Beste lezers,
VW Golf 1.4 TSI 140 Pk (BMY)
Auto koud (1e 10 minuten - tot ca. 70 graden): auto trekt goed en trekt ook goed door.
Auto warm: trekt goed in het begin, maar bij 3500 toeren lichte stottering en trekt niet meer lekker door.
Geen lampjes of foutmeldingen.
Symptomen altijd gelijk bij genoemde omstandigheden.
Dealer heeft klep 03c 145 710 D vervangen (hielp niet) , maar weet nu 1-2-3 niet waar het verder aan kan liggen.
Iemand tips / trucs / adviezen?
Alvast bedankt.
Gr. Twan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stonden er storingen in het systeem? En zo ja welke?
Is het opeens vermogensverlies alsof er een begrenzer in werking treed? Of begint de motor te stotteren en te haperen? Bij het eerste ligt het waarschijnlijk aan de magneetklep voor de turbo en die zit gemonteerd bover de 2e bobine. (dan ook soms geen storing).
Bij het 2e kunnen het heel goed de bougie's zijn maar bij deze blokken gaat vanalles stuk (van zuigers tot ketting tot turbo's) dus het kan ook aan iets anders liggen.
Eerst maar even weten welke storing(en) erin staan.
Richard,
Bedankt voor je snelle reactie.
In totaal geen storingen gezien, niet voor en ook niet na het vervangen van de klep.
Hij trekt lekker, bij 3000 gaat ie nog beter trekken en dan is het afgelopen bij 3500 omw/min. door wel door te gaan, maar met veeel minder pit.
Het lijkt dan wel of de turbo dan niet (meer) meedoet (oid).
Mocht je nu die magneetklep verdenken, heb je daar toevallig plaatje / artikel nr. van?
Gr. Twan
11 jaar
Denk dat de turbo kapot is! Hiervoor heb je ook geen storing nodig
Beste de Jong,
Bedankt voor de reactie.
Vraag: is het dan mogelijk dat de auto in koude/middelwarme toestand wel goed loopt?
Gr. Twan
11 jaar
Nee heb geen plaatje oid maar als je de motor afdekkap weghaald dan zie je net boven de 2e cilinder (voor de auto staan en dan 2e bobine van links) een zwarte regelklep met een stekker en 3 slangetjes er op aangesloten, dta is die klep maar als die stuk is dan valt vermogen plots weg en komt ook niet meer terug boven de 3000 toeren. Ik zou denk ik als ik jou was eerst de bougie's vervangen en dan verder kijken, bougie's zijn altijd al een issue geweest bij deze blokken en ze veranderen ook weer steeds van type bougie's. Het meest recente onderdeelnummer van bougie's is dacht ik 03C en dan nog wat en dan eindigen op een B.
Allen,
Klep N75 was defect.
Vervangen en probleem volledig opgelost.
BEDANKT!
Gr. Twan
11 jaar
Dus toch, mooi dat et een kleinigheidje was!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar