deze polo vreet dynamo's, de 6e dynamo zit er nou op in een jaar tijd en deze laadt ook al niet meer.
waar kan dit nou aan liggen?
poelie's liggen allemaal mooi in 1 lijn.
wie heeft dit vaker gehad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien weerstand van massakabel tussen accu en motor/bak te groot,waardoor laadspanning te laag is.
Heb ik wel eens met een Golf gehad.
Als je een voltage meet groter dan 0 tussen min-pool van accu en het motorblok dan heeft die kabel een te grote weerstand.
(uiteraard bij draaiende motor)
Indien nodig een extra massakabel erbij monteren.
zou je niet eens je bedrading gaan nakijken?!
en hoe meet je het dan dat hij niet meer laad?!
en zet je er allemaal sloop dynamo's op ofzo?
met de tester geeft ie aan dat ie niet meer laadt dan zo'n 7 volt.
toerenteller ligt dood in de hoek, acculampje brandt en olielampje.
alle keren nieuwe/ruil dynamo's gemonteerdt!!!!!!!!!!!!!!!
is een maandje of 2 goed en laadt dan weer niet.
steeds onder garantie nieuwe dynamo's ontvangen.
Wat gaat er aan de dynamo stuk ? Laadregelaar, diodes, wikkelingen ?
2x de laadregelaar en 3x de diodes en 1 maal het lager.
gammel concact (lees spetterend) van de B+ aansluiting kan ook, vind de diodebrug niet fijn. Tevens de dynamobedrading controleren op doorslijten. Sluiting houden ze ook niet van.
Zijn er nog bizonderheden met deze auto? Worden er b.v. andere auto's mee overgestart. Als dit met draaiende motor gebeurd, kan dat funest zijn.
Andere apparatuur wat veel stroom verbruikt?
Heb je al eens een andere accu geprobeerd en zoals hierboven al geschreven: hoe is het met de bekabeling? Niets gammel/slecht contact.
18 jaar
nee deze auto wordt normaal gebruikt, wordt niet mee overgestart, geen apparatuur wat veel stroom verbruikt.
andere accu zit er al in, mag niet baten.
ik zal deze week (heb nu de auto hier niet) de bedradiging eens inspecteren op slechte kontakten en verbindingen. op het eerste oog ziet het er allemaal niet slecht uit. maar ik zal me eens verder verdiepen in die bekabeling.
Niet ergens sluiting in de buurt van de startmotor o.i.d. of een doorgesleten plus naar de startmotor waardoor de accu en dynamo regelmatig een "opdonder" krijgen ?
Wellicht eens de spanning op de accu op een scoop zetten of de stroom door de accu wellicht maakt je dit wat wijzer.
niks kunnen vinden aan de bedrading, nieuwe dynamo gemonteerdt en alles laadt weer zoals het hoort.
afwachten maar...... tot hij weer gaat...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar