Volkswagen Golf I: koppeling+drukgroep vervangen auto moeilijk ijn zijn versnelling

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 2h

hallo heb vandaag me koppeling en druk groep vervangen van me cabrio type1 1.8 2h motor nu is het geval sinds ik dit gedaan heb dat me auto met draaiende motor moeilijk in zijn versnellingen gaat moet echt heel hard duwen in zijn achteruit hoor je dan ook nog eens de tanden over elkaar gaan weet iemand wat dit kan zijn? of hoe ik dit op kan lossen hiervoor had ie dit probleem niet

groetjes walter

hoffmann

Geplaatst door hoffmann (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

24 Reacties

cat.qatar (0), 15 jaar geleden

klinkt als een koppeling die niet vrij komt.. staat je kopp.pedaal wel op dezelfde hoogte als de andere twee?? misschien de kabel niet goed gesteld??

hoffmann (0), 15 jaar geleden

heb ik eigenlijk nog niet opgelet heb de kabel zo weer gemonteerd auto doet dit alleen als de motor draait ,bij stil staande motor gaat het goed in zijn versnellingen

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd????
anders inderdaad afstelling kabel controleren

hoffmann (0), 15 jaar geleden

kan me niet voorstellen dat ik de koppeling verkeerd om gemonteerd heb uitstulping waar me as van me bak in gaat richting de bak zo heb ik heb gemonteerd wat kabel betreft had er geen speling op

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

heb je de oude koppeling nog???
zoja, dan kun je even kijken of je hem inderdaad goed hebt zitten.
als dit de originele nog is dan staat er waarschijnlijk getriebe seite op de kant die naar de versnellingsbak moet zitten.
het kan zijn dat de gaffel/hevel op de bak gecsheurd is of dat deze niet ver genoeg in kan gaan omdat er iets voor of tussen zit!

hoffmann (0), 15 jaar geleden

ja hebt de oude nog zal eens kijken gafel is de pen die uit de as komt van je bak toch zag er nog goed uit over afstellen kabel ik heb geen speling op de kabel maar kan hem nog wel strakker zetten dus verder uit draaien

hoffmann (0), 15 jaar geleden

vandaag kabel strakker gezet en nog geen resultaat nog steeds moeilijk in zijn versnellingen als hij er eenmaal inzit en laat hem opkomen dan rolt de auto weg maar als ik hem op zijn handrem zet en dan dus koppeling laat opkomen en laat hem vervolgens helemaal los dan blijft de motor gewoon draaien terwel die in zijn 1 staat en dat terwel de auto dan eigenlijk afhoort te slaan ik weet ff niet waar ik moet zoeken nu

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

zie mijn antwoorden hierboven!!!

heb je dat al gecontroleerd?

hoffmann (0), 15 jaar geleden

ik weet dat de koppeling er goed in zit want kreeg hem ermaar op 1 manier in om dat anders het vliegwiel niet goed aansloot ik snap alleen de gaffel/hevel niet is dat het ding waar de kabel door heen gaat als deze het is ziet hij er goed uit en gaat hij goed omhoog in de vraagbaak van vw stond dat ik de koppeling moest centreren met een speciaal gereedschap ik had dit niet dus heb dit niet gedaan maar volgens mij kan dat het nooit zijn anders had ik de bak er nooit goed op gekregen waar ik wel aan twyvel is of ze me de goede set hebben mee gegeven omdat er 3 sets waren die er in konden afhankelijk van het chassisnr. nu kreeg ik een set mee waarvan de doos al open gemaakt was en weer dicht geplakt en er was een ander type nummer opgeschreven aan mijn chassis nummer hadden ze niks omdat er vroeger een andere motor in heeft gelegen er ligt nu een 2h motor in en vroeger lag er een 1.6 in

hoffmann (0), 15 jaar geleden

kan het misschien ook een probleem zijn dat er te weinig olie in de bak zit als ik kijk waar me kilometerkabel in gaat zie ik geen olie zitten althans ligt heel diep terwel het toch heel hoog moet staan daar eigenlijks zelfs als ik me kabel eruit haalt zou het eruit moeten stroemen toch? maar goed voorheen had ik het probleem niet met de oude koppeling dus de kans dat het aan te weinig olie ligt is zeer klein schakel stang op de bak is los geweest zou het ook hier aan kunnen liggen ?

hoffmann (0), 15 jaar geleden

heb net nog even gekeken en de kabel ietsje aangedraaid tot dat ik weer op het ,oment kwam dat als de auto in zijn 1 met draaidende motor handrem aangetrokken is niet afslaat dat ik de koopling laat opkomen auto opgekrikt en in de zelfde situatie koppeling ingtrapt dan draait me wiel dus kan haast zeggen dat me koppeling niet goed vrij komt weet honderd procent zeker dat ik alles goed heb erin gezet is er nog iemand met een tip of moet ik echt de hele zooi weer uit elkaar halen of kan het ook aan me bak liggen? weet iemand dit ype nummer voor luk repset 621018806 dit zou volgens de automatrialen zaak de goede set moeten zijn geweest het paste allemaal wel zijn er nog mensen met goede tips

Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden

Hallo, neem de oude koppelingsset eens mee naar de zaak waar je de nieuwe set van hebt. Leg zo'n zelfde set naast de oude en vergelijk ze .

Groet Jan227

hoffmann (0), 15 jaar geleden

zat wel verschil in omdat de oude origineel is althans stond vw tekens op en deze niet drukgroep drukplaat waren allemaal iets anders

mmcars (0) PRO, 15 jaar geleden

ga er maar vanuit dat de set verkeerd is heb je vooraf hoogte enz gekontroleerd ik denk dat mr van breugel wel gelijk heeft moet de boel idd weer los

hoffmann (0), 15 jaar geleden

de drukplaat was niet even hoog maar goed probeer dit nummer al te achter halen maar kom er niet verder mee luk repset 621018806

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi Dhr Hoffmann,

Ik heb even nagezocht naar je onderdeel nummers, maar de set die jij opgeeft komt niet overeen met motor code 2h.
als je een koppelingset voor de vw golf cabrio type 1 1.8 2h motor opzoekt kom je bij deze 2 mogelijke sets van luk uit nl:
621 0283 16, 621 1331 09

ik denk dus dat je inderdaad de verkeerde set hebt gemonteerd!!
als ik jouw set op auto type vergelijk dan zegt hij dat hij passend is voor:
Art.#: 621 0188 06 ; Artikel past op volgende types:(klik op een type om naar de menu voor dit autotype te gaan)



Getoond: 1 - 20 van 21

Type Motortype van tot
Volkswagen Caddy I (14) [Pick-up]
1.5 JB 08-1982 07-1983
1.6 EW 01-1983 07-1992
1.6 EM 10-1982 10-1983
1.8 Kat. JH 08-1985 07-1992
Volkswagen Golf I (17) [Hatchback]
1.8 GTi DX; JJ 08-1982 12-1983
Volkswagen Golf I Cabrio (155) []
1.8 +Kat. EX 08-1983 09-1992
1.8 GLi +Kat. DX; EV; PB 08-1982 12-1989
1.8 GLi +Kat. KT 08-1983 07-1989
1.8 i Kat. JH 08-1983 04-1993
Volkswagen Golf II (19E) [Hatchback]
1.8 CL,GL,GT,GLX,Carat GX; GU; HV 08-1984 10-1991
1.8 GT Kat. RH 08-1986 01-1990
1.8 GTI HT 01-1985 07-1985
1.8 GTI EV; PB; GZ; DX 08-1983 10-1991
Volkswagen Jetta I (16) [Sedan]
1.8 GLi DX; JJ 08-1982 02-1984
Volkswagen Jetta II (19E) [Sedan]
1.8 GT GU; GX; HV 08-1984 10-1991
1.8 i,Gti EV; PB; GZ 01-1984 10-1991
1.8 Kat. RH 08-1986 01-1990
Volkswagen Scirocco (53B) [Coupé]
1.8 CL,GL,GT EX 08-1983 07-1992
1.8 GTi,GLi DX; EV; PB; JJ 08-1982 12-1989
1.8 i Kat. JH 11-1985 07-1992

ik zie je 2h motor er niet tussenstaan.

selliteodd

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

de set voor 2h motor past op oa

Art.#: 621 1331 09 ; Artikel past op volgende types:(klik op een type om naar de menu voor dit autotype te gaan)



Getoond: 1 - 17 van 17

Type Motortype van tot
Seat Cordoba (6C2/6K2) [Sedan]
1.8i CLX,GT,SXE Kat. ABS; ADZ 02-1993 06-1999
Seat Ibiza II (6K1) [Hatchback]
1.8i CLX,GLX,SXE Kat. ABS; ADZ 03-1993 08-1999
Seat Toledo (1L2) [Sedan]
1.8 i CL,GL,GLX +Kat. RP 05-1991 12-1996
1.8 i CL,GL,GLX Kat. ABS; ADZ 11-1993 12-1996


Volkswagen Golf I Cabrio (155) []
1.8 i Kat. 2H 08-1989 03-1993


Volkswagen Golf III (1H1) [Hatchback]
1.8 CL,GL Kat. AAM 11-1991 08-1997
1.8 GL,GT Kat. ABS; ADZ; ACC 11-1991 08-1997
Volkswagen Golf III Cabrio (1E) []
1.8 Kat. AAM 07-1993 05-1998
1.8,Avantgarde Kat. ABS; ADZ 07-1993 05-1998
Volkswagen Golf III Cabrio Restyling (1E7) []
1.8 Kat. AAM; ANN 06-1998 06-2002
1.8 Kat. ADZ; ANP 06-1998 06-2002
Volkswagen Golf III Variant (1H5) [Combi]
1.8 GT Kat. ABS; ADZ; ANP 07-1993 04-1999
1.8 Kat. AAM; ANN 07-1993 04-1999
Volkswagen Polo (6KV2) [Sedan]
1.8 90 Kat. ADD; ADZ 01-1997 09-2001
Volkswagen Polo Variant (6KV5) [Combi]
1.8 90 Kat. ADZ 05-1997 09-2001
Volkswagen Vento (1H2) [Sedan]
1.8 i Kat. AAM 11-1991 09-1998
1.8 i Kat. ABS; ADZ 11-1991 09-1998


selliteodd

hoffmann (0), 15 jaar geleden

zo dan in ieder geval hartstikke bedankt voor de goede info wat ik wel raar vind is dat het wel allemaal past maar dan toch niet goed koppelt maar goed weet wat me te doen staat de hele zooi er weer onder uit het mooie van alles vind ik het eerste nummer wat je doorgeeft:621028316 stond op de doos maar hebben ze dus doorgekrast en dat andere nummer erboven geschreven alleen nu heb ik nog een vraagje welke van de twee heb ik nu nodig de 621028316 of de 621 1331 09 heb ik nog even een vraagje waar heeft u dit kunnen checken want op de luk site zelf vind ik dit niet

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

op de site van mijn onderdelen leverancier.
ik weet zo niet wat de verschillen zijn, dit moet zichtbaar zijn als je het vergelijkt met de origineleset!

hou ons op de hoogte hoe het afloopt aub.

Martina (0), 15 jaar geleden

Hoi Hofman,

Van Breugel geeft nummers op van de LUK koppelingsets, die idd voor een Golf 1 cabrio zijn, het rare is wel, dat LUK twee nummers hanteert, die in diameter exact gelijk zijn n.l. 210 mm 24 spibanen. Deze sets zijn echter wel alleen bestemd voor 1.8 L 2H maar met 72 kW.

De andere nummers van LUK zijn 621 0188 06 210 mm diameter 24 spibanen
620 0077 06 200 mm diameter 24 spibanen
Alleen zijn de laatste nummers bestemd voor een Golf 1 cabrio met een 1.8 L 2H maar dan met 66 kW.

Je ziet er is een skala te koop, misschien zit hier iets bij waar je wat aan hebt.
Ik denk toch, dat je leverancier hier niet helemaal juist zit.
Succes en ik ben blij, dat ik eindelijk eens iets terug kan doen op dit forum.

Met vriendelijke groet Martina

hoffmann (0), 15 jaar geleden

okok ja zal ik zeker doen de originele zag er idd anders uit het leek ook wel of de veren (ijzeren plaatjes)van de drukgroep groter waren maar ja omdat alles gewoon pasten dacht ik zal wel goed zijn

hoffmann (0), 15 jaar geleden

me diameter is 210mm dus de laatste valt al af en dat andere nummer heb ik gekregen maar dan komt de koppeling niet goed vrij

Martina (0), 15 jaar geleden

Hoi Hoffman,

Oké, maar heb je ook daadwerkelijk een 1.8 L 66 kW motor???
Anders zit daar de fout en moet je één van nummers hebben die van Breugel je doorgaf.
Als je de oude set nog hebt, neem deze dan mee.
De koppelingsets zijn heel eenvoudig met elkaar te vergelijken, ook al heb je niet de nummers die overeenkomen.
Ik heb me laten vertellen, dat VW erg veel zaken doet met LUK en ook zij het in mindere mate met Sachs.
Alleen is het dan zo, als je bij VW een set koopt, dan staat er VW op met de nummers van VW, maar ze komen voor 99% zekerheid bij LUK vandaan.

Succes en vriendelijke groet Martina

hoffmann (0), 15 jaar geleden

ja die heb ik nog,ik heb net gekeken en idd op de achterkant staat heel klein luk dit is het nummer wat er bij staat van vw sb9 027141033sx en dit nummer staat er ook op 302101715 s188 en het nummer van luk wat er nu in zit is deze 621018806 weet eigenlijk niet of ik een 66 of een 72 kw heb want er is een andere motor ingekomen vroeger zat er een 1,5 in en nu is er dus een 2h ingkomen dus op mijn chassis nr kan ik dit niet chekken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.