Volkswagen Polo: Aankoop - waar op letten?

Bouwjaar: 1986

Hoi allemaal,

Ik denk erover om een VW Polo Coupe Pointer 1.0 uit 1986 te kopen voor mijn zoon. Km stand om en nabij de 150.000km.
Ziet er op de foto's goed uit. Heeft een jaar in de stalling gestaan. Start meteen.
Wat zijn de aandachtpunten bij deze leeftijd? Zijn er bij dit model nog bekende slijtage zaken of risiko punten?
Graag een reaktie !
ALVAST HARTELIJK BEDANKT.
Groeten.

fastfreddy

Geplaatst door fastfreddy (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Blaag (0), 18 jaar geleden

Misschien kunt u eens kijken op http://www.polo86c.nl
Op deze site kunt u veel informatie vinden.

fastfreddy (0), 18 jaar geleden

He Ronald, bedankt voor de URL.
Ik kan daar echter geen antwoord op mijn vragen vinden.
Heeft iemand nog informatie?
groeten.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hallo fast...

bekijk dit type polo goed bij de achterwiel-ophanging (scharnier) meestal zijn ze op die plaats goed krokant.. ook de hoeken (achter) van de dorpels goed bekijken, geef voor de auto niet te veel.. met een paar honderd euro is hij dik betaald...

paul,

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik ben het helemaal eens met Paul....

effe een vraagje Paul..krokant is dat gelijk aan rot !!!

gr Hub en PRETTIGE FEESTDAGEN!!!!!!ps ik ben blij als ze weer voorbij zijn,want ze komen vaker "krokant"over...zitten en eten....en ik heb al te horen gekregen van de wederhelft geen
PROBLEMCAR....

fastfreddy (0), 18 jaar geleden

Hoi Paul, Hub,

bedankt voor de tips
de vraagprijs is 500 euro
ik ga in de kerstvakantie naar de auto kijken
ik meld me daarna weer, misschien heb ik nog meer vragen.
nogmaals bedankt.. enne fijne kerstdagen.
ps: alle tips zijn welkom, dus als er nog meer zijn, graag melden!

arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

500,- is nogal wat....

voor dat geld moet hij tip top zijn en voorzien zijn van een nieuwe apk!!!

zonder apk... reken dan de helft eens als het geheel er nog redelijk uitziet..

fastfreddy (0), 18 jaar geleden

Hoi Arie, WCP,
APK lijkt me inderdaad een goede start! Ik zal daar zeker op aandringen. Mogelijk kan ik nog wat van de prijs af krijgen.
Dat ga ik in ieder geval proberen.
Sleutelen is wel een hobby geweest. Ik heb ooit eens een aantal jaartjes een Saab 96 V4 uit 1977 aan de praat gehouden. Die is toen op 17 jarige leeftijd naar een liefhebber gegaan.
De auto is bedoeld voor mijn zoon, Die gaat volgend jaar de opleiding Automotive Engineering volgen, dus een sleutelmaatje lijkt beschikbaar te zijn.
Weet iemand toevallig of er van dit model nog een werkplaatshandboek te verkrijgen is? Dat lijkt me een eerste vereiste als er (veel) gesleuteld moet worden.
Is er bekend of er nog voldoende onderdelen te koop zijn?
Misschien is er nog wel een club van ?
PS: ik heb een aantal foto's van de auto (vlak voordat ie een jaar geleden de stalling in ging)....

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hallo fast...

hehehe! techniek toegepast aan dit type polo, daar heb je geen boek bij nodig.. met een frisse blik en een beetje verstand kom je net zover!

kijk uit dat je de waarde van deze auto niet overtreft kwa kosten! dat is vaak het punt bij de wat oudere auto's..

mooier zou zijn deze auto te kunnen kopen met een vol jaar APK..

paul,

fastfreddy (0), 18 jaar geleden

Ben ik weer,
Hebben de auto bekeken. Ziet er goed uit (deukje in spatbord, kras op het dak, twee nieuwe bandjes). Wordt binnenkort voor APK aangeboden. Verkoper laat de evt gebreken, die bij de keuring worden gevonden, repareren. Hij blijft echter bij de vraagprijs (500 euro). Lijkt me de moeite waard, toch?
150.000km gelopen, ik ga ervan uit dat de distributieriem al vervangen is.... Toch nog maar even navragen.
Nu wachten op het resultaat van de APK. Doei.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.