Volkswagen Golf II: 1.6 1991

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Deze Golf heb ik net, liep perfect tot ik wat schoongemaakt had en erachter kwam dat de bougies loszaten, ik kon ze er met twee vingers uitdraaien. Deze allevier eruit gehaald en met een staalborstel schoongemaakt, ze waren zeiknat, de bougiedoppen ook.

Ik maak het schoon, draai het vast en weet zeker dat het weer goed zit, dus ik rijden weer.
Begint ie op drie poten te lopen, een enorme blauwe rookwalm achter die auto en thuis wil ie niet meer stationair lopen niks.

Ik heb alles nogeens nagekeken maar hij doet het nog steeds niet.

Ik heb inmiddels ook rotor en verdelerkap gezien, is gewoon goed.

Wie o wie kan er iets van zeggen, na het vastdraaien van die bougies moet ie het toch weer doen.

golfprobleem

Geplaatst door golfprobleem (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Toch niet pas getankt en per abuis diesel er in gedaan?

Hans

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

nee, gaat een benzineauto dan blauw roken?

ik had al getankt trouwens, en aardig wat gereden.

Twijfel mee!!!

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Bougies waren zeiknat? Heb je geen bonnetje van het tankstation.

Hans

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

ik zeg toch dat ik mijn bougies eruit gehaald had omdat ze er los inzaten, ik kon ze er zo uitdraaien. Toen heb ik ze schoongemaakt en erin gezet, daarna begon ie te stotteren, en op drie poten te lopen.

Daarvoor reed ie nog gewoon.

Als ik 'm nu start dan moet ik gas geven om 'm op drie poten aan te houden.

Sowieso geen diesel want hij loopt wel

koffietijd!!

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

de meest rechtse bougie is elke keer nat, als ik 'm verwissel ook.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Zitten alle doppen er wel goed op, of een breuk in de bougiekabel of gewoon de kabels gaar.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

rechtset bougie, je bedoelt als je voor de auto staat?? dan is de slang tussen rembooster en inlaatspruitstuk aan de onderzijde stuk. Achter de motor, niet te zien, wel te voelen. Trekt ie valse lucht, en loopt die cilinder niet meer mee. (bougie zeiknat is onverbrand mengsel) Ook de rest van de motor krijgt te veel lucht, verklaart het beroerde lopen.

succes

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

die kabels zagen er goed uit, nog best wel nieuwe.

ik snap het gewoon niet, als bougies los zitten is het niet goed, je draait ze vast en rijd verder en hij begint op drie poten te lopen.

Met die losse bougies reed ie gewoon, maar na het vastdraaien gewoon niet

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

ja bedankt Audia4, ik was al aan het checken, die heb ik nagekeken, en waren gewoon goed.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Pak dan eerst eens 4 nieuwe bougies, loszitten is geen weelde voor die dingen, worden ze te heet van.

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

ik zal toch iets met nieuwe bougies moeten doen, het lijkt mij niks ergs

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

afentoe klinkt het alsof die vierde cilinder weer mee wil, zal er iets met die kabels zijn dan?

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

ik heb nu nieuwe bougies erin gezet en nieuwe kabels geprobeerd maar hij blijft op drie poten lopen.

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

ook de bobinekabel vervangen en nu doet ie het weer, alleen ik heb nu te kampen met blauwe rook.

Het oliepeil was ook gezakt, heb ik weer bijgevuld.

Het komt erop neer dat ie dus motorolie verbrand, zijn er rubbers aan vervanging toe???

zo ja, welke??

Groetjes, en bedankt

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Deze blokken zijn met de 1.8 de beste waterkoelers die vw ooit heeft gebouwd. Olieverbruik is geen gekend probleem. Half miljoen km's is zonder problemen haalbaar.

Haal het luchtflilter eens open, zit deze niet toevallig potdicht. Kijk ook eens of de oliedop blijft liggen als je hem losdraait en gasgeeft.

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

ik heb 'm weer gestart maar tijdens het rijden maar weer op drie poten lopen. Het heeft niets geholpen die nieuwe kabels en bougies, eventjes wel, dus dat blok doet 't.

Het luchtfilter is niet echt schoon, olie en troep, na het schoonmaken had ik meteen weer olie. Met het luchtfilter los blijft ie nog steeds op drie poten lopen

marco.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Blok zal wel een zwaar petje verkeerdom leven achter de rug hebben. Ik heb er momenteel geen een liggen, anders kon je hem voor een paarhonderd euro ophalen. Bij een sloper of via marktplaats lukt dit ook wel.

Met reviseren zal je wel van het een in het ander vallen en dan is de golf al heel snel economisch total los. Helaas, ik raak bang dat je een kat in de zak te pakken hebt.

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

ik heb 'm voor 600 gekocht, ook zo'n leuk Golfje is het, misschien iemand geweest die van trappen houdt in een 1.6, er zit een sportuitlaat onder die een lekker geluidje heeft. Hij lijkt op zo'n gti, ik had al het gevoel dat ik wat harder trappen wilde.

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

hij blijft wel lopen op drie poten, hoe kan ie nou weer opeens van vier op drie gaan

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Is die bougie niet helemaal vet van de olie?.

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

ja, hij is nat, de meest rechtse, die daarnaast is een beetje nat, en die daarnaast is zwart aangekoekt, de meest linkse is goed.
Het is wel vettig van de olie

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Dat zwart aangekoekte duid op olie, misschien blokje toch overleden.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ander blokkie zoeken dus; aan deze geen cent meer uitgeven. Heb je de mogelijkheid hem er zelf in te takelen?? (takel aan plafond, motorbloktakel of heftruck in de buurt)
Zon blok bouw je in een uurtje of 6 helemaal over; hoef je niet gek voor te doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.