Hallo mensen. Na een vervangen koppakking ongeveer 800 km gereden: vermmogensverlies en een 'tik' in de motor en neiging tot afslaan bij stationair draaien. Terwijl motor goed op temperatuur bleef, enkele keren water bij moeten vullen omdat expansievat kookte?! Volgens garage (geen dealer)krukaslager uitgelopen? Weet iemand hoe je de diagnose met zekerheid kunt stellen en wat is de beste oplossing (meest voordelige)? Kan het ook iets anders zijn? Het gaat om een 1600i. Graag jullie berichten en alvast bedankt!
Geplaatst door hans7 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
koen6346 (0), 18 jaar geleden
Staat de distributie wel op tijd?
hans7 (0), 18 jaar geleden
bedankt voor je bericht Koen. Ik neem aan dat dat goed staat. Onmiddellijk na de reparatie van de koppakking was er nog weinig aan de hand. De 'tik' is pas na een paarhonderd kilometer rijden (snelweg) erin gekomen. En het zou ook niet het probleem met het koelwater kunnen verklaren?
Van11714 (0) PRO, 18 jaar geleden
vermogenverlies en afslaan heeft niets met uitgelopen lager te maken,denk eerder slechte montage of afstelling.
johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden
wat voor motor zit erin
hans7 (0), 18 jaar geleden
@ Gerrit: Bedankt voor je reactie. Ik wil dat toch eerst maar even uitsluiten.
@ John d: Het gaat om een polo 1600i milestone uit 1998 (januari). Graag nog jouw mening. Alvast bedankt.
Van11714 (0) PRO, 18 jaar geleden
beste,staat de ontsteking juist afgesteld,weet het niet zeker bij 1,6 maar denk dat die nog met delco is die men kan verdraaien.
johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden
beste hans eerst met comp in de basisstand zetten en dan ontsteking afstellen op 4-8 graden voor bdp
hans7 (0), 18 jaar geleden
bedankt john. net nog even gesproken met garage hoe ze aan de diagnose van het krukaslager komen: "je hoort de zuiger kantelen in de cylinder, en als je de bougiekabel loshaalt wordt het nog erger."
En de ontsteking zou goed staan, anders loopt ie helemaal niet...
hans7 (0), 18 jaar geleden
Vervolg: bericht van dealer: na diagnose blijkt waterpomp defect (dit veroorzaakte de 'tik'); distributie en ontsteking niet juist afgesteld. Ik was al op zoek naar een andere motor... Iedereen hartelijk dank voor de reacties.