close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : hoge druk in koelsysteem, cilinderkoppakking net vv en nog steed

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6d 40KW

Golfje 6 jaar stilgestaan, perfect rijdend weggezet.
Nu na 6 jaar hem terug eens gestart te hebben liep hij maar op 3 cilinders en kwam er veel rook uit de uitlaat.
Het koelsysteem stond na 10 sec op heel hoge druk. Het koelwater kwam in de uitlaat terecht.
Heb de cilinderkoppakking nu vervangen en het probleem is nog steeds hetzelfde.
Heb de cilinderkop visueel gecontroleerd maar daar valt niets aan te zien.
Iets gekend over deze motorblokken?

mvg

Geplaatst door

DAVID2014 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kop kan je niet visueel controleren maar moet je laten afpersen. Of de koppakking zit er verkeerd op, of niet de juiste gebruikt. Of kop is iets krom.

paulmichiel 0
badge

12 jaar

Het is zeker de juiste koppakking en ze zit er ook zeker correct op.
Er zal waarschijnlijk wel ergens een scheur zijn want ik heb geen compressie in de 2 de cilinder. Die gaat rechtsreeks het koelsysteem binnen.
Zelfs gewoon 5 sec starten en het koelsysteem staat al in overdruk.
wagen is al de rest niet meer waard, dus het zal eentje voor de schroot zijn.
Hoe zo iets kan gebeuren bij gewoon stil te staan heb ik nog de vraag bij.

DAVID2014 0

12 jaar

Misschien is de koelvloeistof niet vorstbestendig genoeg geweest en is de boel bevroren geweest?

paulmichiel 0
badge

12 jaar

wagen heeft steeds binnen gestaan

DAVID2014 0

12 jaar

Kijk toch maar eens goed naar het oppervlak daar waar de koppakking afdicht rond de cilinderwand zowel op het blok als op de kop omdat je zegt dat je geen compressie hebt. Zal wel vol zitten met kraters/gaten. En anders idd scheur oid.

ricky 10
badge

12 jaar

Tussen in -en uitlaatklep willen ze wel eens scheuren . Je kunt ook druk zetten op de gloeier ingang om te zien waar de lucht lekt . Kop ligt er zo weer af .......
Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

tip: als het golfje nog hard is, gooi hem niet weg maar verpats hem op MP. Zijn genoeg liefhebbers voor. 250€ en een ochtend sleutelen en hij rijd met de volgende motor rond.

audia4 0
badge

12 jaar

Heb de kop er terug afgehaald, er is duidelijk te zien dat de 2de cilinder geen compressie maakt, daar waar de andere cilinders een zwarte afdruk laten op de cilinderkop is de 2de nog mooi zuiver.
Heb nog eens alle visueel gecontroleerd, zowel motorblok als cilinderkop maar ik vind nergens een scheur of een spoor waar de compressie lucht naar een koelwaterboring lekt.
Als de kop zou krom zijn zou ik toch nog andere lekken moeten hebben denk ik. Normaal gezien zou zo een drukverlies toch ergens duidelijk zichtbaar moeten zijn?

DAVID2014 0

12 jaar

kop zal wel gescheurd zijn, lekkage van een koelkanaal naar b.v. de wervelkamer. Je kunt hem bij een revisiebedrijf onder druk laten zetten. Controleer ook de cilinderbussen in de bovenste rand even op scheuren.

overigens, nieuwe koppen voor deze motoren zijn goed te verkrijgen via ebay.de en kosten niet veel.

let wel op het verschil mechanische en hydraulische stoters. Verder past alles.

audia4 0
badge

12 jaar

Motorblok is echt niets aan te zien, Heb de kleppen er even uitgehaald van de 2de cilinder en de cilinderkop vertoont geen enkele schade.
Heb ook een langs gat van de gloeibougie druk gestoken en het gat langs de wervelkamer dichtgestopt en de perslucht lekt nergens weg. zeer bizar.
Ik weet wel dat ik de kop beter even binnen doe bij een revisiebedrijf voor te testen maar dat is de moeite niet meer om daar geld aan uit geven, heb nu reeds 120EUR voor niets uitgegeven.

DAVID2014 0

12 jaar

Vraag een prijsopgave bij eenrevisiebedrijf bij jou in de buurt ,om die kop af te persen en om raad!
Een kop van de sloop kan ook ,maar zorg wel dat je van het zelfde type blok een krijgt .

Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Ik ga nu op zoek naar een complete motor in occasie, aangezien ik niet kan uitmaken of het de kop of het motorblok zelf is.

mvg

DAVID2014 0

12 jaar

Zorg dan wel dat je deze draaiend kan keuren . Groeten

Punt 50
badge

12 jaar

nog een kleine vermelding, heb er de motor uitgehaald.
Bij het plaatsen van de 2de cilinder ( de probleemcilinder) in zijn bovenste dode punt heb ik gemerkt dat deze 2 mm lager ligt dan de andere cilinders wat waarschijnlijk een kromme drijfstang betekent.ik denk dat dit het gevolg is van veel water dat in de cilinder stond toen de motor terug voor de eerste keer gestart werd.
Hoe de compressiedruk in het koelsysteem terecht komt weet ik nog steeds niet...

groeten

DAVID2014 0

11 jaar

Misschien een gescheurde cilnder . Zo'n kromme drijfstang heb ik ook eens meegemaakt bij een 4 cilinder benzine.
Zo krom zie je ze zelden .
Maar wat erger is je mooet de drijfstangen compleet kopen . zoveel als er in de motor zitten .
Ze zijn op 4 of 5 gram nauwkeurig aan elkaar .
Misschien heeft een revisiebedrijf nog wat liggen. en eventueel het gewicht corrigeren.
Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Sorry ik haalde 2 topics door elkaar . Occasiemotor zou ik voor gaan . Groeten.

Punt 50
badge

11 jaar

Heb er al eentje ( heel goedkoop)gevonden, daarmee dat de originele motor al uit de wagen is.

groeten

DAVID2014 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.