Hoi is er misschien iemand die weet bij een volkswagen transporter de krukas poele slingert als dat gerepareerd is blijft het dan goed ,of een lap middel hoop dat er iemand is die mij daar een goed andwoord kan geven er zit een 1.9 turbo diesel in van de bus is van 1994
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zijn wel bedrijven die het pasvlak van de krukas weer vlak kunnen slijpen. De motor hoeft daarvoor niet uitgebouwd te worden. Voorwaarde is natuurlijk wel dat beschadiging enigszins binnen de perken is gebleven. Ik heb het laten doen bij een bedrijf hier in de buurt. De krukas is vlak gemaakt, de keerring vervangen en een nieuw riemwiel gemonteerd. Ik heb de distributie wel zelf gedemonteerd en gemonteerd. De rekening was ongeveer ¤ 120. De wagen, een Golf 1.9 TD loopt al weer bijna 40.000 kilometer perfect. Het is een eindje bij jou uit de buurt, maar ze leveren wel goed werk.
Kan idd goed gerepareerd worden, zie er wel op toe dat er een nieuwe (gemodificeerde) centrale bout gemonteerd wordt, en dat deze op voorgeschreven moment wordt vastgetrokken.
Wel zo snel mogelijk wat aan doen, als de D-riem er afloopt ben je klaar met dit motorblok.
bij een 1x motor moet er ook een gemodificeerd krukastandwiel op en moet een platte kant op krukas geslepen worden.
Reparatie is geen probleem als de krukas nog niet te ver is uitgeslagen. Zorg voor een nieuw riemwiel en een nieuwe m14 boet. Zorg ervoor dat deze bout NIET word aangetrokken volgens het voorgeschreven aantrekkoppel want dat is namelijk het probleem dat ze loslopen. Er hoeft geen platte kant aan de krukas worden geslepen.
19 jaar
Het aanlegvlak moet wel degelijk vlak zijn, of anders vlak geslepen worden. En de M14 bout met een zwaarder moment vastzetten dan voorgeschreven resulteert in breuk van de bout, zal niet de eerste 1.9 D motor zijn waar dit bij gebeurt........
zeker moet het aanlegvlak geslepen worden maar volgens mij bedoelt John iets anders nl. een plat vlak zoals bij een tdi voorkomt omdat hij het heeft over een gemodificeerd krukastandwiel (krukasriemwiel in dit geval). Wat het aantrekkoppel betreft zul je overal lezen en horen 90 Nm+90 graden. Dit is onvoldoende en dat blijkt ook wel omdat de ene na de andere bout losloopt. Trek maar 90Nm+180graden en doe wat locktite aan de bout. Gebroken bouten door deze aktie heb ik nog niet gezien. Wel tevreden klanten.
19 jaar
De oude bouten liepen los omdat er teveel rek optrad. De nieuwe bouten zijn van de klasse 12.9, de oude 8.8. Naar mijn bescheiden mening kun je het beste de montagevoorschriften in acht nemen. Dus ook niet kliederen met Loctite en dergelijke.
Het is voor mij niet belangrijk of er word aangenomen wat ik zeg. Ik wil het juiste advies wel geven maar vind het ook niet erg om elke week een krukas+ alle benodigde onderdelen te verkopen.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar