo ok is, moet je alleen nog te weten komen of het nu de egr klep is of je luchtmassameter die niet functioneert.
Het goedkoopste is gewoon je erg klep demonteren en goed kuisen, al de vuiligheid eruit halen en kijken of de klep soepel loopt.

Ikzelf heb de luchtmassameter eerst vervangen ( +/ 200 euro) spijtig genoeg was dit niet de juiste keuze, bij mij was het gewoon de erg klep, na uitkuisen van deze rijdt mijn wagen terug super

PS.: Bij af koppelen van de LHM en EGR klep kreeg ik wel foutmeldingen op het dashboard, Ik heb deze gerest met gewoon de batterij +/- 2 min los te koppelen. Ik weet wel niet of dit ook geldt bij jouw wagen.

hwi 0

13 jaar

In middels ben ik bij de garage geweest. Het bleek de EGR klep te zijn. Deze klep zat helemaal vast. Is vervangen (kosten 500 euro).
Voorstel naar garage om ieder jaar of om het jaar de klep even schoon te maken.

Fremdlinge 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.