Volkswagen Polo: auto loopt niet meer

Bouwjaar: 2002

het gaat hier om een polo 12 12v motor azq .

het volgende is er gebeurt , auto was voor een beurt in de garage. deze hebben we de volgende morgen naar buiten gereden , en s avonds wil ik hem weer binnen zetten en hij wil nooit meer lopen.


het volgende hebben we gedaan .
hij krijgt brandstof tot aan de injectoren

de bougie vervangen en gekeken of er vonk was met de bougie in de bougie dop en die is er ook

er zijn geen foutcodes aanwezig.

als we de bougie er uitdraaien zijn ze nat van de brandstof , je zou zegen moet er iets mis zijn met de onsteking.

bandenman

Geplaatst door bandenman (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

joba (0) PRO, 18 jaar geleden

Distributie versprongen? Controleer de brandstof.

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja idd J brand, distributie ketting wil nog wel is (plots) verspringen van die auto.

bandenman (0) PRO, 18 jaar geleden

we hebben nog even verder gezocht. wat ons opvalt dat we geen vacuum krijgen in het slakkenhuis (inlaat). als we deze erafhalen hebben we wel een goed vacuum direct aan de motor.

we hebben het ook zonder egr geprobeert levert niets op geen vacuum.

we konden ook goed zien dat de kleppen werden bedient.

wat kan er aan het slakkenhuis ( inlaat ) stuk zijn .

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 18 jaar geleden

Compressie al gemeten.?
Ik heb al een keer gezien dat de oliedruk te hoog was.
Daardoor waren de stoters open geperst en dan heb je geen compressie.(en daalt het vacuem.)
Timing goed?
Oiram

bandenman (0) PRO, 18 jaar geleden

we hebben de compressie gemeten deze was nagenoeg gelijk op alle 3 de cilinders (ongeveer 14 bar )lijkt mij vodoende heb de documentatie er nog niet op nagelezen....

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

Maar staat de distributie op tijd?

Alexander243 (0) PRO, 18 jaar geleden

Inderdaad.....als je timming niet in orde is zal dus ook geen goeie vacuüm hebben.

Bij sommige motoren geeft inbouwcombinatiefout krukas/nokkenas aan,maar bij andere weer niet.Ligt een beetje aan de fabrikant die motorelektronica levert.

Wat is inspuitijd tijdens starten.Is wel alleen met een scoop te meten.

Suc6 ermee

bandenman (0) PRO, 18 jaar geleden

we hebben de timing nagekeken en deze staat idd niet goed.

de distributie ketting is versprongen.

met de vw dealer gepraakt komt vaker voor bij deze type motor . De ketting geleider aan de voorzijde is te kort en wordt vervangen door een langere.

auto is van 2002 km 37.500 er zit geen garantie regeling op volgens de dealer bij ons in de buurt .

weet iemand mischien of dit klopt . als er al een geleider op zit die niet goed is moet er toch een regeling zijn lijkt mij.

bedankt voor alle tips ik laat nog wel even van me horen als de auto klaar is.

Alexander243 (0) PRO, 18 jaar geleden

De fabrikant geeft dan toch vaak op dat de auto wordt gerepareerd bij een VW dealer en dan wordt vaak alleen de onderdelen kosten betaald en klant betaald de arbeidsloon.

Ik vind het zelf ook onzin.Als een onderdeel niet in orde is vanaf fabriek moeten ze de verantwoording voor nemen,maar dat gebeurt zelde of het moet bij radar of dergelijke komen,dan zijn ze vaak wel bereidt om water bij de wijn te doen.


Suc6 met afhandeling,zal niet meevallen.Ze brengen de auto natuurlijk lopend en na de beurt zijn er problemen.Denk toch dat jullie voor kosten voor op moeten draaien.......helaas.

diko (0) PRO, 18 jaar geleden

hetzelfde bij een leaseauto meegemaakt,klant kreeg de auto niet meer gestart en toen bleek dat de distributie versprongen was hebben we de auto naar de dealer gebracht en de auto is ondanks dat hij 3 jaar en bijna 100000 km gereden had volledig gratis hersteld.met vriendelijke groet diko

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

kijk jongens niet alle dealers zijn shit

diko (0) PRO, 18 jaar geleden

klopt John,ik ben zelf een universeel maar er zijn (en dat mag ook wel eens gezegd worden)veel dealers waar je prima mee kunt samenwerken.

Luk6715 (0), 18 jaar geleden

Ken de situatie niet echt in Nederland maar hier in Belgie regio Leuven waar ik een universele garage heb is de samenwerking met de dealers 100% en dat geldt voor alle merken (en juist diko dat mag zeker ook eens gezegd worden)

bandenman (0) PRO, 18 jaar geleden

Laat ik nog even iets duidelijk maken , we zijn zeer goed te spreken over de dealers bij ons in de buurt . Dat er op dit geval geen garantie zit komt volgens de dealer omdat er geen terug roep actie is geweest op dit onderdeel.

We krijgen altijd zonder enige problemen info , of je kunt even met een monteur in de werkplaats je probleem voorlegen , dit kost toch tijd en daar doe ze nooit moeilijk over.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

bandenman

garantie wordt gegeven op de gehele auto, toch niet per onderdeel ? of ben ik nou gek!

paul,

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

op deze auto zit 2jaar 100% garantie en op elektrische delen 36 maanden en met uitzondering op sommige delen een coulance regeling dat bedoeld bandenman volgens mij paul

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

dat begreep ik john... maar de auto had slechts 37500dkm gelopen volgens hanteerde vw, toch ook een km grens.. (staat me iets van bij)

paul,

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

idd paul maar alleen met coulance regelingen

diko (0) PRO, 18 jaar geleden

als er geen terugroepactie is kan er wel degelijk een coulance regeling zijn.een dealer kan altijd een aanvraag doen en vaak krijg je dan zoals alexander al schreef een deel vergoed zoals bv alleen de onderdelen. diko

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.