we hebben van deze auto de thermostaat vervangen , klant is onderweg gestrand en gebracht door de wegen wacht. Na vervangen van de thermostaat is er de volgende klacht.
Als de auto staat de draaien in de werkplaats is er niets aan de hand alles word warm en werkt.
als je gaat rijden en je blijft boven de 80km dan is ook alles goed.
Maar als langzamer rijdt ongv 50/60 km dan zakt de temp tot de auto echt koud is ook de kachel word koud.
Ga je dan weer harder rijden is alles weer goed , We hebben inmiddels de thermostaat weer vervangen en gekeken of alle waterslangen op de juiste plek zijn aangesloten, dit lijkt ons allemaal wel in orde..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waterpomp schoepenwiel slipt door?
Ook thermostaatdeksel controleren als de motor erg warm is geweest.
Pennetje van thermostaat drukt in deksel een stukje plastic stuk.(en dan opent hij niet goed meer)
OIRAM
Bij de schoepenwiel slipt dan wordt de temp. vaak te hoog er is immers geen goeie circulatie,maar dit gebeurt wel af en toe dat het plastic schoepenwiel scheurt,waardoor ie vervolgens slipt.
Denk eerder dat je het moet zoeken in de thermostaathuis.Er zit namelijk een aparte thermostaat in die zich afzet tegen de thermostaathuis.Die kap die je dus demon. om bij de thermostaat te komen.Kijk maar eens goed aan de binnenkant dan begrijp je denk ik wat ik bedoel.
Schoepenwiel en thermostaathuis zijn de meest voorkomende koelproblemen bij deze motoren.
suc6
nee alexander, als de de schoepen loszitten heb je geen of slechte circulatie en het eerste waar je dat aan merkt is de kachel die wisselend warm en koud word.
We hebben het compleete thermostaathuis vervangen incl het dekseltje . Ik weet wat je bedoelt daar binnenin breekt een stukje af waar de thermostaat op vast zit .
Wat betreft de waterpomp , als we de retourslang naar het exspansievat er af halen dan hebben we een doorstroming .
Kunnen we de waterpomp ook controleren zonder demontage .
toch waterpomp controleren
Maar waarom was de klant gestrand dan? Het lijkt me namelijk stug dat deze is gestrand met een defecte termostaat.
Klopt john d je hebt gelijk je merkt het inderdaad aan de verwarming dat je koelproblemen hebt,maar ik heb verschillende ervaringen meegemaakt met een defecte waterpomp.Één daarvan is ook zeker geweest dat ie niet goed op temp. kwam en verwarming niet meer goed warm werdt.
Deksel thermostaat is dus zeker in orde,dan zal ik toch ook de waterpomp demonteren ook heb je een goeie retour naar de expansievat.Een andere manier is er niet om de waterpomp te controleren.
Suc6
We gaan een afspraak met de klant maken om toch de waterpomp te demonteren ik laat nog wel even weten wat de uitkomst is.
alvast bedankt voor de tips bandenman ...
Hallo mensen,
Mijn vriendin heeft ook een polo uit´98 1.6.
Ik heb haar laatst ook moeten afsleten omdat ze gestrand was omdat de motor aan de kook was geweest.Mijn eerste gedachten ging naar de thermocontact inde koeler die niet goed zou functioneren deze vervangen en de motor stationair laten draaien en de motor werd netjes 90 graden.Maar toen ik een proefrit ging maken omdat de fan nog niet aansloeg zakte de tempratuur zo naar 60 graden toe en als je ging stoppen steeg hij zo snel naar de 100 graden.Later de thermostaat en het huisje vervangen.En het bleek dat de pin van de thermostaat door de steun van het huisje was geslagen(daarom altyd vervangen)en afgebroken.Later was het probleem verholpen.Het heeft puur aan de thermostaat gelegen.Dus je kunt wel degelijk door een defecte thermostaat stranden.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar