goedemiddeaqg mensen,
wil iemand mij helpen aan het volgende:
Aanhaal koppel nokkenas lager kappen en de bovenste tuimelaars (2delig) as.
het volgende probleem, deze auto geeft boven 1500 toeren dat de motor gestopt moet worden omdat de OLIEDRUK niet normaal is, ik heb de olie pomp en slingershot 2 dagen geleden vervangen omdat deze slingershot gesmolten was en in de olie pompzeef terecht kwam.
ik heb olie en filter vervangen koppakking vervangen en de kop laten reviseren maar nu laat ik de auto een beetje warm lopen en op toeren geeft de boord computer aan dat oliedruk niet goed is, wat is hier aan de hand?
ik wil voor de zekerheid de aanhaal momenten controleren via jullie en misschien zit hier tussen jullie een echte VW TECHNEUT die me hiermee kan helpen....
mvg abccorrect
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=abccorrect]ik wil voor de zekerheid de aanhaal momenten controleren via jullie en misschien zit hier tussen jullie een echte VW TECHNEUT die me hiermee kan helpen....[/quote]
Hier is wel iets anders aan de hand, wat niets heeft uit te staan met het / een aanhaalmoment.
Gr. paul
heb jij je niet afgevraagd waarom die spatplaat is gesmolten? ik vrees dat je de motor op de bult kan gooien. gr john
dat snap ik wel, maar de motor draait nu wel goed,behalve dat hij soms op toeren die melding geeft van oliedruk
spatplaatje kan gesmolten zijn door te heet olie of door en te heet motor?
de klant heeft me gisteren verteld dat hij door is gereden totdat de motor afsloeg, daarna probeerde hij nog te starten maar kon niet AANLAAN, pas een paar minuten later toen hulpdienst bij kwam,sloeg de motor normal aan en heeft weer een stuk gereden naar een hotel waar hij een andere auto heeft gekregen als vervangend vervoer. die melding van oliedruk had hij toen ook..!
hier bij ons, starte die ook normaal en sloeg normaal aan maar wisten niet van die melding van oliedruk, de klant heeft vanuit het buitenland gebeld en vertelde dat de koppakking vervangen moet worden(bevinding ANWB). De kop is gereviseerd ,gemonteerd en al olie en filter vervangen, na proefrijden gaf de boordcomputer die melding aan.
in de werkplaats gelijk de olie filter los gehaald en was dus droog, daarna hebben we het carter gedemonteerd en toen zagen we dat de slingerplaat gesmolten was...
conclusie; de klant heeft eigenlijk wat info achter gehouden over de oliedruk,wat eigenlijk wel belangrijk is. nadat hij terug kwam van vakantie vertelden we over de oliedruk,toen heeft hij alles verteld hoe het gegaan is met de auto. ondertussen is natuurlijk een hoop aan gerepareerd als jullie begrijpen wat ik bedoel!.
toch hoop ik op meer reacties!!!!
mvg abccorrect
heeft hij er geen lager uitliggen zodat er niet genoeg oliedruk opgebouwd kan worden
15 jaar
[url=http://img196.imageshack.us/i/picture001...][img]http://img196.imageshack.us/img196/405/p...[/img][/url]
15 jaar
[quote=abccorrect]spatplaatje kan gesmolten zijn door te heet olie of door en te heet motor?[/quote]
Een spatplaat smelt normaal gesproken niet / nooit.
Indien je zoiets tegenkomt weet je eigenlijk al dat dat einde oefening voor de motor betekent.
Jammer van al die kosten maar jij had beter kunnen en moeten weten.
Deze motor kan in iedergeval op de schroot..........
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar