auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: krukaslager?

Bouwjaar: 1998

Hallo mensen. Na een vervangen koppakking ongeveer 800 km gereden: vermmogensverlies en een 'tik' in de motor en neiging tot afslaan bij stationair draaien. Terwijl motor goed op temperatuur bleef, enkele keren water bij moeten vullen omdat expansievat kookte?! Volgens garage (geen dealer)krukaslager uitgelopen? Weet iemand hoe je de diagnose met zekerheid kunt stellen en wat is de beste oplossing (meest voordelige)? Kan het ook iets anders zijn? Het gaat om een 1600i. Graag jullie berichten en alvast bedankt!

Geplaatst door

hans7 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Staat de distributie wel op tijd?

koen6346 0

19 jaar

bedankt voor je bericht Koen. Ik neem aan dat dat goed staat. Onmiddellijk na de reparatie van de koppakking was er nog weinig aan de hand. De 'tik' is pas na een paarhonderd kilometer rijden (snelweg) erin gekomen. En het zou ook niet het probleem met het koelwater kunnen verklaren?

hans7 0

19 jaar

vermogenverlies en afslaan heeft niets met uitgelopen lager te maken,denk eerder slechte montage of afstelling.

Van11714 0
badge

19 jaar

wat voor motor zit erin

@ Gerrit: Bedankt voor je reactie. Ik wil dat toch eerst maar even uitsluiten.
@ John d: Het gaat om een polo 1600i milestone uit 1998 (januari). Graag nog jouw mening. Alvast bedankt.

hans7 0

19 jaar

beste,staat de ontsteking juist afgesteld,weet het niet zeker bij 1,6 maar denk dat die nog met delco is die men kan verdraaien.

Van11714 0
badge

19 jaar

beste hans eerst met comp in de basisstand zetten en dan ontsteking afstellen op 4-8 graden voor bdp

bedankt john. net nog even gesproken met garage hoe ze aan de diagnose van het krukaslager komen: "je hoort de zuiger kantelen in de cylinder, en als je de bougiekabel loshaalt wordt het nog erger."
En de ontsteking zou goed staan, anders loopt ie helemaal niet...

hans7 0

19 jaar

Vervolg: bericht van dealer: na diagnose blijkt waterpomp defect (dit veroorzaakte de 'tik'); distributie en ontsteking niet juist afgesteld. Ik was al op zoek naar een andere motor... Iedereen hartelijk dank voor de reacties.

hans7 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.