Beste,
Ik heb sinds eergisteren problemen met mijn golf 2. Eergisteren wil ik hem buiten rijden, opeens valt hij stil en niet meer aan de gang te krijgen. Na even zoeken kwam ik erachter dat de bougie's niet vonkten en dat ik geen stroom kreeg vanuit de bobine. Dus ik gisteren een nieuwe (2dehands) bobine gaan halen, erin gezet, ging weer als een trein. Vandaag ging ik weer ergens naartoe, ik zat op de autoweg, tegen 110 ineens de motor uit. Ik op de pechstrook gaan staan & ik dacht al dat het weer de bougie's waren. Dus ik op een primitieve wijze even getest of er stroom kwam uit de kabel van de bobine maar neen hoor. Zou het nu puur toeval zijn dat ik 2 bobine's achter elkaar kapot heb, of is er iets anders aan de hand? We gaan zo meteen de auto even naar huis slepen. Graag antwoord :)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
meestal het elektrisch gedeelte van het contactslot dat deze klacht veroorzaakt. liggen nog steeds in rijen van 4 op de plank bij de dealer.
Ik zal jullie nog iets mooiers vertellen, ik kom daarstraks aan bij de auto voor hem naar huis te slepen. Ik wou nog een laatste poging doen om hem te starten. Dus ik probeer en huppakee meteen aan de gang.. Ben de hele weg gewoon naar huis gereden?! Heeft er iemand misschien een bedradingsschema van de onsteking van een golf 2? Kan ik mij daar eens in verdiepen..
11 jaar
niet verder zoeken...... gewoon een nieuw elektrisch gedeelte voor het contactslot halen.
waarschijnlijk kun je de klacht wel simuleren door met de sleutel te rommelen.
wat ook graag wil is dat hij op de startmotor niet aanslaat, duw je hem aan loopt ie binnen de halve meter.
Maar mijn motor draait rond? Alleen de bougie's krijgen geen vonk?
11 jaar
Harry, laat maar.......
Zal ik het nog een keer proberen dan ?
PROBEER HET CONTACTBLOKJE EENS TE VERVANGEN DIE AAN DE ONDERKANT VAN JE CONTACTSLOT ZIT ,deze kost de wereld niet , en is misschien wel het EI van columbus.
er was een tijd dat we in de garage een competitie hadden om die dingen te wisselen..... Met de juiste aanval ben je in een kwartier klaar.
ow, voor de topicstarter, bij dit model heb je een poelitrekker nodig, er moet een ring van de stuuras afgetrokken worden.
zou eerst maar eens goed meten want om nu zomaar lukraak vervangen lijkt mij nu niet nodig, en het is nog steeds meten is weten, dus geld besparen
Ik leg een meettoestel in de auto, & als ik het dan nog eens voorheb meet ik of ik 12v op de bobine krijg. Is dit niet het geval is ga ik het elektrisch gedeelte van het contactslot vervangen. Als dit wel het geval is vervang ik de Hall-gever. Anders zit ik zoals Jan zegt lukraak dingen te vervangen terwijl ik eigenlijk niet zeker weet of het daar aan ligt.
11 jaar
Wat weten wij er ook van he...??? We geven hier aan dat dit een bekend golf2 probleem is,zelfs de klachten die JIJ niet hebt maar ook veel voorkomen worden genoemd. Maar als je liever nog een keer stilstaat,mijn zegen heb je,dan kom je er vanzelf achter dat Harry gewoon gelijk heeft...
wacht nu eerst de bevindingen van nacmlamerikx even af dan horen we het wel, het kan inderdaad het blokje zijn, maar er kunnen ook andere oorzaken zijn, we wachten af misschien nog dit jaar anders volgend jaar,
goede jaarwisseling alvast
Het lag dus NIET aan het contactblokje ;) Ik ben vandaag inderdaad weer stil gevallen, gelukkig dicht bij thuis. Het viel me meteen op dat mijn toerenteller ook meteen omlaag viel nadat de motor stil viel. Dus daarbij kwam ik bij de Hall-gever uit. De auto doet het nu weer gewoon, maar ik ga de sensor toch vervangen, want waarschijnlijk is het probleem dan opgelost.
11 jaar
ja maar dat kan ook met het contactblokje hoor want als de stroom uitvalt valt ook de toerenteller uit, dus het is nog geen 100% zeker dus dat het de hall gever is, je zult een nauwkeurige meting moeten doen, wat heb je nu precies gemeten, en waar?
Als de motor uitvalt en ik zet het contact aan meet ik 12v op de bobine, op de hall-gever & op dat computertje. Dus contactblokje is uitgesloten lijkt me.
11 jaar
daar heb je gelijk in
OM dat precies te weten mag je eigenlijk niet aan contactslot meer komen op het moment dat de motor uitvalt.Dan meteen meten en zeggen of er stroom op zit.Anders, als je contactslot eenmaal terugdraait en weer op contact zet verander je situatie dat er was en is meting niet juist.Beter gezegd betrouwbaar.
11 jaar
Hall-gever is vervangen, probleem is niet meer voorgekomen na 100km. Bedankt.
11 jaar
Hall-gever vervangen.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar