Hallo allemaal, raar probleem auto voor de 3e x een koppaking.Deze is weggebrand tussen de de middelste cylinder.En nu ook een begin bij de 4e cylinder aan de buitenrand.
1ste x gedaan door een garage 2e x door mijns persoontje,en omdat ik toen ook een doorgebrande pakking had heb ik alles helemaal nagelopen qua afstelling en co, bougie's alles goed. Zit ook nieuwe waterpomp thermostaat in.
Kop gevlakt nieuwe rek-bouten gebruikt en op juiste torque gezet 40 60Nm + 2x 90 graden erbij.
Wat kan het zijn ben bang als ik het weer zo doe zonder een verandering dat de pakking weer binnen 10.000 km eruit ligt.
Bij voorbaat dank voor de reactíe's, Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan zal het motorblok niet vlak zijn.
Hans
of een verkeerde paking
of en niet vlak blok door een oververhitting o.i.d.
of een verkeerde aanhaalvolgorde vd kopbouten
en ten slotte(de rijstijl)
en dat zet ik bewust tussen haakjes voor dat er een 300 topic discussie komt
net als hans een paar mogelijkheden
maar alles controleren en meten
Ga vandaag met een rij ook het motorblok op vlakheid controleren.Had hier niet eerder van gehoord.Het is ten slotte gietijzer.
Ik laat het wel ff weten.
Bedankt voor zover , Marcel
17 jaar
Hoe ga je het onderblok op vlakheid controleren?? ben je in het bezit van een haarlineaal van ca 0,5 meter????
[quote=audia4]Hoe ga je het onderblok op vlakheid controleren?? ben je in het bezit van een haarlineaal van ca 0,5 meter????[/quote]
vlakschuurmachine
dan is ie toch vlak??????
vertel maar dat t blok effe dr uit moet en naar een specialist
om te vlakken
[quote=CARS&MOTORS][quote=audia4]Hoe ga je het onderblok op vlakheid controleren?? ben je in het bezit van een haarlineaal van ca 0,5 meter????[/quote]
vlakschuurmachine
dan is ie toch vlak??????
vertel maar dat t blok effe dr uit moet en naar een specialist
om te vlakken[/quote]
Ehh, voor een blok uit een 93er golf is hier al veel te veel aan versleuteld, of je moet een speciale band met het blok hebben.....
Oftewel, ik zou lekker een ander blok voor het golfje gaan zoeken, op de sloop. Economisch de enige verantwoorde oplossing in deze situatie.
jaaa
een takel band
en dan zo snel mogelijk dr uit en een andere dr in
kan je beter daar wat dingen aan vervangen
heb je langer lol voor minder werk
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar