Toyota Corolla: Verschil slijtage schijven corolla dsl

Bouwjaar: 1996, Motorcode: 2ce

bij mijn corolla diesel uit 96 is het blanke deel op de schijf lienks veel kleiner dan rechts, vanaf buiten zit er 2 cm roest, rechts is dat 1 cm ofzo,
blokkjes lijken aardig op, moeten er nu nieuwe schijven onder, of slijten nieuwe blokjes de boel wel weer recht? schijven zijnnog orgineel maar wel dikgenoeg auto heeft 190k gelopen.

Zijn brembo schijven met lucas blokken goede kwaliteit?

alvast bedankt

grt w

post767

Geplaatst door post767 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

ik zou gezien de slijtage gewoon nieuw monteren... brembo schijven en lucas blokken zijn van een goede kwaliteit.

paul,

post767 (0), 17 jaar geleden

Ok bedankt,

hoelveel km gaat een schijf gemiddeld mee, bij normaal rijgedrag? Is de kans groot dat ook de remvoeringen op zijn?

alvast bedankt

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Hangt van je remgedrag af.
Maar dat de ene schijf een grotere roestring heeft als de andere wijst op een remblok wat stuk is en een deel niet meer op de remschijf komt.

Defensief rijden en de auto op tijd op de mkotor laten afremmen etc, normaal rustig remmen indien nodig, zal het remsysteem veel minder belasten als constant "op de rem" rijden.

Goede blokken en schijven gaan normaal lang mee, zeker de voorgestelde delen.
Voordeel is ook dat ze echt heel goed remvertraging geven.

Cor

Santa (0), 17 jaar geleden

Om een klein beetje de zaak te verduidelijken: mijn laatste setje remblokken VOOR van mijn Passat (voor als er GEEN sneeuw ligt...) gingen 100.000 km mee. Dit als gevolg van anticiperen en relatief veel snelweg/prov. weg kilometers.
Alles is dus relatief. Veel stadsverkeer, zwaar beladen of vaak aanhangers trekken doet alles veel sneller slijten.
Ik wil hier echter nog wel even een kleinigheidje aan toe voegen: vroeger werd vaak geadviseerd om af te remmen op de motor. Dat spaarde de remmen, zei men. Als gevolg hiervan zie je nog hele karrevrachten mensen dwangmatig versnelling voor versnelling terugschakelen voor b.v. verkeerslichten die op rood staan. Waarom men dit doet? Geen idee! Je kunt TOCH niet doorrijden, dus waarom per versnelling terugschakelen?Maar je gebruikt zo WEL onnodig je koppeling en het is goedkoper om je remmetjes te vernieuwen dan je complete koppeling.... Gewoon laten uitrollen in de versnelling en evt. bijremmen met de remmen. Van tijd tot tijd eens even stevig op je remmen trappen zorgt ervoor dat dat ze schoon blijven en ook blijven werken!

ronnie34 (0), 17 jaar geleden

Mag ik er op wijzen dat dit defensieve rijden vaak de oorzaak is van de roestringen en andere ellende bij de gemiddelde berijder aan de voorzijde. Men remt maar lichtjes en al helemaal niet door. Gevolg zijn vastzittende remblokken en remklauwgeleidingen en het ontstaan van roeststrepen, dus oppervlakken waar de remblok de cshijf helemaal niet meer raakt.
Ooit bij een leasebak gezien dat er roeststrepen aanwezig zijn of vastzittende remklauwgeleiding ?

Santa (0), 17 jaar geleden

Ronnie, daarom schreef ik ook: van tijd tot tijd de remmen eens even stevig gebruiken! Dan voorkom je vervuiling. Roestranden krijg je OOK wel wanneer je "gewoon" remt, hoor....... Da's gewoon slijtage van de schijf.......... Verder kan het oppervlak van de remblokken c.q. -voeringen nog verglazen a.g.v. oververhitting hetgeen de remwerking ook drastisch doet afnemen.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

ik denk ook dat je de klauw even moet nakijken, of deze nog netjes op en neer kan glijden op zijn pennen, en of de zuiger nog wel goed beweegt.

Genoemde patroon is vaak het gevolg van een vastzittende remklauw.
Trekt de auto ook naar 1 kant als je flink doorremt ???

Groeten Marcel

Santa (0), 17 jaar geleden

Of kijk naar evt. verkleuring van de schijf...

post767 (0), 17 jaar geleden

Auto trekt niet naar een kant, en remt als een beer, wel voel je een hele lichte trilling bij diep remmen, bij normaal remgedrag is dit echter niet waarneembaar!

Is het moeilijk om deze schijven + blokken zelf te vervangen???

bij tyrecentre rekenen ze 220 euro wel inc nw remvloeistof!

grt ward

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=post767]Auto trekt niet naar een kant, en remt als een beer, wel voel je een hele lichte trilling bij diep remmen, bij normaal remgedrag is dit echter niet waarneembaar!

Is het moeilijk om deze schijven + blokken zelf te vervangen???

bij tyrecentre rekenen ze 220 euro wel inc nw remvloeistof!

grt ward[/quote]
dit bedrag is opzich niet duur hoor.. kun je niks van zeggen. ik zou het maar laten doen voor dat geld.

paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.