Volkswagen Golf 1991: Golf 2 1.3 ZN injectie valt stationair uit

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300 ZN

Hallo,

Ik heb een golfje staan waar ik niet echt verder mee kom.

Als je hem koud start en een paar seconde wacht valt hij vanzelf uit. Is hij helemaal op temperatuur dan blijft hij gewoon lopen. Niet als nieuw maar hij valt niet meer uit.



De Luchthoeveelheidsmeter heb ik nagekeken inclusief het lucht temp weerstandje, alles is schoon en de waardes lijken goed te kloppen met autodata.

De Blauwe sensor vd koeling heb ik vervangen samen met de zwarte, geen verschil.

Trek je koud de stekker dr af van de luchtmassa en start je hem dan loopt hij wel stationair. Gasgeven wil echter bijna niet/ dan valt hij weer uit..

Trek je de lamba eraf dan lijkt hij ook wel goed te lopen. De lambda lijkt me koud toch niet mee te doen ?

Als je blijft pompen met het gaspendaal dan loopt hij nog wel maar hou je hem stationair valt hij uit, ook als je hem op een toerental vast houd dan stopt de motor ermee ( verhoogt dwz 2000, 3000 e.c. )

Het lijkt me niet in de onsteking te zitten of in de sensor krukas aangezien hij wel blijft lopen alleen niet op een vast toerental KOUD.


Misschien heeft iemand een tip.

Mvg,

Greefhorst

Geplaatst door Greefhorst (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Greefhorst (0) PRO, 11 jaar geleden

Edit: De brandstof pomp loopt.

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Motor op de goeie manier afgesteld? Stationair afstellen met warme motor. Eerst lambdasensor losnemen, dan starten, afstellen van tpm en CO, daarna stop zetten, stekker weer aansluiten. Dan zou het goed moeten zijn. Lambdasonde werkt wel? CO-gehalte afstellen op +/- 0,5 %.
Wel in het verleden een aantal defecte ecu's gehad bij dit soort klachten.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Uitlaat gecontroleerd op verstopping ? Voor de kat. losnemen en proberen .
Heeft de motor de neiging om in de inlaat te praten ?..........
Groeten.

Greefhorst (0) PRO, 11 jaar geleden

Hallo,

De uitlaat is open, deze heb ik al nagelopen. De inlaat klinkt gewoon goed, op toeren loopt hij perfect. Als hij eenmaal warm is loopt hij ook goed.

Zou de CO Afstelling invloed hebben op deze klacht ? APK is hij reeds doorheen gekomen. Ik ben niet echt van de golfjes 2 hehe.

Uitlezen is geen mogelijkheid bij deze modellen ? Of zou ik daar niet veel mee opschieten.


Er zit ook niet zoveel electra op dus moet het probleem te verhelpen zijn.

Kan ik gewoon een andere ECU erop pluggen, volgens mij wel toch.

Alvast bedankt

Mvg,

Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden

ja andere ecu kun je gewoon proberen.
Maar lambdasonde kan ook weleens defect zijn hoor!

Greefhorst (0) PRO, 11 jaar geleden

Maar werkt de lambda met een koude motor, normaal gesproken heeft dat toch geen invloed ? Hij kwam recent wel door de apk heen. ( gastest )

Gr,

Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden

Zover ik weet doet die lambdasonde altijd mee, tik me aub op de vingers als ik ernaast zit , iemand?
Uitlezen kan wel, maar dan heb je een breakout kabel nodig, al het goed is kun je een lossel K en L lijn vinden in de buurt van de ecu.

Greefhorst (0) PRO, 11 jaar geleden

Zou zon hok :P lambda storing geven ?

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Nee, geeft deze niet aan. Dit is bijna Lego-techniek wat er in die ecu zit.

Greefhorst (0) PRO, 11 jaar geleden

Ja jammer, gelukkig heb ik er niet zoveel van hier in de werkplaats. Ik ben toch een groot voorstander van OBD :)

Ik ga de slopen even afbellen of ze nog wat hebben. Ik jou jullie op de hoogte !

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!

Dank,.

volbeda (0) PRO, 11 jaar geleden

Wat zijn de viergassen waardes? Warm en koud?

Greefhorst (0) PRO, 11 jaar geleden

Die heb ik zo niet bij de hand. Ik heb nu een lang weekend, zal even kijken wat het is als ik terug ben.

Maar warm gewoon apk waardig. Hij is er recent doorheen gekomen.

Ik heb nu hetvolgende al uit gewisselt met sloop onderdelen/nieuw vervangen:

Lambda sensor
Blokje bovenop de ecu
Ecu zelf gecontroleerd en is mooi droog en schoon
Luchtvolume klep
1 nieuwe blauwe temp sensor
1 nieuwe zwarte koelvloeistof sensor
Brandstofpomp en doorstroming gecontroleerd
Ontsteking rotor en verdelerkap netjes schoon gemaakt.

Er blijft niet zoveel over dacht ik zo...

Gr,

Greefhorst (0) PRO, 11 jaar geleden

Hij doet het weer!

Rara wat was het....

Carterontluchtingsslang poreus.. Niks van gemerkt met zoeken naar een lekke inlaat op de een of andere gekke manier.

Valt niet echt in de categorie valse lucht omdat het voor de inlaatklep is maar door de luchthoeveelheidsmeter zijn ze er blijkbaar wel extreem gevoelig voor. Ongeregistreerde lucht hou ik het even op

Slangetje vervangen van het carterontluchtingshuis naar de luchtaanzuigbuis en hij is weer nieuw!

Bedankt voor het meedenken mensen!

Groeten ,

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.