Beste forumleden,
Al enige tijd doet mijn airco het niet. Het is een handbediende airco.
Ik heb de auto uitgelezen. Daaruit komt de volgende foutcode naar voren 00898 - Control Circuit A/C Compressor: Open or Short to Plus.
Ik heb de bedradingen beken en die zien er goed uit. Volgens de website van Ross-tech kan het aan de Compressor Regulating Valve (N280) liggen. Deze zit op de compressor. Ik heb het onderdeel vervangen en het systeem opnieuw laten vullen. Helaas zonder resultaat. De zelfde foutcode komt naar voren.
Volgens de garage die het heeft bijgevuld kan het aan een ander sensor liggen. Namelijk deze:
Maar dat lijkt mij sterk, aangezien ik daar geen foutcode van krijg.
Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lekker bezig zo...vul alle gegevens in van de auto werkt wat prettiger.
De foutcode heeft niets te maken met de N280, dus rosstech zit er ook naast en heb je al geld verspild daaraan.
Waarom controleert die garage dan niet de pressostaat, zal wel geen pressostaat tester hebben of niet weten hoe en wat...
Er zit een onderbreking in het bedradings circuit of aansluitingen...ofwel in de regelmodule, controleer dat maar allemaal ééns goed.
succes
Bedankt voor je reactie.
Het betreft een Polo 9N, met een Sanden compressor.
Wat bedoel je met de regelmodule? Is dat de airco schakelaar onder de radio?
9 jaar
Dit is een variabel geregelde compressor toch? Dus zonder magneetkoppeling? (Aan/uit inslaan voelbaar)
Inderdaad de bedrading van die klep naar de regelmodule (is je complete bedieningspaneel, is tegelijk de regelcomputer) controleren/doormeten volgens stroomloopschema, daarna weet je meer.
Bedankt voor je reactie. Helaas weet ik niet watvoor compressor dat is. Enig idee waar ik zo'n schema kan vinden?
9 jaar
Dat zal idd een continu variabele zijn...maar brandstof en motor inhoud ontbreken...heb niet s aan een polo 9n...
Betreft een 1.4 TDI. Motorcode weet ik helaas niet.
9 jaar
Ik heb inderdaad een draadbreuk gevonden. Deze heb ik gerepareerd en de eerder genoemde foutcode is verdwenen. Echter krijg ik nu een andere foutmelding. Namelijk 00819. Ik ga een andere druksensor bestellen en hoop dat dat het probleem verhelpt.
9 jaar
Waar was die draadbreuk? Toevallig in de hoes die langs versnellingsbak loopt? Misschien is er nog een draad stuk van de druksensor..
Maar hij kan ook stuk zijn natuurlijk en deze foutmelding krijg je ook als het systeem leeg is.
Als je onder de auto staat met je rug naar de uitlaat toe. Heb je links voor een bruine stekker. Precies bij de stekker afgebroken. Heb gekeken of er een draadbreuk bij de sensor zit, maar niets kunnen vinden.
9 jaar
Ja die stekker die aan de bak hangt aan dat beugeltje bedoel je?
Zou die druksensor vv en dan zie je daarna wel weer verder maar mocht hij dan nog steeds dezelfde code aan geven dan of systeem leeg of bedradingsprobleem.
Ja klopt, hing aan een beugeltje. Systeem is vorige week nog afgevuld. Om de sensor te vervangen moet ik het systeem leegmaken. Hoe kan ik dat het beste doen?
9 jaar
Jij moet het systeem niet leegmaken, gewoon losdraaien, oude eraf nieuwe erop en vast draaien, dit werkt met een ventiel. Als je hem los draait dicht die af, als je de nieuwe erop draait duwt deze het ventiel terug open.
Mvg Erwin
Ah goed om te horen. De garage zei dat als ik de sensor eraf haal, dat alles eruit zou spuiten. Sensor is besteld. Ik houd jullie op de hoogte.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar