close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: 17448 (p1040)

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v AVY

we hebben hier een polo staan waarvan de motorbedrading, klopsensor,nokkenassensor, bobine + bougiekabels (nieuw) en de nokkenas verstelklep zijn vervangen. als de auto loopt slaat hij koud graag af, eenmaal op temperatuur blijft hij stationair wel draaien maar niet helemaal zuiver rond (lijkt wel of hij een misfire heeft). als je gas geeft en weer loslaat slaat hij vrijwel meteen af. laat je hem wat gecontroleerd terugvallen of vang je hem op net boven stationair toerental, dan blijft hij wel lopen. als bijkomstig probleem draait de toerenteller niet. auto heeft waarschijnlijk voor een langere periode stilgestaan
(half jaartje?) en is altijd bij de dealer in onderhoud geweest.
de auto is uitgelezen met de bovenstaande uitslag: 17448 (p1040). de nokkenassensor hebben we uitgewisseld tegen een nieuwe zonder resultaat.

Geplaatst door

june (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is je gasklephuis niet kapot,komt veel voor.

Klopt die foutcode wel? P1040 - Voedingsspanning injector(en) A
Volgens mij is dat meer een foutmelding van een diesel.

oldford 0
badge

12 jaar

Ja deze storingscode heb ik ook nog nooit gezien bij dit type blok, maar stel dat het zo is, trek dan eens op het moment van slecht lopen een voor een de stekkers los van verstuivers (kan je toch zo bij) en als je bij 1 weinig verschil merkt dan is die stuk of de bedrading hiervan.

Maar je zegt dat die andere delen ook al zijn vervangen, was dat ook voor deze klacht? Wat was de aanleiding om deze delen te vervangen? Had je toen ook andere foutmeldingen opgeslagen behalve die je nu zegt?

ricky 10
badge

12 jaar

die p1040 moet ik ff in het midden laten, maar die 17448 die klopt wel.reden van vervanging is diefstal schade. ze hadden alle electronische delen weggehaald inclusief de stekkeraansluitingen. hoe de auto ervoor was weten we niet. we hebben hem zo gekregen. we gaan in ieder geval dat gasklephuis controleren en opnieuw laten calibreren.

june 0

12 jaar

17448 is dezelfde fout/omschrijving als P1040. Blijft een probleem met de voedingsspanning van de injectoren.
Ik zou hem voor de zekerheid opnieuw uitlezen, misschien zelfs met een ander apparaat.
Welk apparaat is gebruikt om de code uit te lezen?

oldford 0
badge

12 jaar

de gebruikte testapparatuur weet ik niet precies meer, maar jouw storingsbeschrijving klopt niet. de foutmelding was iets in de zin van een nokkenassensor die geen correct signaal gaf en daar gaf hij twee verschillende sensoren voor aan. maar goed we hebben voor dinsdag een afspraak staan met een electronica man en dan gaan we het weten, hoop ik.

june 0

12 jaar

http://gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17448....
Of de gebruikte scanner geeft verkeerde omschrijvingen, of het nummer was niet 17448 (P1040).

oldford 0
badge

12 jaar

Ik bedenk me nu dat die foutcode waarschijnlijk wel klopt, de verstuivers krijgen als goed is voeding van het brandstofpomprelais, zou kunnen dat die dus stuk is.
Nog iets: Als je een verwarmingselementje hebt zitten in de carterslang naar luchtfilter dan kan deze ook wel eens kortsluiting geven maar meestal dan ook een zekering stuk.

ricky 10
badge

12 jaar

hij is afgelopen week naar de diagnosespecialist geweest en daar kwam eigenlijk hetzelfde naar voren alleen kwam die man met de opmerking dat het ook de krukas sensor kan zijn. maar waar zit die sensor dan eigenlijk? in de motorbedrading ben ik hem nergens tegengekomen. dus...ff zoeken dan.

june 0

12 jaar

Dus je hebt wel die verstuiver foutmelding? Zo ja dan schema bekijken en dan zie je als het goed is dat relais die de verstuivers van spanning voorzien, dus die kan stuk zijn.

Krukassensor zit achter op het blok in een gat net achter vliegwiel en als je startmotor achterop hebt zitten dan dus achter startmotor maar als die foutcode wel klopt dan heeft de krukassensor hier niks mee te maken.

ricky 10
badge

12 jaar

na enige weken vakantie en links en rechts eens tips nagaan en controleren bleek er dus een zekering van het motormanagement kapot te zijn. alles bijelkaar zitten er dus 5 of 6 zekeringen voor het motormanagement in, een daarvan dus kapot nieuwe erin, resetten en lopen. de toerenteller is gewoon defect. schijnt bij andere v.a.g. modellen vaker voor te komen.
bij deze dank ik iedereen voor de tips en aanwijzingen,
mvgr jeroen

june 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.