auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : 1.9TDI AFN in golf2 houdt in bij hoger toerental

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI AFN ibiza 6k

Hallo, Ik heb een golf 2 en heb daarin een golf 3 1.9 TDI AFN 110pk motor in geplaatst. Alles werkt alleen onderin rijdt de auto lekker maar vanaf 2500 omw/min gaat hij nog maar langzaam door alsof hij dan in noodloop gaat.
Ik heb de auto uitgelezen met vagcom en er kwamen 2 fouten binnen nl. rempedaalsensor en gloeirelais. Nu lijken mij dit storingen waarvan een auto niet in noodloop kan gaan.
Verder heb ik al vanalles geprobeerd zoals, verstuivers gereviseerd, turbo omgewisseld, luchtmassameter uitgewisseld, n75 gewisseld en nieuwe vaccuumleidingen. De versteller van deturbo werkt, althans ik kan hem aansturen met vagcom en dan werkt hij.
Ik kom er gewoon weg niet meer aan uit. Heeft er iemand nog ideen waar ik nog naar zou kunnen kijken? Ik heb zelf nog zitten denken aan de inspuitvervroeger maar hier krijg ik geen foutmelding op.

Geplaatst door

wdo_beemer (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik neem aan dat de draadboom ook vervangen is zit daar niks wat niet goed is.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

De draadboom is in zijn geheel vervangen evenals de zekeringenkast. De draadboom heb ik aan laten passen bij valotrading maar ik ben al tegen diverse fouten aangelopen.
Dit zijn de exacte storingen zoals ik ze uitlees:
01266 - Relais gloeibougies (J52)
31-10 - Onderbreking/kortsluiting met massa - Geregeld
00741 - Rempedaalcontrole
27-10 - Onaannemelijk Signaal - Geregeld
Zouden deze iets te maken kunnen hebben met dit probleem? Volgens mij niet namelijk.
Waar zou ik nog naar kunnen kijken?

wdo_beemer 0
badge

13 jaar

nee lijkt me niet het enige wat je kunt doen is met een testkast rijden en controleren of de turbodruk en de lucht massa die gemeten wordt goed is of misschien dat je meer kan meten tijdens het rijden.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

foutcode: 00741
nl Rempedaal Controle (F47)
du Bremspedalüberwachung (F47)
en Brake Pedal Position Status Monitoring
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:

Onbekend

Mogelijke oorzaken:

Bedrading en/of aansluitingen niet in orde
Beide schakelposities zijn niet gesynchroniseerd
De remlichtschakelaar (F47) is kapot
De schakelaar voor de rempedaalpositie
Bron tdiclub.nl Gbn: het kan ook zijn dat de rem-schakelaars opnieuw afgesteld moeten worden. Er zitten namelijk twee schakelaars bij het pedaal, welke beide moeten registreren dat het rempedaal ingedrukt wordt. Als één van beide iets later is, en dat hoeft niet veel te zijn, kan deze foutmelding al gegenereerd worden. Wel een aardig secuur werkje, omdat ze het beide tegelijkertijd moeten doen.

foutcode: 01266
nl Relais gloeibougies (J52)
du Relais für Glühkerzen (J52)
en Glow Plug Relay (J52)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:

Koude start is lastiger bij temperaturen lager dan 10 gr.C.

Mogelijke oorzaken:

Draadbreuk of kortsluiting naar min of plus
J52 waarschijnlijk defect

Extra info:

Elke gloeibougie kun je eenvoudig testen.
De gloeitijd van de gloeibougies kun je veranderen.

Gr. Harry

berendonck 0
badge

13 jaar

nog enkele vorderingen in de zaak golf met AFN.......
Gisteravond heb ik een turbodruk meter aangesloten, deze deed echter bijna niets (0,3 bar). Oftewel veel te weinig voor een AFN met variabele turbo. Het vreemde is dat het "armpje" (om de variabele schoepen te verstellen) wat de N75 aanstuurd wel werkt als ik dit aanstuur met vagcom. Ook bij het starten beweegt dit armpje. Een andere turbo heb ik ook al geprobeerd. De leidingen van turbo naar inlaatspruitstuk laten zit makkelijk doorblazen en als ik er druk op zet hoor ik het ook nergens lekken.
Het probleem moet hem volgens mij dus in de turbodruk zitten. Ook heb ik al geprobeerd om met de hand de variabele schoepen aan te sturen maar ook dan krijg ik geen turbodruk. Heeft er iemand nog sugeties wat ik kan controleren want ik vind het een zeer vreemd probleem.
Ook heb ik de leiding van het inlaatspruitstuk los gehaald en bij gas geven voel je heel duidelijk turbodruk maar als de slang gemonteerd is kun je hem gewoon induwen bij gasgeven. Voor mij echt een raadsel......
Wie weet raad????????
Alvast bedankt voor eventuele tips.

wdo_beemer 0
badge

13 jaar

als er geen brandstof in gaat krijg je ook geen turbodruk....

ofwel te kort turbodruk hoeft niet te liggen aan de turbo of zijn regeling....


zit er nog een katalysator achter en zit deze niet toevallig verstopt of het binnenwerk los?

audia4 0
badge

13 jaar

Bedankt voor het meedenken, maar de katalysator is verwijderd en de uitlaat is zeker goed open.
Ik zou het niet meer weten wat het wel moet zijn.........

wdo_beemer 0
badge

13 jaar

Hallo,signaal van de remlichtschakelaar heeft te maken met motorvermogen.
weet nog goed als ik een vervelende bumperklever achter mij had en licht op rempedaal drukte(gewoon dat remlichten gingen branden)dat vermogen weg viel.ik had golf3 afn
MVG
zonde van al dat extra werk

D-CARS 0
badge

13 jaar

Wat D-CARS zegt klopt, even de remblokken inremmen lukt niet als je tegelijk de rem + het gaspedaal wil bedienen laat hij het gas vallen.

Gr. Harry

berendonck 0
badge

13 jaar

en wouter.geraak je al op hoger toerental??

D-CARS 0
badge

13 jaar

Rempedaalsensor heeft hier niks mee te maken, als het goed is zou hij dan in het begin ff moeten inhouden op max 1200RPM en wanneer je de gaspedaal 1x los laat en gas geeft hoort ie weer helemaal perfect te zijn.

Laterna zou je dan gewoon tijdens het rijden je rempedaal in kunnen drukken zonder vermogen verlies..

Ik ondervind zelf het zelfde met mijn Golf Mk2 TDI uit 85, heb jij de auto toevallig nog?

Kaantje 0
badge

12 jaar

interresante storing, jammer dat hier geen uitkomst bij geplaatst word zeg.
Mij lijkt het ook logisch dat als ecu continu het signaal krijgt dat er geremd word, hij de turbodruk begrenst.

Hij begrenst de Turbodruk/inspuiting maar voor even, daarna zou je gewoon kunnen doorrijden en het rem inhouden zonder vermogen verlies, probeer het maar.. ;)

Kaantje 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.