close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : 1.6 diesel schokt en valt vervolgens uit tijdens rijden

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6

Hallo,
Ik heb een golf 1 met een golf 2 1.6 dieselmotor.
Nu heb ik sinds kort het probleem dat de auto tijdens het rijden "kracht" verliest ,steeds langzamer gaat rijden,steeds meer gaat schokken en uiteindelijk uit valt.Meestal lukt het met een flinke dot gas geven wel weer om hem te starten,maar na een paar meter gebeurt hetzelfde weer.
Er zit al een nieuwe brandstoffilter op en er zit al een nieuwe retourleiding van de motor naar de tank .
Is er iemand die enig idee heeft wat hier aan de hand is??
Alvast bedankt.
Groetjes Cora

Geplaatst door

cora530 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het voorfilter in de tank ook vervangen.

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

als het voorfilter verstopt zit heb je een volgend probleem, een gekend golf 1 probleem, een probleem dat ze allemaal krijgen, dan is je vulhals van de brandstoftank verrrot en staat er een zooitje bagger onder in de tank.

vulhals is voor een diesel helaas alleen nog maar immitatie en van uitermate slechte pasform te krijgen.....


voorfilter bereik je overigens via de tankvlotteropening, zit op de bodem van de tank. Even pielen met 2 stukken omgebogen elektradraad en hij is er uit te vissen.

audia4 0
badge

15 jaar

het voorfilter is niet vervangen en/of nagekeken dit ga ik dus doen!
alvast bedankt voor jullie reacties!
ps. de golf is omgebouwd van een golf 1 benzine naar een golf 1 met een golf2 1.6 dieselmotor....kan het hier nog iets mee te maken hebben?

cora530 0

15 jaar

De voorfilter,is dat het rubberen slangetje met minigaatjes aan het buisje dat aan het apparaat onder de achterbank zit,(waar ook de vlotterbal aanzit?)zo ja dan is deze niet verstopt....
en volgens mij is de vulpijp van plastic...
we hebben inmiddels alles schoongeblazen maar het probleem is er nog steeds...weet iemand hier nog iets op?

cora530 0

15 jaar

De voorfilter,is dat het rubberen slangetje met minigaatjes aan het buisje dat aan het apparaat onder de achterbank zit,(waar ook de vlotterbal aanzit?)zo ja dan is deze niet verstopt....
we hebben inmiddels alles schoongeblazen maar het probleem is er nog steeds...weet iemand hier nog iets op?

cora530 0

15 jaar

Als het oorspronkelijk een benzine-Golf was, en de aanvoerleiding onder de wagen niet is vervangen, is die wat dun voor een diesel. Maar als die goed open is, zou het moeten gaan. Probeer eens te rijden met een jerrycan schone diesel direct aan de brandstofpomp aangesloten (even een filtertje ertussen voor de zekerheid). Gaat het dan goed, dan is het de tank en/of de leiding.
Komen er trouwens luchtbellen mee met de diesel aan de brandstofpomp?

Succes, Thijs

Thijs11395 0
badge

15 jaar

voor een diesel heb je een tank met onderuitloop nodig, de tank die jij hebt zuigt aan via het vlotterdeksel. gaat niet goedkomen, er zit idd een klein rotfiltertje op..... Pomp krijgt niet de brandstof rond die hij nodig heeft. en de brandstofpomp van een diesel regelt op de druk van zijn opvoerpomp.

ook de retourleiding moet linea recta de tank in spuiten. mag geen weerstand ondervinden.

tank van cabrio met inspuitmotor zien te scoren, die hebben onderuitloop, en bovenaan een knappe aansluiting voor retour.
of van een oorspronkelijke diesel.... maar dat wordt echt zoeken.......

audia4 0
badge

15 jaar

[quote=cora530]Als de auto eenmaal uitgevallen is zie je dat de brandstof idd met veel luchtbellen naar de filter loopt,maar als hij normaal loopt zie je eigenlijk geen luchtbellen.[/quote]
Dit is een teken dat het in de leiding of de tank zit. De pomp kan niet voldoende brandstof aanzuigen (leiding te dun, verkeerde tank, luchtlek) en door de grote onderdruk komt er wel ergens lucht bij. Daar loopt je motor slecht op.

[quote=cora530]En weet je misschien ook hoe ik kan zien of de leiding te dun is?(toen ik de auto kocht was hij nl. al omgebouwd ,ben er zelf dus niet bij geweest)
Bvd.voor je moeite,
gr.Cora[/quote]
Ik zou me vooral richten op het antwoord van Harry (audia4). Uit mijn hoofd is de originele leiding 4 mm en moet je tenminste 6 mm hebben. Maar voor mijn gevoel zit het eerder in de tank dan in de leiding.

Is het probleem sinds kort? Heb je bijv. de tank ver leeggereden?

Succes, Thijs

Thijs11395 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.