Beste,
De problemen met de golf houden niet op. De auto start koud heel moeilijk. Als ik koud start moet ik de eerste minuut blijven pompen met de gas, doe ik dit niet valt hij meteen weer uit. Daarna loopt hij min of meer redelijk stationair (900-1000/min). Als ik aan het rijden ben en ik wil afremmen (koppeling in & rem in) valt het toerental meteen omlaag en loopt hij rond de 200/min. Daarna lijkt het of hij zich weer herpakt en komt dan terug op 900-1000/min. Soms blijft hij echter rond de 200/min steken. Ik heb ook de indruk dat als ik de rem induw dat hij ook iets zakt in de toeren (weet niet of dit normaal is). Ik heb de vacuumslangen van de carburator al vervangen maar dat wou niet baten.
Hopenlijk kunnen jullie met een oplossing komen.
Mvg,
Nick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jongens, Ik heb mijn carburator even gedemonteerd en losgehaald. Wat mij opviel was dat de veren die de choke klep regelen heel losjes zaten. Ik heb even een filmpje opgezocht waar ik de choke klep op zie bewegen. Als je kijkt op 0:13 dan zie je dat als hij zijn vinger van de klep haalt de klep terugkomt. Dit is bij mij echter NIET het geval. als ik met mijn vinger de choke klep beweeg blijft hij gewoon staan..
Hier is het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=h8v3H4Zf2...
Ik zou graag voor volgende week de problemen hebben opgelost, dan moet ik elke dag 100km rijden met de golf dus..
Je klep is wel gangbaar ?
Het asje van de klep loopt naar het huis , rechts op de carburateur , waar ook de twee slangetjes aan zitten .
Daarbinnen in zit een hefel met een krul/bimetaal , die de chokeklep aanstuurt.
Dit huis kun je verdraaien , maar controleer eerst of de krul niet afgebroken of verkeerd zit.
Door het huis loopt koelwater , hoe warmer hij wordt hoe verder de klep open komt te staan.
Afstellen met koude motor , zorgen dat de krul achter het asje gehaakt zit , dan het huis zover verdraaien dat de chokeklep net dicht staat, rechtsom dacht ik .
[quote=kaleido 1]Je klep is wel gangbaar ?
Het asje van de klep loopt naar het huis , rechts op de carburateur , waar ook de twee slangetjes aan zitten .
Daarbinnen in zit een hefel met een krul/bimetaal , die de chokeklep aanstuurt.
Dit huis kun je verdraaien , maar controleer eerst of de krul niet afgebroken of verkeerd zit.
Door het huis loopt koelwater , hoe warmer hij wordt hoe verder de klep open komt te staan.
Afstellen met koude motor , zorgen dat de krul achter het asje gehaakt zit , dan het huis zover verdraaien dat de chokeklep net dicht staat, rechtsom dacht ik .[/quote]
Klep beweegt gewoon ja. & dit had ik al gezien. hier is volgens mij niks mis mee. Bimetaal is niet gebroken of verbogen. Maar tussen het bimetaal en de klep zit nog het een en ander. Daarop kun je verschillende delen bewegen en die zouden moeten terugkomen met kleine veertjes. Deze veertjes zitten echter erg los.. De klep gaat dan ook niet terug als ik deze met mijn vinger beweeg. Stel dat ik de klep met mijn vinger zou dichtzetten, gaat hij niet terug open. Hij blijft gewoon dicht staan.
11 jaar
Dan de overbrenging eens goed bekijken , dan is daar vast iets mis .
Zit er niet iets vast in de overbrenging ?
[quote=kaleido 1]Dan de overbrenging eens goed bekijken , dan is daar vast iets mis .
Zit er niet iets vast in de overbrenging ?[/quote]
Zoals ik al zei, alles beweegt perfect, maar komt alleen niet terug. Die veertjes lijken daar de boosdoener van. Alleen is dat een gepriel om die te vervangen. Ik ga eens rondkijken voor een 2dehands carburator, die dit niet heeft.
11 jaar
Ik heb net even een 2dehands carb op de kop kunnen tikken voor 45 euro. Morgen even proberen. Ik hou jullie op de hoogte.
11 jaar
Heb de nieuwe carburator gemonteerd. De shoke klep werkt nu goed. Ik blijf echter problemen hebben met starten.. Hier een filmpje om het te verduidelijken.
http://www.youtube.com/watch?v=IuWC48ZF9...
De eerste 2 keren geef ik telkens 1 keer gas met contact aan (zoals in de boekjes staat). De 3e keer start ik zonder gas.
Graag hulp, ik ben echt ten einde raad..
11 jaar
Iedere wat oudere monteur heeft met die carb. geworsteld. Er is een site Rudies berlin.de waarin je jouw carb.en de werking ervan kan bestuderen . Je hebt er in ieder geval nu 2 !! Genoeg onderdelen om EEN goede te maken.
De choke veer (bimetaal) moet in koude toestand de klep kunnen sluiten met een lichte kracht . Die pull-down trekt de klep open (een paar mm) als de motor loopt! Die veer in dat waterhuis kan wel eens los zitten . Zoek dan de originele stand op en door die stift even in de bankschroef plat te knijpen kan hij weer in dat huis vastkomen .
We horen wel waar je vast loopt.
Groeten.
[quote=Punt]Iedere wat oudere monteur heeft met die carb. geworsteld. Er is een site Rudies berlin.de waarin je jouw carb.en de werking ervan kan bestuderen . Je hebt er in ieder geval nu 2 !! Genoeg onderdelen om EEN goede te maken.
De choke veer (bimetaal) moet in koude toestand de klep kunnen sluiten met een lichte kracht . Die pull-down trekt de klep open (een paar mm) als de motor loopt! Die veer in dat waterhuis kan wel eens los zitten . Zoek dan de originele stand op en door die stift even in de bankschroef plat te knijpen kan hij weer in dat huis vastkomen .
We horen wel waar je vast loopt.
Groeten.[/quote]
Die choke klep werkt nu goed met de nieuwe carb. Maar ik krijg hem amper nog aan de gang. Ik kan hem laten lopen maar dan moet ik constant de gas inhouden. Ik heb al wat gedraaid aan de stationair en co2 maar het helpt niet..
11 jaar
Trekt die pull-down die klep wel open ??? Vacuum! Wat ik maar zeggen wilde, maak er eerst studie van .
Er is gewoon te veel om te schrijven hoe dat ding werkt en hoe meer je aan de afstellingen gaat draaien is letterlijk het eind zoek.
Groet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar