close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: 2.0 TDI BKP foutmelding op de gloeibougies en zwart brandstof fi

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI BKP

Hallo, Ik heb een passat 2.0 TDI met BKP motor.

Probleem 1:

Ik een ongeveer een half jaar geleden mijn gloeibougies vervangen omdat ik elke keer een foutmelding kreeg op één van de gloeibougies. Daarna ging het een tijd goed, maar nu is de storing terug en niet op één gloeibougie maar op alle 4. Het lijkt me sterk dat alle 4 de gloebougies nu stuk zijn, zou dit het bekende kabelboom probleem kunnen zijn?

Probleem 2:

Als ik een constante snelheid rijd bv. 100km/h, houdt hij in en bovendien vind ik de auto traag. Behalve het hier bovenvermelde zijn er geen storingen als ik de auto uitlees. Nu heb ik vorige week miijn brandstoffilter verwisseld en deze was pik zwart, dus ik dacht aan mijn tandempomp. Ik weet dat er verschillende verhalen rond gaan of dit nu normaal is of juist niet normaal is, bij mijn vorige passat (1,9 tdi 110pk 1999) was het filter nooit zwart.


Iemand misschien een idee, alvast bedankt voor jullie reactie!!


Met vriendelijke groet,

Marco kal

Geplaatst door

marcokal (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja dit zal door het kabelboompje van de gloeiers komen.
toch zou ik de gloeibougie eerst controleren.
als het brandstoffilter zwart is is de tandem pomp de oorzaak.
door olie in de brandstof kan hij ook inhouden.
dus pomp en filter vervangen maar dan zul je zien dat dat filter ook weer zwart wordt omdat de olie ook in de tank zit.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

Ik heb nu de Tandem pomp vervangen, het stotteren blijft. Ook heb ik de kabelboom in de cilinderkop vervangen storing van de gloeibougies blijft. Ik heb de gloeibougies doorgemeten en deze zijn alle 4 defect. Ik vind dit erg vreemd ik heb zo pas 8 mnd geleden vervangen. Iemand een idee hoe dit kan, de gloeibougies die ik gemonteerd heb zijn van het merk Beru.

Alvast bedankt voor jullie reactie en Jan T ook nog bedankt voor je reactie(ik reageer een beetje laat maar beter laat dan nooit!!!!)


Groet,

Marco Kal

marcokal 0

14 jaar

Ja dat vis erg vreemd dat nu alle 4 de gloeibougies kapot zijn. Het lijkt wel of er constant spanning op de bougies blijft staan nadat de motor is gestart.
Hierdoor kunnen ze te heet worden en doorbranden.

rebel57 0

14 jaar

ja alle vier is wel vreemd al werken ze langer voor de milieu eisen.
je zult eens moeten meten hoelang er spanning op blijft staan als de motor loopt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

1.Alle 4 tegelijk stuk? Hoe heb je ze (door)gemeten? Regelapparaat hiervan gaat ook nog wel eens stuk.(zit onder de electronicabox naast accu).

2.Je hebt geen storing in het systeem? Laat eens via de meetwaardeblokken het stationairverloop van de pompverstuivers eens meten,kan zijn dat er een pompverstuiver niet goed afsluit op de cilinderkop.Ook de brandstofpomp in de tank gaat vaak stuk.Ook kan je eens een nieuwe temperatuursensor proberen.En ook zou ik hem laten controleren op welke softwareversie erop staat.

ricky 10
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.