auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II : probleem stationair toerental

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

Hallo,

Ik heb een golf 2 met een 1300cc en een carburator van het merk Pierenburg. Nu heeft deze een probleem met het stationair toerental. De choke is elektrisch en deze werkt, als ik de motor bij koude temeratuur start dan draaid deze vrij goed. je ziet dat de klep van de choke dan dicht staat, wanneer de motor warm word en de choke klep begint langzaam te openen begint de motor heel onregelmatig te draaien en valt vrijwel meteen stil. Je kan hem enkel draaiend houden door veel gas te geven maar de motor blijft onregelmatig draaien. Is er iemand bekend met dit probleem? Alvast bedankt.

Geplaatst door

corrado_94 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Carburatuer afstellen.
Zie handleiding (Engels)

http://www.vwgolfmk1.org.uk/modules.php?...

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

Heeft deze carburator een elektrisch bediende stationair sproeier?
Heeft deze wagen een tijdje stil gestaan, of gebruik je die dagelijks en het is ineens begonnen?
Dirk

D1854 0
badge

12 jaar

Die stationair regelschroef zit bovenop de carburateur in een pijpje. Dat pijpje zit weer vast met een schroefje .
Om de stationair sproeier te ontstoppen ....dat pijpje er af en de sproeier zit daaronder.
Let erop de naald inschroeven is het mengsel RIJKER stellen.
Is verder het membraam van de pull-down nog heel ?
Die link van Hans hadden we vroeger moeten hebben . Toen moest je op een uitzondering na alles zelf uit zoeken.
Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

@D1854

of hij een elektrisch bediende stationair sproeier heeft weet ik niet. en de wagen heeft inderdaad een hele tijd stil gestaan.

corrado_94 0

12 jaar

@Punt

ik kan op mijn carburateur nergens een pijpje vinden dat vast zit met een schroefje. het membraam van de pull-down is nog heel.

corrado_94 0

12 jaar

In de topic van Hans 4040 Stond een carb 2E2 afgebeeld. Ik nam aan dat er bij jou ook zo een op de motor zit.
Op zo'n carb. van pierburg staat altijd het type aangegeven.
Een stationair sproeier of afslag is te herkennen aan een pijpvormig element met een electrische aansluiting.
Zet je er spanning op dan tikt de naald of klep.
Vermeld anders jouw nummer van de carb. die op jouw auto zit.
Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

Ik heb het even opgezocht via afbeeldingen op google, en de carburateur die ik heb is een 2E3.
Ook heb ik nog nooit iets horen tikken aan de naald of de klep.
Mvg.

corrado_94 0

12 jaar

Ik heb het even opgezocht via afbeeldingen op google, en de carburateur die ik heb is een 2E3.
Ook heb ik nog nooit iets horen tikken aan de naald of de klep.
Mvg.

corrado_94 0

12 jaar

Hier een link naar de 2E3 met daarin weer een link naar de schematische afbeelding.


http://onemanspanner.wordpress.com/2011/...

vr.gr. Theo

Het is inderdaad zo een carburateur dat ik heb. juist is mijn engels niet zo goed :(
Nu heb ik ergens gelezen dat bij een versleten/ingebrande rotor van de ontsteking de motor ook slecht draaid op stationair toerental, mijn rotor is ook een beetje ingebrand maar ik heb dit met schuurpapier wat bijgewerkt.
Maar ik zou het raar vinden dat het daar aan ligt want bij koude motor draait hij wel goed, of ben ik verkeerd?
Mvg

corrado_94 0

12 jaar

Juist een stationair lopende/draaiende motor heeft maar een lage spanning nodig voor een ontsteking . Kan dus niet de oorzaak zijn. Naast de ingang van de 1e ingang /primair met chokeklep staat dat pijpje recht op .
Er kan precies een fittingschroevendraaier in .
Dat pijpje zit vast met een schroefje. Als je dat demonteert zie je daaronder het messing sproeierpijpje . Demonteren is niet nodig en flinke stoot lucht is voldoende om het vuiltje er uit te krijgen.
Staat die carb. op een flexibele montageplaat ? Ook deze wil vaak lekken door vergaan van het rubber .
Beweeg die carburateur als de motor draait . Hoor je een sissend geluid en nog sneller stilvallen van de motor ????
Je hebt het lek boven water .
Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

Bedoel je met messing sproeierpijpje het geene wat is aangeduid op de afbeelding? dit heb ik namelijk vandemorgen eruitgedraaid en uitgeblazen en daarnet heb ik er nog is in geblazen met perslucht toen het terug gemonteerd was. maar dat bracht niks op.
En de carburateur staat inderdaad op een flexibele montage plaat, maar de carburateur bewegen en rond de montageplaat brake clean spuiten veranderde ook niks.
Mvg

[url=http://postimage.org/image/hfdv4019b/][img]http://s11.postimage.org/hfdv4019b/i_pho...[/img][/url]

corrado_94 0

12 jaar

Deze is toch anders . Geen labeltje met wat cijfers en letters er op .
Als je dit deel er uit draait en er zit nog een pijpje aan met wel een heel klein gaatje is dat de sproeier die we moeten hebben.
Afstellen van het mengsel moet in de voet zitten. Het schroefje is koploos en is geborgd d.m.v. een o ringetje.
Dit is pas te zien als je deze er uit draait.
Afstellen is normaal ,dus indraaien is armer. VOORZICHTIG met stellen.
Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

Zoek op ruddies-berlin.de welke in aanmerking komt .Zoeken onder Pierburg. Volgens mij is het een 2E3 . deze moet onderaan een electrische afslagklep hebben.
Haal die carb. er af 3 m6 bouten en controleer de rubber voet van binnenuit . Ze gaan allemaal lek en het is eerder toeval als de jouwe niet stuk is. Bij sleutelen NIET op de carburateur leunen .!!
Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

Ik heb het messing stukje wat is aangeduid op de afbeelding hierboven wat los gedraaid en de motor bleef nu ook lopen bij warme motor, maar door het trillen van de motor verdraaid dat messing schroefje ook en de motor valt weer stil. Als je dat messing schroefje met een schroevendraaier op zijn plaats houd blijft de motor draaien. Dit is het messing schroefje waar ik over praat en is ook datgene dat ik heb aangeduid langs bovenaanzicht op de vorige foto:


[url=http://postimage.org/image/y7dlxr8df/][img]http://s13.postimage.org/y7dlxr8df/i_pho...[/img][/url]

Mvg

corrado_94 0

12 jaar

Het sproeiergaatje zit in dat kleine deel onderin. NIET doorsteken maar blazen in de kop ,schroefsleufje! Door de sproeier los te draaien gaat de benzine er LANGS .Het gaatje is wel 3 maal zo klein als wat er aan de zijkant zit.
Als blijkt dat er helemaal geen verstopping is moet er toch een luchtlekkage zijn.
We zijn er bijna.

Punt 65
badge

12 jaar

Het sproeier gaatje zit niet verstopt.
Heeft u soms een idée waar er luchtlekkage zou kunnen zijn? en hoe ik dit kan testen?
Mvg.

corrado_94 0

12 jaar

ALLES tussen carb. en cilinderkop kan lekken . Aan het aantal berichten te zien kom je pas kijken . Daarom nog maar eens . Spuit een brandbare stof vanuit een spuitbus op de verdachte plaatsen. Motor reageert daar op .
Dit kunnen zijn ;de carb. voet ,aangesloten vacuumleidinkjes ,de remboesterslang en dan als klapper de inlaatspruitstukpakking. Deze was voorheen van papier maar deze scheurde door het verschil in uitzetten van de materialen van kop en spruitstuk.
Verder kunnen ook kanaaltjes in de carb. ook dicht zitten .Probeer ook reiniger voor dat doel.
Lekkages kunnen ook opgespoord worden met een slangetje in je beste oor en daarmee langs de verdachte plaatsen.
Let er ook op dat de voorverwarming van de inlaatlucht correct werkt. Juist in deze buitentemperatuur HEEL belangrijk. Bevriezing.
Groet.

Punt 65
badge

12 jaar

hoe controleer je dat de voorverwarming van de inlaatlucht correct werkt?
Mvg.

corrado_94 0

12 jaar

De klep in de inlaat van het filter wordt met een termoklep geregeld zo dat de lucht die de carb. in gaat handwarm is . Er staat 35 gr. C voor. Het werkt op vacuum vanaf het inlaatspruitsuk via die regelaar naar de vacuum bediende regelklep in de inlaat van het luchtfilter. Maak er studie van .
Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

Ik heb nu de rubberen voet en de inlaatspruitstuk pakking vervangen en dit heeft geen resultaat, het is nog net hetzelfde als ervoor.
Mvg.

corrado_94 0

11 jaar

Jammer van al dat werk ! Als die rubber voet niet gescheurd is kan/kon hij blijven zitten. Vaak is bij demontage pas goed te zien dat deze toch defect was .
Toch verder zoeken naar die lekkage . Remboesterleiding demontage . Losnemen bij het spruitstuk en afdoppen.
Dit om te zien of de leiding of boester lek zijn.
Is er tijdens de loop helemaal geen sissend geluid . Spuit met lopende motor op de verdachte plaatsen een brandbaar middel . Sproeier los draaien gaf al een verbetering . Carburateur is inwendig schoon?
Ga deze niet uit elkaar halen als je daar geen kennis van hebt . Beter is het dan om deze los te nemen en al schuddend om te keren . (water)
Groeten.

Punt 65
badge

11 jaar

Heb je die electrische afslag nog gevonden ? Als er wel spanning op staat is er dan ook nog een massa verbinding?
Door de rubber voet staat de carb. geisoleerd. Is het mankement plots gekomen of na het sleutelen .???

Punt 65
badge

11 jaar

Ik heb vandaag de remboesterleiding getest (afgekoppeld aan het spruitstuk en met de vinger het gaatje dichthoude aan het spruitstuk) geen verschil. Ook gekeken en gecontroleerd of er wel genoeg benzine toe kwam (is ook goed). Ook al in de carburator met carburator cleaner gespoten. en het probleem verslecht telkens, de motor kan heelemaal niet meer draaiend gehouden worden. bij koude motor draaid nog steeds perfect, word warm en slaat meteen af, gas geven helpt niet.
Ja die electrische afslag heb ik gevonden en deze werkt, massa verbinding is via een draadje naar het spruitstuk.
Neen is altijd zo geweest, als ik de wagen juist had draaide hij heel slecht op stationair toerental (op het randje van stil vallen en erg ongelijk draaien). Dan heb ik de distributieriem vervangen, de auto heeft toen iets van een maand stil gestaan en toen is het begonnen met dat stilvallen.
Mvg.

corrado_94 0

11 jaar

Er zit aan de primaire klep een afstelschroef . Deze loopt tegen een tandvormig segment . Bij koude stand staat de schroef op een van die tanden. Is de motor eenmaal warm dan is dit buiten werking. Zit er bij de jouwe nog een schroefkop van EEN centimeter in diam.? Dit is een luchtomloop regelaar. Normaal staat deze zo'n 1 1/2 omwenteling open .
Die schroef tegen die tandkrans is normaal genomen afgedopt (plastic) .
Het kan zijn dat de carb. te laag staat afgesteld en/of de kleppen in de cilinderkop moeten eens gesteld worden.
Is er met een APK keuring aan die afstelling gedraaid?
Vraag eens raad bij een vw of opel garage met wat ouder personeel die weten wel van die nukken en afstelkunstjes.
Groeten.

Punt 65
badge

11 jaar

Ik heb het eens goed bekeken en ik heb geen schroefkop van een centimeter in diam terug gevonden. Neen er is nergens aan gedraaid, enkel aan de rolantie schroef is gedraaid. Maar de wagen heeft waarschijnlijk een 6tal jaar stil gestaan en de vorige eigenaar liet de wagen elke maand 1x warmdraaien. Ik denk dat de carburateur inwendig vervuild is door het lang stilstaan en weinig draaien (ook zat er oude naft in de benzinetank). Nu zou ik graag de carburateur volledig demonteren en alles schoon maken en alle dichtingen vervangen. Of blijf ik daar beter af omdat ik dit nog nooit gedaan heb? ik heb alleen ervaring met brommer/moto carburateurs, deze van op mijn golf lijkt me veel ingewikkelder?
Mvg.

corrado_94 0

11 jaar

Als monteur doe je er ook een tijd over om dat ding te doorgronden ! Vraag bij de dealer of er nog een pakkingsetje verkrijgbaar is . Dat ruitvormige deel met 2 schroefjes is de bediening van de deellastklep aan de zijkant.
Dat deel is in z'n geheel vervangbaar. Als dit schoon is gewoon weer monteren .
Let er op dat er een veertje achter zit welke zo weg kan springen . Maak er studie van en maak gebruik van je fotografisch geheugen . Kijk ook of het centrale deel van de choke nog vast zit (gaan vaak los )!
We horen vast wat van je . Succes.

Punt 65
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.