Beste mensen,
Laat ik beginnen met zeggen dat ik een beginner ben. Heb nu sinds 2 weken een hele leuke auto. Heeft echter 1 probleem, deze loopt gemiddeld 1:8-1:9
Dit verbruik is gecombineerd stad/80Km/snelweg. Het grootste deel 80Km.
Het is een 1990 model met motorcode PN.
Ik ben ermee terug-gegaan en de garage heeft de CO teruggedraaid. Deze stond op 4,5% en nu op 2%.
Het verbruik is iets verbeterd van 1:8 naar 1:9.
Laat ik voorop stellen dat ik een zuinige rijder ben, dus tips als zijnde op tijd schakelen, die voer ik al uit :-).
De auto rijdt verder echt prima en geen zwarte rook uit de uitlaat.
Op diverse fora lees ik dat het evt de Lambda sensor kan zijn. Ik zit echter met een erg krap budget, dus ik moet het haast wel zeker weten voordat ik iets vervang. Kan ik de Lambda zelf testen ? Wat heb ik ervoor nodig ?
Zou het iets in de Carb kunnen zijn ? Hoe kijk ik dat na ?
Kunnen jullie mij op weg helpen aub, want deze auto zuipt me zo arm.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan (idd een defecte Lamda zijn die dan een te hoog brandstof verbruik hierdoor afgeeft. deze kun je zelf niet eff testen daar heb je speciaal meetaparatuur voor nodig.En met zekerheid kun je natuurlijk nooit zeggen of deze wel echt defect is voordat je hem eerst gemeten heb en de pluswaarde daarvan weet.Verder gewoon stap voor stap alles nazoeken in die richting bv luchtfilter nakijken of die niet verstopt is.......... ect.
Maar het is moeilijk uitleggen zo als je geen ervaring en kennis van de auto techniek bezit zoals je zelf al aangeeft,dan ben je toch aangewezen op iemand die dat wel heeft.En auto rijden kost nu eenmaal geld hoe je het ook wend of keerd!
succes
Wordt de auto wel goed warm??? anders blijft hij veel te lang op de choke lopen...
Ook zijn er wel vaker veel problemen met die carburateurs.... mijn advies gezien je budged en de leeftijd van de auto: haal een andere complete carburateur op de sloop, hier betaal je hooguit 35 euro voor... hiermee val je geen built en 90% kans dat je hier je probleem moet zoeken!
gr sander
18 jaar
Even terugkomend op dit onderwerp. (sorry andere registratie gepakt).
Kameraad heeft even gekeken -> choke vast, stond dus altijd aan (bovendien 2 losse kabels naar de carb?).
Auto terug naar garage -> volgens hen is de choke goed nu.
Nu loopt de auto koud slecht, inhouden/bokken. Warm loopt de auto prima (dus lambda niet stuk?), al heb ik het idee dat ik niet de volle power van de 1600 krijg. Tevens is de topsnelheid te laag (140 max). Verbruik is ondanks repareren choke NIET veranderd ???
Ik begin mijn vertrouwen in deze garage te verliezen, of is dit model nou zo'n ramp ? (golf 2 1990 madison, PN).
Zit nu een beetje met de handen in het haar, een carb vervangen kan ik zelf niet.
Nu schiet me ineens te binnen:
Bij afleveren auto heeft men de auto een grote beurt gegeven én de distributie-riem vervangen. Kan dit iets met het verbruik te maken hebben ? Ik kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaar (een jonge meid), er zo mee heeft rondgereden.
18 jaar
Carb van de sloop halen idd, is naar ik meen een halfelec pierburg geval, zuipen zowiezo veel benzine en zijn vaak van slag, en als ie goed is zal ie niet veel zuiniger lopen echt niet
Als ik op zo'n duitse site de verbuiksgegevens bekijk van allerlei mensen met exact dezelfde uitvoering als mijn Golf, dan moet ie véél zuiniger kunnen lopen! Men meldt daar gemiddeld verbruik van 8l op 100 km.
Nu kom ik aan bijna 11l op de 100km.
18 jaar
Dan geloof je die site, en even lekker doorprutsen met je golfje tot ie net zo zuinig is als de golfjes op de duiste site, succes ermee ben benieuwd, blijven lastige autos zeker met een carb. heb ik ze nog helemaal nooit zuinig meegemaakt
Hallo
Ik heb zelf een golf 2 1.3l van 1987, die rijd gemiddeld bij flink gas geven 1 op 10, Als ik echter netjes ga rijden geeft dit weinig verschil met een beetje geluk haal ik dan 1 op 11. Heb er ook alles aangedaan om het verbruik omlaag te brengen, zoal lucht filter vervangen, bezine leidingen vernieuwen, caberateur schoonmaken, nieuwe temperatuur sensoren. Het einige wat ik nu nog moet doen is mijn CO2 afstellen die staat te hoog.
Ik denk zelf dat je weinig aan dat verbuik kan doen als je al deze dingen al hebt gedaan, je zou kunnen kijken of er lekages zijn en of je uitlaat niet helemaal weg is gerot of lek is
Succes verder
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar