Weet iemand hier om de hoeveel km een distributieriem vervangen moet worden bij een 1.9D in een polotje ?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
90.000km of om de 4 a 5 jaar.
mvg
120.000 km of om de 5 jaar.
zou ik niet doen bij mij brak hij bij 100000 km
18 jaar
90000 is goed
18 jaar
idd 90.000 km.
om de 90000dkm compleet vervangen ook de waterpomp..
paul,
uhh, paul.. het is een 'oude' / normale diesel he, die drijft toch niet de waterpomp aan?
Of bij een polo wel?
18 jaar
nee renkie, de waterpomp draait bij dit type over de multieriem, vervangen is dus niet nodig.
je onderhoudsboekje+dealer schrijft voor 120.000km, voor de distributieriem.
renkie..
de motorcode's AHG/AKU moeten worden vervangen om de 60000dkm,
de motorcodes's AGD/ASX moeten worden vervangen om de 90000dkm
dit wordt zo aangegeven in het orginele VAG program...
waterpomp controleren zonodig vervangen, de waterpomp laten zitten is een verkeerde zuinigheid pak deze meteen mee dan heb daar ook geen omkijken meer naar...
waarschijnlijk heeft arie de bril niet op gehad ? die 120000dkm staat voor een benzinemotor!
paul,
motorcode voor polo 6n 1.9d is AEF
voor de sdi geldt motorcode AGD
voor de AEF staat er een vervangings interval van 90000dkm en er wordt aangegeven elke 30000dkm controleren!
arie hoe kom jij overgens bij 120000dkm ?
paul,
volgens mij haal jij de motorcodes door elkaar paul,
de aef is de normale 1.9d zuigdiesel in de polo 6n
voor benzine motoren geldt geen interval, elke 30.000 controleren en zonodig vervangen
diesel met motorcode aef elke 120.000 vervangen
hoe kom jij er bij paul dat de waterpomp ook vervangen zou moeten worden??
de waterpomp draait niet over de distributieriem. maar wordt aangedreven door de multieriem en is eenvoudig te vervangen mocht deze in een later stadium geen lekken.
volgens elsa (het orginele werkplaats handboek) en hier ga ik van uit! om de 90000dkm vervangen elke 30000dkm controleren!
Getande riem: toestand en spanning controleren, zo nodig getande riem spannen / extra werkzaamheid zonder aparte berekening!
- elke 30.000 km: wagens met motorcode AEF t/m modeljaar 1996
- elke 90.000 km: wagens met motorcode AEF vanaf modeljaar 1997
waterpomp vervang ik ten alle tijden (preventief) mee! het hoeft niet speciaal, maar verder kijken dan je neus lang is is voor sommigen moelijk te begrijpen, en laten hem daarom vaak zitten!
arie waar staat dat om de 120000dkm ?
paul,
masterbase.nl
bel anders maandag eens een dealer, die zal bevestigen dat de zuigdiesel om de 120.000 km vervangen dient te worden.
kijk dat dacht ik al wel.. deze klopt dus niet (is overgens ook wel bekent, ook h-base klopt niet altijd ) kijk uit met dit soort gratis programma's je bent niet de eerste die de boot in gaat...
overgens ik hoef de dealer niet te bellen! zijn programma is niks anders dan deze ik hier voor mij heb..
paul,
laat mij nou net hier zo'n polo hebben staan, heb even in het onderhouds/instructie boekje gekeken...... distributie riem: 120.000 km of uiterlijk 5 jaar.
deze boekjes heeft vw toch echt destijds laten drukken voor deze polo's.....
ik praat hier over een 6n 1.9d(geen sdi)
en laat deze nou net motorcode AEF hebben.........
het stikkertje voor in het onderhoudsboekje zal wel niet liegen.
tja arie, dan heb jij een probleem!
bij een 1,9 diesel uit dit bouwjaar bestaan er geen distributie intervallen van 120000dkm. dit onderstaande zijn dealer gegevens! en daar gaan we vanuit.. en zeker niet van jou bijzondere polo-tje ;)
Getande riem: toestand en spanning controleren, zo nodig getande riem spannen / extra werkzaamheid zonder aparte berekening!
- elke 30.000 km: wagens met motorcode AEF t/m modeljaar 1996
- elke 90.000 km: wagens met motorcode AEF vanaf modeljaar 1997
deze gegevens zijn de juiste en daar laat ik het dan ook bij!
paul,
arie..
indien alle documentatie zoals elsa (vag program) en auto-data uitwijzen dat deze riem om de 90000dkm vervangen moet worden!
wat rest jou dan nog om hier tegen in te gaan ? en aan te nemen dat jou boekje geheel niet compleet blijkt te zijn...
je kunt natuurlijk blijven proberen een AAP opnieuw te leren klimmen ;)
paul,
Getande riem: toestand en spanning controleren, zo nodig getande riem spannen / extra werkzaamheid zonder aparte berekening!
- elke 30.000 km: wagens met motorcode AEF t/m modeljaar 1996
- elke 90.000 km: wagens met motorcode AEF vanaf modeljaar 1997
----------------------------------------------------------------
hier kan ik uit op maken dat er na bouwjaar 97, om de 90.000 gecontroleerdt dient te worden? en niet vervangen dient te worden als hij niet te slap is en in goede staat verkeert?
ik blijf bij de 120.000 km. eerder vervangen kan, is misschien verstandiger.... maar hoeft niet.
RENKIE.
MOET ARIE GELIJK GEVEN!
PAUL ZIT ER EVEN NAAST.
120000KM VERVANGEN
IEDERE 30000KM KONTROLEREN
MAAR IK ZELF ZOU HEM ROND DE 100000KM VERVANGEN
GR LUIS
90000 dus
18 jaar
mooi laten praten remco ;)
zelfs auto-data geeft een interval van 90000dkm aan! tja het is maar hoe men het wil lezen natuurlijk!
ik zou hem gewoon 120000dkm laten zitten :) (het kan goed gaan)
vergeet nooit! ervaring, is slechts een optelsom van alle fouten die men ooit in het verleden heeft begaan!
paul,
JUIST
[quote]laat mij nou net hier zo'n polo hebben staan, heb even in het onderhouds/instructie boekje gekeken...... distributie riem: 120.000 km of uiterlijk 5 jaar.
deze boekjes heeft vw toch echt destijds laten drukken voor deze polo's.....
ik praat hier over een 6n 1.9d(geen sdi)
en laat deze nou net motorcode AEF hebben.........
het stikkertje voor in het onderhoudsboekje zal wel niet liegen.
[quote]
Eeuhh mischien is de aanvulling op het serviceplan weg? die zit er los bij in. daar staat vaak wat anders op namelijk.
volgwagen, als er bij dit type auto een aanvulling bij het serviceplan hoort waar op staat dat de aef motor om de 90.000 km moet , neem ik mijn woorden terug...
daarom, mijn info (elsa dvd laatste versie) waar ik dagelijks mee werk, die zal vast niet kloppen ook auto-data waar de gehele autobranche mee werkt zal dan ook wel niet kloppen!
tja... dat is ook wat!!!
wat mij betreft lijkt de zaak duidelijk genoeg voor de vraagsteller.. EINDE DISCUSSIE
paul,
Bij mijn Polo met de AEF motor heeft de dealer de riem pas vervangen bij 122.000 km, op de kap die de multiriem afschermt staat echter een stickertje met advies om om de 90.000 te vervangen. Tsja, duidelijk is anders.
18 jaar
Geef Paul gelijk. Ook in elsa gekeken (van een vriend van me) en idd: 90 000km. Is sowieso de veilige keuze jongens.
Succes
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar