close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Hi-Lux: Verstuiver, klep, gloeiplug.................welke is nu defect?

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4

Gisteren pech gekregen met m'n Hilux. Hele tijd nix aan de hand maar na het boodschappen doen loopt die 1x op drie poten. ANWB erbij en nu blijkt 1 cilinder niet mee te doen. Kon volgens hem aan vele dingen liggen:
klep
verstuiver
gloeiplug
etc.

Wat zou het kunnen zijn en hoe kan ik controleren wat nu de oorzaak is? Graag reacties

Geplaatst door

rob11 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meest voor de hand liggend is een verstuiver die niet werkt.
De gloeiplug is er alleen voor koude start en je was al boodschappen aan het doen.
Een klep, neem aan inlaat/uitlaat lijkt me ook sterk maar het zou kunnen dat er een klepveer bezweken is.

probeer door middel van losdraaien verstuiverleidingen te achterhalen welke cilinder niet meedoet en laat dan die verstuiver als eerste testen.

groet thijs

matthijs1 0
badge

17 jaar

Moet ik dat ding er dan uithalen (zullen wel muurvast zitten) of test men dat gelijk als ie nog in het blok zit?

rob11 0

17 jaar

ha rob, ja als je weet welke cilinder er niet goed werkt, dan verstuiverleidingen loshalen en de niet goed functionerende verstuiver laten testen.
Gezien de leeftijd is het beter om ze allemaal te laten testen. denk wel om de brandplaatjes onder de verstuivers.

groet thijs

matthijs1 0
badge

17 jaar

Nou Matthijs, vandaag is de pickup naar de garage geweest. Resultaat: geen compressie in cilinder 4. Volgens de garage kan dit duiden op een scheur in de cilinder of de cilinderkop, maar dit kunnen ze pas echt goed zien als ze het spul demonteren. Advies is een nieuwe cilinderkop of reviseren. Wel erg snel na 80.000 km te hebben gelopen. Wat is jouw mening?

rob11 0

17 jaar

een diesel die maar 4000 km per jaar heeft gelopen?
weet je zeker dat die kmstand klopt?

Frank3158 0

17 jaar

Raar maar waar. De vorige eigenaar gebruikte 'm als camper (zit een afzetunit bij) en had 'm maar 3 maanden per jaar in de wegenbelasting> 9 maanden per jaar in de garage.

rob11 0

17 jaar

goed en waar, geen compressie: maar als er een klepveer van de inlaat is gebroken kan die ook niet aanzuigen en dus niet comprimeren.

vraag even een simpele extra controle voor vervanging of demontage kop! anders sterkte met je portomone e e.
verder het best Thijs

matthijs1 0
badge

17 jaar

heb ondertussen begrepen dat het ook de koppakking kan zijn maar dat het pleuries gaat kosten is me al duidelijk

rob11 0

17 jaar

Nou ja een scheur die zoveel compressie verlies opleverd dat moet wel een beste scheur zijn. normaal kom je er niet zo makkelijk achter behalve met het afpersen van je cilindekop!!

matthijs1 0
badge

17 jaar

eender wat de oorzaak is, de kop zal er toch afmoeten.

Laat dit doen, en laat de schade beoordelen. Vraag of ze in geval van twijfel de kop willen laten afpersen.

Mijn idee, de koppakking ligt eruit.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

De garage heeft er een meter in de cilinder gehad die aangeeft wanneer men de auto start hoeveel compressie die geeft. Bedoelen jullie dit met afpersen?

rob11 0

17 jaar

nee, dat is compressiemeten, hierbij meet je hoeveel compressie de zuiger/cilinder nog levert, en dus eigenlijk hoe gezond je motor nog is.

Afpersen wil zeggen, dat als de kop los is, er druk op de koel en oliekanalen wordt gezet, en de kop ondergedompeld wordt. Indien eenvan de kanalen lek is, begint het te borrelen, en is het tijd dat je naar een andere kop op zoek gaat.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Hallo Rob 11 Kan je nog even de oplossing neerzetten a.u.b.
groet thijs

matthijs1 0
badge

17 jaar

Rob11, Thijs, als je alleen de klepdeksel erafhaalt, kun je toch voelen of er een veer gebroken is. Door op de plaatjes te drukken. Dat lijkt me 1 van de eerste dingen om uit te zoeken.

m

Michiel7811 0

17 jaar

Jongens, het probleem is bekent..............klep is blijven hangen en de cilinderkop heeft een scheurtje.............ben al opzoek naar een 2de hands kop maar tot nu toe zonder resultaat....................dus mochten jullie een gereviseerde of tweede handse cilinderkop weten te liggen, laat het mij even weten............wil graag weer binnenkort met de pickup rijden

rob11 0

17 jaar

Hallo Rob, www.onderdelenlijn.nl
groet thijs

matthijs1 0
badge

17 jaar

Argos in Heeze, van Deijne in Volkel of Penders in Vlaardingen, daar heb je de meeste kans.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Hilux of stel zelf een nieuwe vraag.