close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: 1.9TDI vermogenverlies na front mount intercooler (fmic)

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TDI ASZ

hallo, ik heb een probleem.

Ik heb een snelle 1.9TDI, 180pk 420nm. chip op maat, uitlaat leeg, front mount intercooler gisteren geplaatst.
nou hoorde ik hem in het begin echt piepen, dus lekken op de slangen. nou heb ik de hele boel weer losgehaald en opnieuw gemonteerd.
hij piept nu niet meer, maar hij begint pas echt te trekken vanaf 3k rpm, terwijl dit normaal al bij 1,9k rpm al gebeurde.
ook stink en rookt hij erg, en vind ik hem niet zo mooi lopen, soms een beetje schokkerig stationair enzo.

ik heb een poosje met de std intercooler gereden, maar deze plofte steeds uit elkaar, waardoor ik vaak drukverlies had. zou dit schade aan mijn turbo kunnen hebben gemaakt? turbo is 20.000km oud.
de intercooler die erop zit is van een Ibiza Cupra D, dus hij zou niet zo groot moeten zijn dat de turbo niet voldoende op kan spoelen onderin het toerengebied.

kan iemand mij helpen? ik had tot de 3e versnelling altijd wielspin, nu merk je dat hij echt inhoud. wielspin bijna nooit meer

Geplaatst door

imprezino (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lees hem is uit ;)
zonder uitlezen kun je wel gaan gissen maar schiet je niks mee op helaas.
wat je wel even kunt controleren zijn de vacuum slangen. als die nog heel/goed zijn zal het me niks verbazen dat de turbo het is.

sandor1987 0

9 jaar

oke ik zal hem eens uitlezen. valt me wel op dat hij in hogere toeren wel flink vermogen heeft, dit zou dan anders ook niet kunnen als de turbo naar de haaien is toch?

imprezino 0

9 jaar

[quote=imprezino]oke ik zal hem eens uitlezen. valt me wel op dat hij in hogere toeren wel flink vermogen heeft, dit zou dan anders ook niet kunnen als de turbo naar de haaien is toch?[/quote]
daarom moet je ook eerst ff je vacuum slangen controleren ;)
het zal me niks verbazen dat je perongeluk die los heb getrokken of kapot heb getrokken met de ic traject.

sandor1987 0

9 jaar

bedoel je de vacuum slangen op de tandempomp? deze heb ik gecontroleerd en deze slangen zijn nog goed (heb paar maanden geleden een lek gehad waarvan ik dacht dat de tandempomp kapot was, maar bleek een scheur in de slang te zijn.

groeten

imprezino 0

9 jaar

nee bedoel de slangen van de n75 naar turbo.

sandor1987 0

9 jaar

Heb vandaag de auto uitgelezen, geen foutcodes!
De waardes van de turbo zijn ook goed, hij geeft iets meer druk als er gevraagd word. Toch trekt hij onderin voor geen meter. De slangen op de turbo zitten er ook nog op.
Iemand misschien een idee? Hij roet ook wel veel, vooral bij stationair flink gas geven
Groet

imprezino 0

9 jaar

Staat de EGR ook dicht met een plaatje?

martijn v o 0

9 jaar

haal de turbo slang is bij het spruit stuk zit daar olie in?
zoja turbo op.

sandor1987 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.