Volkswagen Golf I : 16V kR loopt 3000 toeren stationair

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16V KR

Hallo,

Ik heb sindskort een probleem met mijn golf 1.
Hij draait stationair 3000 toeren en komt daar niet onder maakt niet uit als hij nou warm of koud is.
Ik heb alle vacuum slangen al vervangen (die willen ook wel eens gaar zijn) maar het probleem blijft.
Ook heb ik de regeleenheid (ECU) vervangen maar daar wordt het ook niks beter van.

Dus heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of heeft iemand ooit het zelfde gehad?
laat mij het dan even weten.

Alvast bedankt

Vr gr Hendrik

hendrikbv

Geplaatst door hendrikbv (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

helpt het terug draaien van de stationairschroef ook niet dan ?

en is er niet aan de CO afstelling gedraait ? dan gaat hij ook anders lopen..

Blijft de gasklep / kabel niet ergens hangen ?

Gr Stefan

hendrikbv (0), 14 jaar geleden

he stefan,

nee de stationairschroef heb ik al helemaal terug gedraaid.
en de gasklep sluit wel netjes af.
en de CO schroef kan ik niet vinden (bij deze zit hij niet op de spinnekop dat type ken ik ook)
mischien enig idee waar die wel kan zitten

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hee Hendrik

Normaal zit de afstelling voor het CO hier :
[url=http://img142.imageshack.us/i/53756324.p...][img]http://img142.imageshack.us/img142/7312/...[/img][/url]

Controleer anders dit eerst eens :
[url=http://img25.imageshack.us/i/25772009.pn...][img]http://img25.imageshack.us/img25/5332/25...[/img][/url]

Is het probleem trouwens spontaan ontstaan,of is er in de tussentijd nog wat veranderd ?

Gr Stefan

hendrikbv (0), 14 jaar geleden

hey stefan

klopt alleen bij deze niet.
Het schijnt dat daar 2 types in zijn.
Ik heb het co afstel boek er ook al bij gehad daar kwam deze indd ook in voor.
Alleen zit er bij die van mij niks jammer genoeg.
kan het ook zijn dat hij mischien ergens op een vacuum potje zit bijvoorbeeld??

Het probleem is ontstaan nadat ik hem even goed in getrapt had op de snelweg en toen ik er bij de afrit afging bleef het toerental hangen.
Het is sindsdien ook niet weer normaal geweest.

gr Hendrik

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.