Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je een 5 bak wilt monteren moet je ook de schakelhendel + stangen mee vervangen
Natuurlijk is hij dan zuiniger
aan de zijkant bij je linker voorwiel zit een imbusbout, volgens mij maat 16, hier kun je olie vullen
Bedankt voor je informatie edwin!!
Maar nog een vraagje, moet ik de aandrijf assen dan ook vervangen, als ik van een 4-bak naar een 5-bak gaat?
18 jaar
dit lager (de bovenste is door oliegebrek meestal stuk) kun je aan de buitenzijde van de versnellingsbak vervangen. aan de linkerzijkant de boutjes losdraaien van het dekseltje. afstelringen wegnemen (niet verwisselen). borging losnemen van de beide assen. met een kogellagertrekker de lagertjes lostrekken uit het huis. nieuwe lagers erin tikken. olie bijvullen tot aan de rand. met imbus 17 losdraaien. de vulopening zit naast de flens van de linker aandrijfas. dit is goedkoper en makkelijker dan een vijfbak te monteren. (als je al een tweedehands kunt vinden)
succes
Henk
de aandrijfassen hoef je niet mee te vervangen,deze kun je zonder probleem op de 5-bak schroeven..
maar net zoals edwin al zegt,wel de schakelstangen mee vervangen anders kun je nog maar 4 keer schakelen :-)
en het zal zeker wat fijner rijden zijn op de autobaan..maakt hij meteen een stuk minder toeren..
olie inderdaad bijvullen aan de zijkant,tot dat hij eruit komt lopen..dan is het peil ók..let wel op dan hij niet aan één kant staat door bv een krik..anders gooi je er veel te veel in,wat natuurlijk niet de bedoeling is!
Succes
Stefan
18 jaar
ik heb nog wel een 1300 5 bak ligen voor je
kun je idd zo omzetten
bedankt stefan, maar ik had nog een vraag, moet ik om er een 5-bak eronder te plaatsen de motor uit de auto takelen, of kan ik ze zo verwisselen?
18 jaar
de bak vervang je in ca 1,5 uur
bak steun los en de assen los, wel met een speciale sleutel
soort torx maar dan met 12 pinnen
stelt weinig voor
Henk
zoals Edwin al zegt,
maar draai voor de zekerheid ook even de voorste motorsteun los,aan de radiator zijde!dan kantelt hij iets meer waardoor je misschien net dat beetje meer speling hebt wat nodig is..
ow ja,hoe is de staat van de koppelings-plaat drukgroep etc ?
als deze 'ver weg' zijn,kun je ze misschien beter mee vervangen nu alles toch los is..of hoeveel km hebben ze al gedraaid ?
Stefan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar