close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: 2.8 vr6 Temperatuur loopt hoog op

Bouwjaar: 2005

Hallo allemaal, sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een golf 2.8 vr6. Auto loopt zeer goed alleen ik heb een probleem.
De temperatuur loopt op in de stad tot 100 graden. En als ik op de snelweg zit wil hij wel over de 110 gaan, dus dan doe ik de kachel maar aan. Maar ik weet niet waar het aan ligt.
Koelvloeistof peil is goed, en daalt niet.
Oliepeil is ook goed en daalt ook niet.
Ventilantoren springen wel aan, merk dat als ik de auto stilzet en dan hoor ik ze nog even draaien.
De buis van de radiator is gloeiend heet, maar de radiator is 3 maanden geleden vervangen.
Ook loopt de temperatuur heel snel op, en blijft de motor ook heel lang warm.
Kan het misschien aan de sensor liggen, dat de ventilatoren te laat en te langzaam draaien?
Weten jullie misschien waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt!

Geplaatst door

Speed1984 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ontlucht het systeem eens goed... en jeprobleem zou verholpen moeten zijn.....


suc6

blijegeit 0
badge

19 jaar

Thermostaat die niet goed open gaat ?

pieterp9094 0
badge

19 jaar

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad bij mijn golf type 3, alleen bij mij ging de motor ook bijna koken. Het probleem was toen een defecte termostaat + huis. Dit kan het bij jou bijna niet zijn, want je schrijft dat de radiator wel aangaat. Wellicht is inderdaad de sensor niet goed afgestelt?

Golf3793 0

19 jaar

wellicht gaat de termostaat maar voor een deel open, wordt de buis wel heet maar krijg de radiateur het niet gekoeld

pieterp9094 0
badge

19 jaar

Toen ik de auto kocht had ie last van wat zwarte rook bij het schakelen, en toen zei de verkoper dat de benzine toevoer niet goed was afgesteld, dat blijkt wel vaker bij een vr6 uit '92 en vooral met zo'n km stand kon dat wel voorkomen dus ik had hem gekocht. En dacht ik dan laat ik het in leeuwarden wel even maken.
Nou eerste paar dagen natuurlijk niet naar de garage gebracht maar nog gewacht.
Nou vandaag kwamen er steeds grotere walmen uit, dus ik naar de garage en werd er mij verteld dat ik een lekke koppakking had
En dat de kosten om dit te vervangen wel 700 euro is!!!!
Heb vanochtend gebeld naar de verkoper van de auto.
Hij haalt deze week of de week hierop de auto op, en zal dan de koppakking vervangen.
En als er een scheur in de kop zit zal hij deze vlakken.
Nou ben ik er natuurlijk op zich wel blij mee want ik had de auto zonder garantie gekocht maar aan de andere kant had hij zich niet gehouden aan de meldplicht, dus kon ik wel wel een rechtzaak van maken.
Nou zit ik echter met het gevaar dat ze alleen de koppakking vervangen terwijl dr veel meer gebreken misschien zijn.
Ik kan geen kilometers meer maken met de wagen. Hij loopt nou nog op 6 cilinders wil het niet riskeren dat ie op 5 gaat lopen.
Dus naar de vr6 specialist zit er niet.
Waarschijnlijk zal ik voor de tijd nog een DEKRA keuring laten uitvoeren, als de auto in zeer slechte staat is probeer ik de koop ongedaan te maken.
Heb ik alleen pech met de koppakking dan weet ik dat ook.
Bedankt voor jullie respons en ik zal jullie op de hoogte blijven houden!

Speed1984 0

19 jaar

Wil nog even een positieve kijk op dit geheel geven... Zwarte rook had ik ook. Inderdaad de brandstof verbranding is niet optimaal afgesteld. De oorzaak was bij mij een defecte lambasonde. Kosten 130 euries en hij liep weer top!

Golf3793 0

19 jaar

Even de puntjes op de i zetten. Deze motor heeft electronische benzineinspuiting, dus het verhaal over niet goed afgesteld staan van de benzinetoevoer is klinklare lariekoek. Als er zwarte rook uit komt dan staat de motor te rijk. Mogelijk zitten er ook nog storingen in het inspuitsysteem. Zo snel mogelijk het inspuitsysteem laten uitlezen om verdere schade te voorkomen. Geeft je ook meer redenen om de koop ongedaan te maken.
Met betrekking tot de kop; als er een scheur in zit dan kan vlakken alleen wel eens niet genoeg zijn. Het ligt er aan hoe groot en hoe diep die scheur is en waar de scheur zit. Het is mogelijk dat de kop eerst opgelast moet worden!

chaan 0
badge

19 jaar

inspuitsysteem kan toch elektronisch worden afgesteld?

Speed1984 0

19 jaar

NEE, er zijn geen mogelijkheden tot afstelling dus het verhaal over afstellen blijft grote onzin. Waarom zijn er geen mogelijkheden tot afstellen? Wettelijk verboden en eigenlijk overbodig daar inspuitsysteem zelflerend is.
Advies blijft, auto laten uitlezen. Dekra keuring is ook een goed idee. Wat is de kilometerstand vab deze motor?

chaan 0
badge

19 jaar

km stand 240d
Als de lamdasonde kapot is moet er dan niet een lampje branden op het dashboard?
Ik laat direct bij het vervangen ook kijken naar de ketting geleiders/spanner
vervangen laat ik:
koppakking (misschien kopset)
oliefilter
olie
rotor
verdelerkap
brandstof filter
Cylinderkop boutenset
en laat ik de cilinderkop vlakken

Zijn er verder nog dingen die ik moet nakijken/vervangen als de motor toch al helemaal open ligt?
Hoe/waar kan ik het laten controleren dan bovenstaande punten vervangen zijn.

Speed1984 0

19 jaar

Volgens mij hoeft er bij een defecte lamdasonde geen lampje te gaan branden op je dashboard. Dit had ik in ieder geval niet.. Kenmerken zijn wel: zwarte rook, je ruikt de auto en het brandstof verbruik neemt toe.

Golf3793 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.