Toyota Starlet: Waar komt de 1.5 d vandaan

Bouwjaar: 1993

HoI,

Ik ben opzoek naar een klein dieseltje,

kan iemand vertellen waar het 1.5 blok uit de starlet vandaan komt?
En of de kwaliteit en techniek het zelfde is als van de 2.0 d uit de corolla?

weet uit ervaring dat deze niet kapot te krijgen zijn het zelfde geld voor deze starlets toch?

zijn trouwens maar heel weinig op de ned markt zie ik, geeft dit problemen voor onderdelen?

alvast bedankt

post767

Geplaatst door post767 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Starlet? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

http://img421.imageshack.us/img421/6546/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

kijk ward.. dit is een fijn dieseltje

Tinus11474 (0), 18 jaar geleden

dat is inderdaad een fijn (klein) dieseltje ;-)

Mcws (0), 18 jaar geleden

Hallo ward. Ik heb enige tijd geleden ook een starlet 1.5d gereden. Had dat autootje destijds met 182dkm gekocht en tot 262dkm meegereden. Geen problemen gehad. Blokje is volgens mij geproduceerd in japan. Kortom doet echt niet onder kwa betrouwbaarheid dan voor een 2.0d Kopennnnnnnn dusssss.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Zijn perfecte autos, kan niet kapot.
Tanken en rijden.

post767 (0), 18 jaar geleden

Mensen bedankt voor de info, Ik weet dat de 2.0d van toyota onverwoestbaar is!!

mijn broer heeft er een uit 1994 met 430.000 op de teller en deze gebruikt gewoon geen olie en doet het altijd!

ik vroeg me dus af of de 1.5 ook uit het zelfde hout gesneden is??

lijkt er dus wel op!!

Het is dus geen europees blok van Opel ofzo??

twijfel nog tussen een starlet en een 205 d, omdat onderdelen voor de laatste in overvloed aanwezig zijn!

grt ward

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Wel de meest geavanceerde, maar niet de meest betrouwbare.
Peugeot 205D wel veel onderdelen op de sloop.
Ik zou voor de toyota gaan, elke keer naar de sloop is ook niet alles.
Er gaat nog weleens wat stuk aan een peugeot.
Motor is onverslijtbaar, maar de rest er omheen is van mindere kwaliteit.

post767 (0), 18 jaar geleden

Zijn toyotas echt zo goed???

De auto van mijn broer heeft nooit iets, zitten na 430.000 nog orginele schokbrekers onder etc...

heeft hij mazzzle of zijn ze echt zo goed???

nieuwere ook??

grt ward

paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden

Toyota's zijn echt goed gezien alle onafhankelijke onderzoeken. Alleen de eerste serie van de 1e Avensis had allemaal kleine dingetjes en natuurlijk de 2.0 TD met scheurende koppen.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

roest of geen roest... kwa betrouwbaarheid steekt toyota er met kop en schouders ver boven uit!!

overgens, dit zijn niet mijn gedachten.. testen nu en uit het verleden wijzen dit telkens weer uit!

paul,

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Pak de autoweek er maar bij.
Bijna alle toyota modellen zitten bij de eerste 10.
Dat zegt genoeg.
Als ik de laatste duurtest van een vw polo zie in de laatste autoweek.
Daar word je niet echt vrolijk van.
Daar zitten storingen bij die ze allang is een keer onder de knie hadden moeten hebben.
Het zijn storingen waarmee je langs de kant komt te staan.
Ik rij zelf een jap, en het is zeker geen spannende auto maar het gaat gewoon domweg niet stuk.
Ik heb verschillende merken gereden.
Zowel frans als duits.
Daar ging gewoon meer aan kapot.
Het waren ook fijne autos.
Maar ik zie toch verschil.
Ik denk wel dat de betrouwbaarheid van jappen minder gaat worden nu ze samenwerken met de europeanen.
Bij nissan is het al minder aan het worden, nu ze renault motoren monteren.
Dit hoorde ik van een nissan monteur.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

idd, en wat dacht je van de suzuki (de nieuwe swift) de diesel versie's

gaan die stumpers! er een FIAT ;^( diesel inbouwen snap het wel! het moest weer goedkoop!

paul,

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Wie waar een meerderheids belang in heeft maakt mij niet zoveel uit.
Het gaat mij om produkt eigen kwaliteiten.
Als je mekaars onderdelen gaat monteren, krijg je ook problemen in autos die er voorheen niet waren.
Dat vind ik toch sterk terug bij nissan tegenwoordig.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

LEKKER BELANRIJK!! wcp....

welk merk heeft er overgens geen gebreken ?? al dit soort onzinnige gedachten zijn geen redenen om van een bepaald merk af te zien!!

paul,

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

ik ken dat wcp! heb er ook een merk bij zitten (prive) waar men altijd op zit te vloeken! tot op heden heb ik er nog niet iets negatief's aan kunnen ontdekken..

paul,

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

idd, dat oude spul blijft nog steeds leuk! (verveelt niet zo snel)

jammer dat we tegenwoordig in een pleur maar weg cultuur leven!

de oude techniek van (vroeger) blijft me toch wel jeuken!

paul,

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Sorry, maar de modellen die je opnoemt buiten de vw fox en dacia logan blonken helemaal niet uit in betrouwbaarheid.
De dacia en de vw fox zijn te kort op de markt om dat te beoordelen.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Het oog wil toch ook wat.
Brazilie is een straatarm land.
Daar word niet gekeken naar het model, maar meer of het van a naar b gaat.
Daar rijden ze ook nog in volle tevredenheid in een kever rond.
En fiat punto oerbetrouwbaar?.
Niet volgens de pech statistieken, daar is het een gemiddelde auto.
Oerbetrouwbaar zijn de jappen, soms ook helaas, omdat ze niet zo spannend zijn.
En statistieken liegen nou eenmaal niet.
Wil niet zeggen dat je geen plezier van een fiat kunt hebben.
Maar over de cijfers valt niet te twisten.

Japan (0), 18 jaar geleden

WCP, als jij fiat een betrouwbare auto vindt, sta me dan toe dat ik je kennis over auto's serieus in twijfel moet trekken. Je zit te "melken" over de veel te gulzige Yaris, daar is hier in België nooit iets van verschenen, ik weet alles wat er bij Toyota gebeurt dus......... Volgens mij ben jij zo iemand die met een licht motortje (yaris 1.0 VVT-i, tegen 160 km per uur rijdt, en dan 7.5 liter/100 km veel vindt. Roestende Corolla's das al begin jaren 80 geleden, ik zie trouwens nog regelmatig auto's van Duitse makelijk, paar jaar oud, met al roestplekken op het dak en verschenen lak. Over de "echte" electronische problemen bij een Mercedes, BMW, VW, en aanverwanten rep je natuurlijk met geen woord. Japanners zijn qua betrouwbaarheid numero uno, in alle landen, of ga je nu al beweren dat Toyota de cijfers in alle landen gaat vervalsen??? Wees eens realistisch he

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.