Volkswagen Golf: Slaat niet aan ( vw golf type 3 - 2.0 - 8v

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 - 8v

Hallo,

Ik heb hier staan een vw golf type 3 met een 2.0 - 8v motor.
De eerste keer na het verwisselen van de versnellingsbak en koppelingsplaten liep hij 2 seconden en smoorde daarna gewoon.

Eerste keer gecontroleerd:

Bobine, verdeelhuis en bougies. Deze deden het allemaal en er was vonk. Ook benzine kreeg ie getuige het feit dat de bougies nat waren.
Ik zat te denken aan de startblokering. Hoe kan ik deze uitsluiten?

Vervolgens bij de 2e keer proberen:

Dreigt even aan te slaan maar pakt hem net niet. Blijkt geen vonk te hebben.

Gecontroleerd: Bobine, verdeelhuis en bougies.
Vanaf de bobine geeft ie wel stroom naar het verdeelhuis maar de bougies vonken niet meer. ( Startblokering??? of toch het verdeelhuis? )
Benzine krijgt ie ook wel.

Wie weet een oplossing?

b.v.d.

Groeten Bas

Bas1980

Geplaatst door Bas1980 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

Uitlezen, misschien een stekkertje losgegaan of kabel gebroken? Is het een 2E motor?

Bas1980 (0), 16 jaar geleden

Stekkers en kabels al een paar keer gecheckt.
Het betreft een ADY motor.

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als er wel spanning uit de bobine komt maar niet op de bougies kan het alleen nog maar de verdelerkap of de rotor zijn.

Bas1980 (0), 16 jaar geleden

Dus de startonderbreker zit niet op dit punt aangesloten?

Groeten Bas

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

Nee, startonderbreker werkt meestal op het brandstofpomp relais.

Bas1980 (0), 16 jaar geleden

Vandaag alles gecontroleerd en alles op tijd gezet.
Vonk heeft ie inmiddels weer en benzine heeft ie dus ook.
Theoretisch zou de Golf aan moeten slaan maar doet dat niet....

Wie weet raad?

Groeten Bas

marcel6979 (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je ook de versnellingsbak vervangen?
zat daar toevallig geen bdp sensor in?

Bas1980 (0), 16 jaar geleden

Ik heb de versnellingsbak inderdaad vervangen. Voorzover ik kon kijken zat er niets vreemds in.
Waar zit die bdp sensor dan?

Heb de auto trouwens vanmiddag geprobeerd en het enige resultaat wat ie gaf was een kleine plof uit de luchtfilterslang.

Wel alle stekkers die van de oude versnellingsbak zijn gekomen zijn weer netjes aangesloten op de nieuwe.

Groeten Bas

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

Er zit wel een snelheidssensor in de versnellingsbak. Is het een automaat of schakel?

Bas1980 (0), 16 jaar geleden

Het is een schakel. De snelheidssensor moest ik inderdaad uit de oude bak overzetten naar de nieuwe.

Groeten Bas

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

Tja........heb je de auto ook al eens (laten) uitlezen?

Bas1980 (0), 16 jaar geleden

Ja, maar geen foutcodes.....

Heb vandaag nog wat met de ontsteking gerommeld en hij begint wel meer door zijn luchtpijp te knallen. Zou de ontsteking dan toch verkeerd staan?

Groeten Bas

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zou je bijna zeggen, alleen snap ik dan het niet wat dit met de versnellingsbak te maken zou hebben, of is ook soms de distributieriem eraf geweest?

Bas1980 (0), 16 jaar geleden

Die is er niet af geweest. dus echt vreemd.

maar het blijft bij knallen uit de luchtinlaat en voor de rest niets.

Groeten Bas

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

ALs je de bougies na enkele keren starten eruit draait, zijn deze dan nat?

Bas1980 (0), 16 jaar geleden

ja dan zijn ze inderdaad nat, dus benzine krijgt hij wel.

Alle bougies er ook uitgehaald en gecontroleerd of ze vonk hebben en dat hebben ze ook.

Benzine + vonk = ontbranding = lopen. Maar helaas

Groeten Bas

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zo een geval heb ik vorig jaar met een audi 80 gehad. Ik had het niet gevonden, wel benzine en ook vonk op alle 4 de bougies. De 2e garage waar hij naartoe gesleept is had het gevonden, bleek de verdelerkap te zijn.

Bas1980 (0), 16 jaar geleden

Ga het dan nog maar eens proberen. Verdelerkap nog een keer vervangen. Je hoort het van me.

Groeten Bas

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

Oke, ben benieuwd. Zo te horen heb je deze al eens vervangen, ook de rotor?

Bas1980 (0), 16 jaar geleden

Inmiddels heeft de auto alweer gelopen. Probleem bleek de distributieriem te zijn. Deze was op onverklaarbare wijze een stuk of 5 a 6 tanden te zijn versprongen.

Gelukkig geen motorschade ofzo. Loopt alleen nog een beetje vreemd, maar dit zal wel op te lossen zijn met de ontsteking. In ieder geval geen tikken ofzo.

Als ik gas geef dan smoort ie.

Nog een andere vraag ook over een 2.0 8v

Het hele klokkengebeuren werkt niet meer. Alle meters blijven onderin staan en hij telt geen kilometers bij.
Alles wat ik zie is de totaalstand en de klok. Voor de rest werkt niets meer.

Meterunit is niet kapot en er is geen zekering gebarsten. Wat zou het zijn? Zekeringenkast defect?

Groeten Bas

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

Vreemd maar gelukkig toch gevonden. Hopelijk geen klep(pen) krom.
Had de riem nog de juiste spanning, ik heb dinsdag een peugeot 306 van een collega nagekeken, garage zei dat distributieriem over was, bleek toen ik alles uit elkaar had dat de spanrol geheel kapot gelopen was, resultaat: minimaal 4kleppen krom, blok gaat morgen uit elkaar.

Mbt klokken die niet meer werken, geen idee.
Niet toevallig een of andere meerpolige stekker los?
Doen de controlelampjes het ook niet meer?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.