Weet iemand de maat van de dop die ik nodig heb om de naafmoer los te halen.(12 kantige dop +/- 40mm)van de vooras.
Het is een polo 9n van 2002(nieuwe model)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben er inmiddels achter dat het dop 36 is.
Het wiellager inpersen bij deze auto doet de dealer morgen even want volkswagen moest zonodig weer het wiel opnieuw uitvinden.
Lager en naaf is een geheel,dus om het lager in het fuseestuk te persen is een speciaal hulpstuk nodig zodat tijdens het persen het lager niet belast word.
Ik zie van deze constructie het voordeel niet.(het lager kost ook nog 113 euro ex.btw.
Michael(Hofman)
? niks aparts aan michel! dit kunnen jullie zelf wel..
paul,
DaN zal ik morgen op z,n vingers kijken hoe die dat doet want na een telefoontje werd mij gemeld dat er een speciale"plaat voor nodig is die er precies tussen past.ik zie met ons gereedschap geen mogelijkheid om dit te doen zonder schade aan het lager...........mischien een tip Paul?
tja.. tip!
ik weet niet over welke gereedschappen jullie beschikken!
zelf bezit een pers-set (hazet) waarmee je het lager met het fuse aan de auto kunt de-&-monteren.. dit werkt perfect! en snel..
paul,
Werkt dat ook bij het nieuwe type polo waar de naaf aan het lager vast zit,want bij de dealer hadden ze toch echt een speciale plaat die tussen de naaf en het lager geplaatst werd,met gedemonteerd fuseestuk.
Je kan volgens mij bij deze constructie nooit de naaf/lager er inpersen zonder die plaat, anders ga je het lager in het midden belasten i.p.v op de buitenkant van het lager.
Deze systemen van naaf en lager zie je steeds meer, waarom weet ik niet, maar het wordt allemaal schreeuwend duur.
Dat bedoel ik nou!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar