Hallo,
Sinds december heb ik het probleem dat mijn auto stationair te hoog in toeren blijft lopen, ook wanneer hij al warm is, soms helpt het als ik de motor uitzet en dan opnieuw start, dan wil hij soms wel normaal lopen.
Ik heb alle vacuumslangen op de carb al vervangen, de voetpakking lijkt me oke, de grijze temp. sensor voorop in de kvs-slang heb ik vervangen, de carb is afgesteld door de VW-garage, hij blijft echter steeds hoog in toeren lopen.
Toen ik het choke huis opende, zag ik dat er een veer los inzat, nu weet ik niet wat voor effect dit heeft? Ik lees hier verschillende dingen over, de 1 zegt dat het bijna geen invloed heeft terwijl de andere zegt dat het wel veel uitmaakt. Ook weet ik niet waar dit veertje aan vast hoort te zitten? Ik kan geen duidelijk punt vinden om hem aan te bevestigen.
Ik heb even 2 foto's gemaakt van het chokehuis ter verduidelijking.
[url=http://img96.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img96.imageshack.us/img96/8353/ds...[/img][/url] [url=http://img96.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img96.imageshack.us/img96/5981/ds...[/img][/url]
Als iemand een antwoord heeft op een van mijn vragen hoor ik het graag!
Alvast bedankt:)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die veer is van bi-metaal en zet uit als hij warm wordt.
het uiteinde van de veer hoort op het asje van de choke klep te zitten en na montage van het choke deksel moeten de merktekens op deksel en huis met elkaar overeen komen.
De truuk van de veer is , als de motor warm wordt drukt de veer de chokeklep helemaal open.
In jou geval is dat waarschijnlijk niet zo , waardoor hij op choke blijft lopen.
Tip: ga naar http://www.ruddies-berlin.de/ , hier staat veel info over het afstellen van de 2E2.
mvg,
Hans.
Oke, bedankt voor je reactie.
Ik bedoelde niet de koperkleurige bimetaal zoals op de foto te zien is, het veertje dat er bij mij los inzat leek meer op de veertjes die er in een balpen zitten, ik heb gelezen dat deze gebruikt worden als verwarmingspiraal?
Van die veer vraag ik me af waar hij thuis hoort?
17 jaar
je hebt gelijk wat betreft die ballpoint veer, die is inderaad de verwarmings spiraal.
Pierburg heeft zoveel types carburateur , dat ik het niet meer bij kan houden.
Zelfs de 2E2 is er in verschillende uitvoeringen.
Het onderstaande heb ik van internet geplukt :( Engels )
Autochoke:
Should get 12v with the ignition on & engine is cold, should switch off when the engine is up to temp. (controlled by the red sender)
The autochoke should pass current, test by placing one prong of a multimeter on the plug, and the other on the autochoke housing.
You can check the autochoke heater visually by removing it and checking the heater spring around the outside of the unit, looks like the kind of spring you find in a ball point pen. When refitting, align the mark on the housing with the notch on the choke.
De veer moet dus in ieder geval 12Volt krijgen bij koude motor.
mvg,
Hans.
De bimetaal veer regelt alleen de opening van de chokeklep. Alleen mengselverrijking dus. Het toerental wordt hier NIET hoger van.
Stationair toerenverhoging gebeurt door het waselement op de voorkant van de carburateur. Dit waselement zorgt ervoor dat de gasklep iets geopend wordt.
Pluis het waselement eens uit.
Loopt hij bij warme motor echt veel te hoog, zowat 3000 toeren, dan werkt het vacuumcircuit van de driepuntsdoos (op de achterkant) niet.
Kijk idd eens op ruddies-berlin.de
Groeten en succes,
Paul
Bedankt voor jullie reacties!
Op die site staat inderdaad nuttige informatie. Ik denk nu dat het probleem niet bij die veer ligt, hij loopt nl. stationair te hoog en soms inderdaad echt veel te hoog, rond de 3000 toeren. Maar bij mij raakt de stalen pen van de driepuntsdoos nooit het klepje dat 'ie moet raken, dus misschien dat ik dit moet afstellen?
17 jaar
Als het stangetje van de driepuntsdoos NIET tegen de gasklep aankomt dan duwt hij de gasklep dus NIET open en moet je verder zoeken.
Verdachten: Waselement, of misschien heel simpel een gaskabel die niet soepel beweegt...
Gr.
Paul
Oke, zal eens naar het waselement kijken, maar wat ik vreemd vind is dat de gasklep nooit zover naar achteren gaat dat 'ie in de buurt komt van het stangetje van de driepuntsdoos, en ik vind dat mijn gaskabel ook wat slap is als 'ie stationair loopt. Misschien dat ik de gasklep wat verder naar achter moet duwen, aan de hand van dat imbusboutje dat je los kan draaien? Ik weet alleen niet of dit effect heeft op de verdere afstelling van de carb? Dit heb ik nl. al eens gedaan en toen had ik ineens het probleem dat 'ie veel te rijk liep, hij is toen afgesteld door de garage maar ik zie nu dat de gasklep weer op zijn oorspronkelijke positie zit, terwijl ik hem naar achteren had ingesteld.
Sorry voor het lange verhaal maar ik denk dat het probleem hier in zit, wil alleen graag de mening van de professionals hierover!:)
Alvast bedankt!
17 jaar
Bij stationair draaien MOET het stangetje van de driepuntsdoos tegen de gasklep steunen. De driepuntsdoos regelt het stationair toerental. Als je de motor stilzet trekt de driepuntsdoos even terug tot de motor stilstaat. Hierdoor sluit de gasklep geheel en wordt nadieselen voorkomen.
Bij koude start wordt door de thermotijdklep in combinatie met het magneetventiel de gasklep direct na het starten een aantal seconden VERDER opengeduwd tot de motor goed loopt.
De driepuntsdoos doet dus een aantal dingen. Jaja, bijna ingewikkelder dan een injectiemotor!
Dat de gasklep NIET tegen het stangetje van de driepuntsdoos komt betekent dat de gasklep open gehouden wordt. Het waselement duwt vanaf de andere kant (rechterkant van de carburateur als je ervoor staat) tegen de gasklep.
Dus, of het waselement, of een verruineerde afstelling van de warmloopcurve (het stelsel van stangetjes dat de beweging van het waselement overbrengt op de gasklep).
Probeer het waselement te vernieuwen. Helpt dat niet, dan is zonder speciaal gereedschap de warmloopcurve niet meer af te stellen. Alles wat je eraan pielt ( de inbusjes) maakt de boel erger. Probeer een ruilcarburateur te halen op de sloop en je bent waarschijnlijk klaar. Ze zijn er genoeg. Ook van een automaat kun je de 2e2 nemen alleen moet je de vierpuntsdoos van de automaat vervangen door jouw driepuntsdoos. Dan alleen stationair toerental.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
Veel succes ermee!!
Paul
Oke, bedankt!
Ik zal kijken naar het waselement en anders inderdaad een andere carb halen van de sloop.
17 jaar
Zo, ik heb de wasthermostaat in heet water gelegd, het pinnetje gaat wel meteen naar buiten, maar ik heb het idee dat ie dit niet doet wanneer 'ie aangesloten zit in de auto. Want wanneer de auto zo hoog stationair loopt en ik haal de wasthermostaat eraf en ik druk het ijzeren staafje met de hand in (in de carb) dan gaat hij lager in toeren lopen.
Dit kan dus betekenen dat de wasthermostaat niet hard genoeg tegen het staafje aandrukt of dat er niet genoeg koelvloeistof langs de wasthermostaat loopt. Ik heb de wasthermostaat en de kvs-slang ernaartoe al schoon gemaakt en doorgespoeld. Zou het kunnen dat er ergens iets verstopt zit zodat er niet genoeg kvs langs de wasthermostaat loopt? Bij de VW-garage werd mij namelijk verteld dat die wasthermostaten nagenoeg nooit kapot gaan.
17 jaar
Okee,
Bij draaiende motor voelen of het waselement heet wordt. Zo niet, dan heb je een doorstrominsprobleem. De route van de KVS is van de motor via het spruitstuk, via het waselement, via het chokedeksel terug naar de waterpijp (niet aan lurken... hehe...).
Het zijn dunne slangetjes, ze willen nog wel eens dicht zitten.
Gr.
Paul
Hoe is het afgelopen??
Gr.
Paul
Nou, het is even op een lager pitje komen te staan, heb er nog niks aan gedaan..heb nu namelijk problemen met de vering, ben daarmee bezig en moet maandag voor de APK, dus dat heeft even prioriteit..daarna ga ik weer verder met m'n carb!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar