Golfje 6 jaar stilgestaan, perfect rijdend weggezet.
Nu na 6 jaar hem terug eens gestart te hebben liep hij maar op 3 cilinders en kwam er veel rook uit de uitlaat.
Het koelsysteem stond na 10 sec op heel hoge druk. Het koelwater kwam in de uitlaat terecht.
Heb de cilinderkoppakking nu vervangen en het probleem is nog steeds hetzelfde.
Heb de cilinderkop visueel gecontroleerd maar daar valt niets aan te zien.
Iets gekend over deze motorblokken?
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kop kan je niet visueel controleren maar moet je laten afpersen. Of de koppakking zit er verkeerd op, of niet de juiste gebruikt. Of kop is iets krom.
Het is zeker de juiste koppakking en ze zit er ook zeker correct op.
Er zal waarschijnlijk wel ergens een scheur zijn want ik heb geen compressie in de 2 de cilinder. Die gaat rechtsreeks het koelsysteem binnen.
Zelfs gewoon 5 sec starten en het koelsysteem staat al in overdruk.
wagen is al de rest niet meer waard, dus het zal eentje voor de schroot zijn.
Hoe zo iets kan gebeuren bij gewoon stil te staan heb ik nog de vraag bij.
12 jaar
Misschien is de koelvloeistof niet vorstbestendig genoeg geweest en is de boel bevroren geweest?
wagen heeft steeds binnen gestaan
12 jaar
Kijk toch maar eens goed naar het oppervlak daar waar de koppakking afdicht rond de cilinderwand zowel op het blok als op de kop omdat je zegt dat je geen compressie hebt. Zal wel vol zitten met kraters/gaten. En anders idd scheur oid.
Tussen in -en uitlaatklep willen ze wel eens scheuren . Je kunt ook druk zetten op de gloeier ingang om te zien waar de lucht lekt . Kop ligt er zo weer af .......
Succes.
tip: als het golfje nog hard is, gooi hem niet weg maar verpats hem op MP. Zijn genoeg liefhebbers voor. 250 en een ochtend sleutelen en hij rijd met de volgende motor rond.
Heb de kop er terug afgehaald, er is duidelijk te zien dat de 2de cilinder geen compressie maakt, daar waar de andere cilinders een zwarte afdruk laten op de cilinderkop is de 2de nog mooi zuiver.
Heb nog eens alle visueel gecontroleerd, zowel motorblok als cilinderkop maar ik vind nergens een scheur of een spoor waar de compressie lucht naar een koelwaterboring lekt.
Als de kop zou krom zijn zou ik toch nog andere lekken moeten hebben denk ik. Normaal gezien zou zo een drukverlies toch ergens duidelijk zichtbaar moeten zijn?
12 jaar
kop zal wel gescheurd zijn, lekkage van een koelkanaal naar b.v. de wervelkamer. Je kunt hem bij een revisiebedrijf onder druk laten zetten. Controleer ook de cilinderbussen in de bovenste rand even op scheuren.
overigens, nieuwe koppen voor deze motoren zijn goed te verkrijgen via ebay.de en kosten niet veel.
let wel op het verschil mechanische en hydraulische stoters. Verder past alles.
Motorblok is echt niets aan te zien, Heb de kleppen er even uitgehaald van de 2de cilinder en de cilinderkop vertoont geen enkele schade.
Heb ook een langs gat van de gloeibougie druk gestoken en het gat langs de wervelkamer dichtgestopt en de perslucht lekt nergens weg. zeer bizar.
Ik weet wel dat ik de kop beter even binnen doe bij een revisiebedrijf voor te testen maar dat is de moeite niet meer om daar geld aan uit geven, heb nu reeds 120EUR voor niets uitgegeven.
12 jaar
Vraag een prijsopgave bij eenrevisiebedrijf bij jou in de buurt ,om die kop af te persen en om raad!
Een kop van de sloop kan ook ,maar zorg wel dat je van het zelfde type blok een krijgt .
Groeten.
Ik ga nu op zoek naar een complete motor in occasie, aangezien ik niet kan uitmaken of het de kop of het motorblok zelf is.
mvg
12 jaar
Zorg dan wel dat je deze draaiend kan keuren . Groeten
nog een kleine vermelding, heb er de motor uitgehaald.
Bij het plaatsen van de 2de cilinder ( de probleemcilinder) in zijn bovenste dode punt heb ik gemerkt dat deze 2 mm lager ligt dan de andere cilinders wat waarschijnlijk een kromme drijfstang betekent.ik denk dat dit het gevolg is van veel water dat in de cilinder stond toen de motor terug voor de eerste keer gestart werd.
Hoe de compressiedruk in het koelsysteem terecht komt weet ik nog steeds niet...
groeten
12 jaar
Misschien een gescheurde cilnder . Zo'n kromme drijfstang heb ik ook eens meegemaakt bij een 4 cilinder benzine.
Zo krom zie je ze zelden .
Maar wat erger is je mooet de drijfstangen compleet kopen . zoveel als er in de motor zitten .
Ze zijn op 4 of 5 gram nauwkeurig aan elkaar .
Misschien heeft een revisiebedrijf nog wat liggen. en eventueel het gewicht corrigeren.
Succes.
Sorry ik haalde 2 topics door elkaar . Occasiemotor zou ik voor gaan . Groeten.
Heb er al eentje ( heel goedkoop)gevonden, daarmee dat de originele motor al uit de wagen is.
groeten
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar