Volkswagen Passat: 1.8 20klepper i.p.v v5

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: v5

Mijn passat heeft 240duizend km gelopen.De ketting is verlopen en er zijn twee kleppen krom.Ik vind het niet meer rendabel om te reviseren.Mijn vraag is is de 1.8
20klepper zonder veel problemen in te bouwen.

vdkraats

Geplaatst door vdkraats (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

je hebt gelijk reviseren is mogelijk maar de rest heeft ook al een flink tijd mee gegaan.
als het mogelijk is dan moet je nog naar de rdw omdat er een andere motor in zit
dit moet gekeurd worden en dan een nieuwe kenteken aangevraagd

het ombouwen zal zonder veel problemen kunnen. het makkelijkste is als je een auto hebt waar alles hetzelfde is alleen schade achter b.v. en dat je van 2 auto's 1 maakt.
je moet rekening houden met de totale kosten
ik weet niet als je twee linker of twee rechter armen hebt maar een prijs alleen al voor de motor is 750 - 1200 euro (2de hands) hierna kom je totaal uit op 5000-6000 euro totaal
als er meer zaken zijn wat ook meteen slim is om te doen zoals d-riem en koppeling dan kan er weer 1000-2000 bij komen.
dan moet je een keuze maken of je liever een nieuwe auto koopt of een nieuwe blok
als ik zie dat op marktplaats een passat met 142500 voor 6500euro dan moet je de keuze wel even maken.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

kop reviseren, nieuwe kettingenboel, nieuwe pakking, hele handel weer in elkaar schroeven en hij gaat weer 240.000 mee....

in dit geval, economisch totall los, huidige waarde 250€..... oftewel, keuze is simpel; reviseren die handel. ca 2000 euro dan rijd jij weer in de rondte; wil wel eens zien hoeveel vergelijkbare passat je daarvoor kunt kopen........

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

duitse ebay, marktplaats, etc. gewoon een ander blok uit een schadebak scoren, makkelijk, goedkoop, snel.....

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoe er wel rekening mee dat je ook de kabelboom plus de motor-computer van de 1.8 nodig hebt.
Vervolgens moet er dan wel het een en ander ingeleerd worden - sleutels etc.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=oldford]Hoe er wel rekening mee dat je ook de kabelboom plus de motor-computer van de 1.8 nodig hebt.
Vervolgens moet er dan wel het een en ander ingeleerd worden - sleutels etc.[/quote]
en het subframe, het voorparafan, luchtfilterbak, uitlaatsysteem en ga nog maar even zo door....

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Je zal m ook moeten laten omkeuren bij RDW naar 1.8, aangezien het aantal cilinders afwijkt.

dit controleren ze bij de APK

willem

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Het is een verschikkelijke mooie auto voor de export........ met een waarde van 2750,-

Geen cent meer insteken..............

Gr. paul

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=paulkelder]Het is een verschikkelijke mooie auto voor de export........ met een waarde van 2750,-

Geen cent meer insteken..............

Gr. paul[/quote]
als er een draaiende motor in zit wel ja, als de zaak al gedemonteerd is heb je pech...... (tenminste, is mijn ervaring)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.