Hallo allemaal,
Ik ben met een volkswagen golf 1 (cabriolet 1.8 injectie) bezig voor iemand anders, want de auto heeft het volgende probleem;
Als de auto koud is, start, loopt en rijd deze prima; echt goed.
Maar als de auto een tijdje draait, hikt deze zodra er vermogen gevraagd wordt, zoals met weg rijden (niet zozeer met loos gas geven) en slaat deze af; even een paar minuten wachten en dan kan er weer gestart worden, maar dan is het probleem wel weer zo terug.
Om te kijken of probleem voorkomt bij bedrijfstemperatuur of gewoon omdat de auto 10 a 15 draait heb ik de vin doorverbonden de auto bleef zo iets onder bedrijfstemperatuur; echter het probleem kwam naar 10 a 15 minuten alsnog.
Ik weet wel dat de auto alsnog wel warm wordt maar zo duurt het wat langer, omdat het water in de radiator koud blijft en het daarom wat langer duurt voor al het koelvloeistof warm is.
Daarom twijfel ik of het aan de temperatuur ligt.
Ik heb het inlaat gebeuren al helemaal gereinigd met hiervoor bedoelde reiniger, ontstekingsmodule vervangen, en ook gecontroleerd of de auto tot de laatste slag een vonk geeft, en dat doet ie; tot de allerlaatste slag aan toe.
Ook heb ik her en der al onderdelen vervangen aan het motorblok (ook al weet ik niet van alles de werking) aan de hand van een ander blok; maar niets helpt.
Wie heeft een idee waar ik naar moet zoeken?
Met vriendelijke groet,
Bij voorbaad dank,
Jan Ilbrink
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
motorcode 2H??
JH motor; Als ik de auto opzoek is dit de omschrijving;
Golf I Cabrio (155) 1.8 i Kat. (155) (70kW) JH
15 jaar
Controleer en maak zonodig de spinkop schoon,dit is een gevoelig instrument.
Controleer de boel ook eens op vacuum lekkage.
Gr Stefan
15 jaar
[quote=stefan84]Controleer en maak zonodig de spinkop schoon,dit is een gevoelig instrument.
Controleer de boel ook eens op vacuum lekkage.
Gr Stefan[/quote]
Bedankt voor de tip!
Spinnekop ga ik reinigen; is er nog iets speciaals waar ik op moet letten met loshalen en schoonmaken?
Vacuum lekkage heb ik al op gecontroleerd; hier was niets te vinden (even tussen door; treed hierbij een probleem allen op als de auto een tijdje draait?).
Branstof filter in de motoruimte heb ik ook al vervangen; in het brandstof filter was wel wat roest te vinden aan de pomp zijde; aan de zijde naar de spinnekop was de benzine schoon.
15 jaar
OPGELOST
Het probleem is opgelost; de vulpijp van de tank was helemaal verrot van binnen uit.
Ik heb de achterbank eruit gehaald en de plaat bovenop de tank los gehaald; de tank zoveel mogelijk schoongemaakt (voornamelijk met een magneet)
Brandstof leidingen heb ik door gespoten en ook hier kwamen kleine roest deeltjes uit, net als de brandstof pomp.
Vulpijp is vervangen voor een nieuwe.
Het probleem is nu (voorlopig) verholpen; bedankt voor het meedenken!
15 jaar
hopend dat het hierbij blijft..
Dat probleem met die vulpijpen zie je best vaak bij de Mk1
Bedankt voor de feedback!
15 jaar
[quote=stefan84]hopend dat het hierbij blijft..
Dat probleem met die vulpijpen zie je best vaak bij de Mk1
Bedankt voor de feedback![/quote]
maak van dat best vaak maar altijd.....
er is geen enkele meer die nog met de originele pijp rijd, zelfs bij diesels (altijd vet) gingen ze er aan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar