close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: olieverbruik na op hol slagen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 turbo

na het op hol slagen van de motor, gepaard gaande met enorme rookontwikkeling,de motor laten afkoelen, olie en water bijgevuld, start de motor opnieuw met wat rook. na enkele minuten te laten draaien, bleek al de olie te zijn verdwenen. Is dat enkel de turbo of is de motor ook te vervangen?

Geplaatst door

dirck (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dirk

Het probleem is de turbo, met het gevolg dat door de turbo de motor waarschijnlijk ook is overleden.
Een dieselmotor dat op hol slaat is wel het meest gevreesde voor een dieselrijder.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Heeft de motor een intercooler? Kijk eens hoeveel olie daar in zit. Beschadigde zuiger had ik laatst van een klant. Door verbrandingslekkage langs de zuiger kwam het carter op druk. Dat ging weer door de ontluchting naar de inlaat .Met de nodige rookontwikkeling 5 liter op laten roken. Gebeurde in Spanje en de eigenaar sprong uit de wagen en keek er naar samen met de opgetrommelde brandweer. Hoe het afliep?? De motor stopte vanzelf toen de olie op was. Turbo daar wel vervangen maar dat was de oorzaak niet. Gaatje langs de zuigerveren van cilinder 1 was de oorzaak. Nieuw onderblok gemonteerd. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Zou maar voorzichtig zijn om hem weer te laten lopen, anders kun je hem dalijk helemaal in de GFT bak gooien..

Eerst de oorzaak achterhalen en dan verder kijken, ook het inlaat traject schoonmaken..

Met een beetje geluk is alleen de turbo kapot..

stefan84 0

14 jaar

ik heb er zo al meerdere gehad en was altijd enkel de turbo

yves.vriens 0
badge

14 jaar

bij een stuk gereden turbo altijd het inlaattraject reinigen. De olie die door de turbo is gegaan blijft achter in de intercooler. Als je enkel de turbo vervangt en een proefrit met de wagen maakt slaagt deze zeker op hol. Gevolg : terug een turbo stuk en waarschijnlijk ook de motor

carmania2000 0
badge

14 jaar

Dirk laat helaas niks meer van zich horen..

stefan84 0

14 jaar

logisch, die is aan het passen en meten om de motor in de gft bak te krijgen....

audia4 0
badge

14 jaar

Hahah...

stefan84 0

14 jaar

niets gft...turbo laten reviseren, enkele liters olie uit de intercooler gehaald, leidingen van intercooler gecleaned, motor gestart; beetje rook op laag toerental, bij't vol gas geven liep de olie uit de uitlaat, maar verminderde snel,proefrit op straat : eerste km bij optrekken was niet erg netjes....
ondertussen loopt ie mooi en proper.
Probleem opgelost hoop ik, anders hoor je't wel,
bedankt aan allen die geantwoord hebben,
Dirk

dirck 0
badge

14 jaar

[quote=dirck]niets gft...turbo laten reviseren[/quote]
Garret ondersteunt namelijk geen revisie meer..... maar even afwachten wat nu nog komt.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.