close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: 40% remverschil VOOR

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 SDI

Help,

Bij de jaarlijkse APK-keuring bleek er 40% verschil te zitten in de remmen aan de bestuurder-voorzijde.
Wat is er al allemaal gedaan:
1] remschijven waren niet versleten, en met de flex randje weggefreesd.
2]remblokjes nog 100% ok
3] ontluchten, geen lucht in leiding gevonden
4] remvloeistof is [al] ververst in maart 2005
5] remklouwen roest weggehaald, en hier en daar beetje vet zodat de klouwen makkelijk bewegen (natuurlijk niet overdadig veel vet, en zeker niet op de schijf )

Bij de tweede keuring alweer 40% verschil.

Plunjer bestuurder-voor eruit laten komen (zonder dat vloeistof eruit komt, resultaat absoluut gave ciliner, rubber is ok.

Wat kan er nog aan de hand zijn?

Geplaatst door

bart1976 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Schuift de remklauw wel soepel over de glijbouten? Zijn vaak verroest.
Anders verglaasde remblokken,of defecte hoofdremcylinder,of defecte remmenbank of toch nog ergens lucht in het systeem.
Hoe is het remverschil achter?

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

hoelang zitten je remblokken erin
best toch eens een nieuw paar remblokken plaatsen
of het remvlak op de blok opschuren
succes

davy2038 0
badge

17 jaar

Probleem met de achterremmen. Wanneer remsysteem gekruist zit moet er geen verschil in achterremmen zijn bv een kapotte of niet werkende stelinrichting. Anders merk je dit subiet op je voorremmen in de vorm van remverschil. De plunjer kan dan veel verder uit gaan dan de andere en dus heeft de voorrem ook pas later druk.

Ik hoop dat je het begrijpt.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Ricky:
De remklauw schuift goed over de glijbouten. Dit is allemaal al gereviseerd en schoongemaakt.
Het remverschil achter is onbekend. Hij was ook afgekeurd op de rem achter, want die bleef hangen. Dit is ook gerepareerd (zat helemaal vastgeroest) complete service achter, maar dit is niet (nog niet) opnieuw nagekeken bij de APK.

Davy2038:
De remblokken voor zijn allemaal vernieuwd in mei 2005. Ze zien er nog uit al nieuw qua dikte en geen roest.
Ik rem bijna nooit. Veel snelweg, tja.
Ik ga de blokken wel opschuren, bedankt voor de tip.

Sytze:
Jouw verhaal begrijp ik helaas niet. Remmen gekruist?? Ik heb onder de motorkap echt geen remleidingen veranderd, of verkeerd aangesloten. Daar blijf ik mooi af. Ik ben geen profesional, maar ook geen amateur.

Bedankt alvast voor alle tips tot zover.
Donderdagavond ga ik er weer aan werken.
Vrijdagmorgen gaat hij terug naar de keuring.
Dan laat ik wel weer iets van me horen.

bart1976 0

17 jaar

Sytze bedoeld dat het een remsysteem is van 2 gescheiden systemen,wat kruislings werkt,dus RV samen met LA,en LV samen met RA.
Je zegt LV te weinig te hebben,dus dan zou het heel goed kunnen dat het probleem RA zit.
Misschien is de remkrachtverdelen onder de auto stuk,of de zelfspan stelinrichting RA.
Weet eigenlijk wel cker dat je het achter moet zoeken (RA).

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Even nog een update:
Vanwege het handschrift op het APK-briefje had ik me vergist. Het probleem zit niet linksvoor, maar rechtsvoor.
Maar dat maakt het verhaal niet anders.
De rechterrem voor word donderdagavond uit elkaar gehaald, en de plunjer word geinspecteerd. Ik had sterk de indruk dat deze wel makkelijk eruitkwam bij remmen, maar bijna niet terug-ging in de cilinder.
Heeft dit er iets mee te maken??

Verder, remverdeler onder de auto.
Wat is dit?
Ik dacht dat uit de hoofdtrommel bij de motor en linea recta 4 buizen lopen naar elke rem. Zit daar dus nog iets tussen.

bart1976 0

17 jaar

Remverdeler hangt linksonder de auto,deze zorgt ervoor dat er bij meer belading achterin,ook sterker geremd wordt op de achterwielen,deze zou ook inwendig stuk kunnen zijn,maar ik denk dat het probleem achter zit,nu dus LA.
Dat de plunjer er makkelijk uitkomt is alleen maar goed,en je ziet hem alleen terug gaan als je goed kijkt,hoort ook zo.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Hallo,

Zoals aangekondigd net de gehele plunjer RECHTSVOOR gedemonteerd. En inderdaad........
De cilinder zat vol roest, en liep erg zwaar. De rubbers waren nog ok, en deze heb ik schoongemaakt.
De roest verwijderd, rubbers opnieuw geplaatst, piston terug erin, en wat kruipolie eraan.
Piston enkele keren eruit geperst met remmen, en met een lijmtang weer erin geperst. Dit enkele keren herhaald, en weer kruipolie erbij.
Loopt weer soepel.
Na ontluchten, en remvloeistof bijgevuld klaar voor APK-keuring nummer 3.
Dit gebeurt vrijdagmorgen om 8.15u.
Word vervolgd.

bart1976 0

17 jaar

APK ok, probleen opgelost
Het was dus toch de plunjer Rechtsvoor.

bart1976 0

17 jaar

Mooi.

ricky 10
badge

17 jaar

[quote=bart1976]Hallo,

Zoals aangekondigd net de gehele plunjer RECHTSVOOR gedemonteerd. En inderdaad........
De cilinder zat vol roest, en liep erg zwaar. De rubbers waren nog ok, en deze heb ik schoongemaakt.
De roest verwijderd, rubbers opnieuw geplaatst, piston terug erin, en wat kruipolie eraan.
Piston enkele keren eruit geperst met remmen, en met een lijmtang weer erin geperst. Dit enkele keren herhaald, en weer kruipolie erbij.
Loopt weer soepel.
Na ontluchten, en remvloeistof bijgevuld klaar voor APK-keuring nummer 3.
Dit gebeurt vrijdagmorgen om 8.15u.
Word vervolgd.[/quote]
Voor het monteren speciaal ATE vet gebruiken, wereldspul.

Beunhaas 1085
badge vip badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.