Volkswagen Golf II : Even een vraag voor de kenner.

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300 Injectie

Goedendag,

Ik heb een golf II 1.3I uit '90. Heeft 55 pk.

Ik wilde even weten wat ik kan doen om mijn 1.3i blok wat pittiger te maken?
Ga nu niet gelijk zeggen dat k een gti moet kopen, want die zijn toch alleen maar afgetrapt!

Ik wilde zelf een K&N vervangingsfilter aanbrengen (mits dit goed is)


Mijn vraag aan jullie wat ik nogmeer zou kunnen doen, en eventueel wat adressen doorgeven bv websites.


Alvast bedankt.

M.v.g frans

Golfie II

Geplaatst door Golfie II (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

buurmen (0), 15 jaar geleden

een knn filter kan inderdaad helpen minder instroom belemegering meer schone lucht dus een betere prestatie als bij jou de ademhaling slecht word of beperkt is merk je ook dat je het moeilijker heb en geremd word ik heb er meer mee gemaakt dat het echt wel scheelde maar ff iets belangrijks het geluid veranderd ook word veel sportiefer daar`moet je ook rekening mee houden echt ff proberen met oordoppen zodat je niet mislied word in de vermogens toename door het geluid dit ivm gevaarlijke inhaal grappen die dan maar net wel of niet goed aflopen (ik zet dit er even bij omdat ik je leeftijd niet weet )ik weet nog een goedkoper tip sloop het luchtfilter gewoon er ff af zoek een rustig sukje weg en ff rubberen 30 min geen luchtfilter is geen probleem maar je weet alles mvgr gerad

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Golfie II]Ik wilde zelf een K&N vervangingsfilter aanbrengen (mits dit goed is)[/quote]
Een K&N haalt totaal niks uit, psychisch lijkt het heel wat, je wint er geen PK mee......

Hou je centjes mooi in de zak of koop er een dikke ijsco voor, heb je meer plezier van dan zo'n K&N filter.....

Gr. paul

Henkk (0), 15 jaar geleden

Indd ben het met Paul eens en als je het filter verkeert plaatst wat veel gebeurt en je haalt warme lucht naarbinnen verlies je er alleen maar aan!!

arie549 (0) PRO, 15 jaar geleden

zonder luchtbak rijden, geen probleem......als ie er toch af is die plasticbak, kun je er meteen handje vol zand voor houden en op laten zuigen, polijst de in en uitlaat lekker en komt ook de pk winst ten goede....

nu even zonder gekheid, luchtbak zit er niet voor niks op, ook mooi laten zitten.....een 1.3 maak je geen racer van, enigste wat helpt is een motorombouw naar gti, is wel te doen, echter zul je hierna ook naar de rdw moeten voor een keuring....of het uit kan qua kosten bij een 90 er auto......is een heel ander verhaal..

ik zou mooi doortuffen met je 1.3 zolang die netjes loopt...

Golfie II (0), 15 jaar geleden

tja, help die inlaatport polijsten echt dan?
maar in de 2 heeft die het meeste vermogen....

nadeel is dat 3 en 4 zo sloom zijn met versnellen....
daar zou ik wel wat mee willen doen.....

dus enigste optie blijft een gti blok zetten.....
heb j wel veel aanpassignen voor nodig aandrijving enzo motorsteunen..............

DelSlo (0), 15 jaar geleden

Wat je kan doen is: (Let op, niet budgetvriendelijk!)

Cilinderkop laten bewerken,

Scherpe nokkenas (Uit een polo gt of g40 zou moeten passen)

Uilaatcollector veranderen door een 4-1 of 4-2-1 collector met grotere diameter

Grotere injectoren en grotere gasklep of injectie eraf en motorcarburatoren erop.

Met de goeie afstelling denk ik dat het moegelijk moet zijn om een goeie 80-90pk er uit te halen.



grtz

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Golfie II]tja, help die inlaatport polijsten echt dan?
maar in de 2 heeft die het meeste vermogen....

nadeel is dat 3 en 4 zo sloom zijn met versnellen....
daar zou ik wel wat mee willen doen.....

dus enigste optie blijft een gti blok zetten.....
heb j wel veel aanpassignen voor nodig aandrijving enzo motorsteunen..............[/quote]
Het is heel simpel...., voor jou doel of wat je wilt bereiken heb je gewoon een verkeert type motor / auto of dan wel combinatie.

''hoe ouder we worden, hoe duurder het speelgoed''

En!! racen doe je op een circuit, niet op de openbare weg...........................

Gr. paul

kleijn (0), 15 jaar geleden

enne een kleine aan vulling mocht je er een zwaarder blok in willen
hangen klopt je kenteken niet meer .
heb je weer een probleem.
mvg willem2

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

lach gas injectie

harnak (0), 15 jaar geleden

waarschijnlijk smallere banden monteren.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Zoals gezegd haal je niks uit jouw blok aan winst en als je denk dat dat wel zo is omdat je er een knn of vette uitlaat onder hebt gezet,dan is dat alleen maar psychisch.
Wat ik zou doen is een redelijk nette (beter zijn ze bijna niet te krijgen) golf 2 gti kopen en iemand meenemen die er echt verstand van heeft,(dus iemand die je knn en uitlaat afraad).
Blokje hoeft alleen maar goed te klinken en de carosserie hoeft er alleen maar goed uit te zien,de rest is goed te doen om te vervangen,je moet er wel een beetje geld in steken (bijvoorbeeld lekke radiateur,slangetjes,remmen/lekke pakkingen e.d.),maar dat is redelijk goedkoop te doen en de auto is uiteindelijk een heel stuk beter dan die 1.3 die je wil "tunnen".Als je dus die goede monteur laat kijken,dan kun je best een leuk karretje hebben uiteindelijk.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

ze willen nog steeds proberen beter te worden dan de ingenieurs van de fabrieken
en met €200 doen waar de fabriek miljoenen in steekt

Golfie II (0), 15 jaar geleden

Zoals het hier gezegd wordt geef k jullie wel gelijk.
Een 1.3 is ook geen race monster, mij ging het er alleen om of ik hem ietwat pittiger kon maken.

een gti is ook mijn volgende stap, 1800 GTI kr 16V, goed voor 150 pk.
viavia ken ik die gozer, is zelf ook automonteur en zit geen k&n filter op.
alleen een nieuw sportief uitlaatsysteem, en een speciale gti voortrein.

DelSlo (0), 15 jaar geleden

Als je redelijk wat technische kennis hebt, is het voor jezelf leuker zelf een snellere motor te bouwen.

Dat wil niet zeggen dat je beter hoeft/denkt te zijn dan ingenieurs van een automerk.


Een Kr blok is ook een leuk uitgangspunt om die wat sneller te maken.


grtz

PS, Built, NOT bought!

Golfie II (0), 15 jaar geleden

ja oke,
maar wat is ee n richtprijs voor die gti?
hij is 17 jaar oud al.

maare me pa is filiaalmanager van kwik fit, die weet ook veel.
alleen het is zo inhoudelijk om alles te veranderen.
een ander blok betekend heel veel aanpassingen.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Daarom gewoon een gti kopen en niet ombouwen,dan is de rest ook gti uitgevoerd,dus ophanging,remmen e.d.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.