close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : accu laadt niet

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 RP

Beste auto liefhebbers. Wie kan mij helpen.

Mijn accu laadt niet bij tijdens rijden.
Staat nu in garage, maar meerdere monteurs hebben mij nog niet kunnen helpen.

Wanneer de auto stationair draait schijnt de dynamo goed bij te laden (14.5)

Echter tijdens rijden word de accu leeg getrokken en stopt de auto ermee.

Opnieuw laden met kabels en ik kan weer rijden maar als de motor uitgezet wordt kan ik niet meer starten, zelfs niet na een uur rijden.

Wat mij tevens is opgevallen is dat wanneer ik met kabels de auto weer aan de praat heb en ga rijden ik bij ingetrapt koppelingspedaal stroom verlies heb. (de lichten worden zwak, wissers gaan veel te langzaam, radio valt uit, etc.) als ik weer opschakel heb ik weer vol stroom.

Heeft iemand dit probleem wel eens ervaren? Zo ja, wil je dan aub reageren.

Bij voorbaat dank

Geplaatst door

christoph (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Spanningsregelaar achter op de dynamo vervangen. Zit met 2 schroefjes vast. Van deze regelaar zijn de koolborstels versleten. Ding kost een paar tientjes nieuw.

Petje57 0
badge

11 jaar

Ga het doorgeven, maar elke monteur en dynamo specialist die ik gesproken heb zeggen da t de dynamo goed is

christoph 0

11 jaar

massakabel op de versnellingbak is bij deze klacht meestal kapot of verrot. begint bij de - pool van de accu, loopt dan naar het chassie en daarna naar de linker versnellingbaksteun of een van de bouten waar de versnellingbak aan de motor zit. Kwestie van even de draad volgen.

audia4 0
badge

11 jaar

ik dacht dat een goedwerkende dynamo maar 13,4 v moest zijn maar mijn vraag: al eens een nieuwe accu geprobeerd? ik had zelf dit probleem met een nieuwe dynamo in de auto. Als je de accu steeds leegtrekt en weer oplaadt gaat deze snel kapot. Als ik onderstaande lees zou ik snel een nieuwe accu halen.



"Wat mij tevens is opgevallen is dat wanneer ik met kabels de auto weer aan de praat heb en ga rijden ik bij ingetrapt koppelingspedaal stroom verlies heb. (de lichten worden zwak, wissers gaan veel te langzaam, radio valt uit, etc.) als ik weer opschakel heb ik weer vol stroom."

UserQ 0

11 jaar

Aan allen,

we hebben mijn probleem eindelijk kunnen tackelen.
Het probleem was dat de voorgeschreven v-snaar (9.5 x 950) niet hoorbaar slipte.
Nu zit er 1 op met de maat 11.9 x 950 en alles werkt weer naar behoren.
Bedankt voor het meedenken.

P.S. ik heb nog een problem met deze golf en wel het volgende:

Sinds kort extreem hoog brandstofverbruik. (2 x zo hoog als normaal)
Veel zwarte rook, stotterende motor, stank.
Inmiddels vervangen: Luchtfilter
bougies
verd. kap + rotor
temperatuursensor

Vandaag kon ik na een aantal kilometers niet meer starten en merkte dat ik het gezoem van de brandstofmotor niet hoorde.
Zekering was goed, maar na een half uurtje wachten en bij het weer proberen te starten begon er een relais te knetteren.
Kan een kapotte relais oorzaak zijn van niet werken van brandstofpomp?

Kan het zo zijn dat een brandstofmotor aan het einde van zijn levensduur vooraf extreem benzine gaat verbruiken?

Alvast bedankt voor jullie advies.

christoph 0

11 jaar

je bent veel het investeren in die auto en op die leeftijd val je van het ene in het andere probleem. niet tijd om een andere aan te schaffen ?

UserQ 0

11 jaar

van deze blokken is de levensduur bijna onbeperkt mits ze niet aan het gas (lpg)gestaan hebben.... Half miljoen km's is geen uitzondering, mits netjes onderhouden en normaal behandeld.

onderdelen kosten een appel en een ei, is een ander verhaal dan voor een nieuwe vw.


idd brandstofpomprelais kan.

wat voorkomt bij deze motoren is dat de rubber pakkingring onder de inspuitunit scheurt. tevens de vacuumslang tussen rembooster en inlaatspruitstuk aan de onderzijde checken. wil scheuren. beide geeft valse lucht, verziekt je mengsel wat door de lamdasonde wordt gecompenseerd met extra benzine naar binnen pompen.

audia4 0
badge

11 jaar

Ook dit probleem is eindelijk verholpen.
Het was een verouderde, inmiddels gebroken massakabel vanaf de ecu naar motorruimte.
Ik dank jullie voor de adviezen.
Tot een volgende keer.

christoph 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.