Als je op de snelweg rijdt 120 of harder (bij lagere snelheden niet) valt na 5 min ineens het vermogen even weg.
ongeveer 5/8 seconden en dan gaat tie weer.
Als tie dan weg valt reageert tie niet op het gaspedaal.
Radio blijft spelen en er gaan geen lampjes branden op het dashboard.
Uitgelezen; geen foutcodes in de hele auto niet.
Meetwaarden zijn allemaal ok.
Luchtmassameter vervangen, geen effect.
Ik ga nu het brandstoffilter vervangen maar alle tips zijn welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
en als je gwoon gas geeft(zonder te rijden) en het toerental opvoert gebeurt dat dan niet
Lastig, zeker weten dat de ontsteking 100% is? Zou het erop lijken dat je turbodruk even wegvalt.
Anders rijden met de vag tester en dan meetwaardeblokken meten.
[quote=Leon van Veen]Als je op de snelweg rijdt 120 of harder (bij lagere snelheden niet) valt na 5 min ineens het vermogen even weg.
ongeveer 5/8 seconden en dan gaat tie weer.
Als tie dan weg valt reageert tie niet op het gaspedaal.
Radio blijft spelen en er gaan geen lampjes branden op het dashboard.
Uitgelezen; geen foutcodes in de hele auto niet.
Meetwaarden zijn allemaal ok.
Luchtmassameter vervangen, geen effect.
Ik ga nu het brandstoffilter vervangen maar alle tips zijn welkom.[/quote]
kabels die naar de accu gaan controleren mvg
15 jaar
contaktslot zou ook een oorzaak kunnen zijn. gr john
Als je gewoon gas geeft zonder te rijden gebeurt er niets. Het probleem doet zich voor als je langere tijd dezelfde snelheid rijdt met het gaspedaal op dezelfde stand, dan valt tie na een paar minuten weg.
Net als je gas los laat.
Of het aan de ontsteking ligt weet ik niet, deze motor heeft vier bobine's, het is ook geen turbo.
Contact slot is ook vaak een probleem bij deze auto's, meestal is dan de leesspoel of het electrisch gedeelte stuk, waardoor dashboard verlichting, airco etc etc uitvalt of de brandtof pomp hapert door de leesspoel.
Maar in dat geval heeft tie een probleem in alle versnellingen op alle snelheden.
Tot nu toe hebben we de krukaspositiesensor vervangen, slangetje brandstofdrukregelaar, koelvloeistof temperatuursensor, luchtmassameter en het brandstof filter. En het heeft geholpen niets.
Proefgereden met vagcom scope het geen wat er gebeurt in de grafieken is exact hetzelfde als het loslaten van het gaspedaal.
Ik denk dat het gasklephuis naar de kl@te is, of heeft een auto dan andere kuren?
zou de gasklepsensor of gaspedaalsensor wel 100% zijn? Is het probleem er ook als je met cruise control rijdt?
Auto heeft geen cruise control en een gaskabel dus gaskleppositiesensor blijft over lijkt mij.
Ik denk dat ik het gasklephuis maar is ga opsturen naar actronics.
Marcel ik hou je op de hoogte
Klant had kon de auto niet eerder brengen dus het duurde even.
Gasklephuis opgestuurd naar Actronics hele verhaal erbij etc
Terug gekregen 120,- betaald. Het hele zooitje gemonteerd. Scanner aangesloten, foutcodes eerst even wissen.... lukte niet. Bleef constant foutcode geven over gasklepsteller. Kon niet worden ingeleerd.
Naar dealer gegaan die lukte het ook niet. Toevallig had de dealer exact zo'n gasklephuis net binnen voor een klant maar die had 'm vandaag niet nodig dus die kon ik gelijk meenemen, (prijs viel mee 375 ex)
Dus dat is klaar
Opgelost dus? bedankt voor je oplossing! Zo zie je maar weer, ondanks dat je van alles probeert zal de electronica het toch weer in de war sturen terwijl je als goedwillende technicus nét niet de vinger op de zwakke plek weet te leggen. Fijn dat de dealer je zo uit de brand kon helpen. hulde.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar