close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lupo: Accu laadt niet meer bij

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4

Hallo mensen,

Ik heb een probleem, namelijk een accuprobleem. Mijn accu laadt niet meer bij. Helemaal niets meer zelfs !!



Hoe is deze probleem ontstaan:
Spontaan tijdens het rijden binnen de stad, hield hij er ineens mee op.


Als het gaat om wat ie wel en niet doet is het als volgt wat ik zie en gemeten heb:



De accu, deze wordt niet hoger dan 7.25 V als ik hem met overstart van een andere auto aan de praat heb geholpen.

Heb de koolborstels al vervangen met de gedachte dat het daaraan zou kunnen liggen. Maar tevergeefs.

Bij het omdraaien van het contactslot, herkent de dashboard de accu ook niet. Ik zie geen meer lampje met een acculampje die brandt als ik het contact omdraai, de andere lampjes zoals airbag, gordels etc. branden wel.

Ik heb ook gemeten aan het stekkertje wat in de dynamo gaat vanuit de accu maar deze wordt ook niet hoger of lager, deze blijft gewoon op 0. Heb ook de zekeringen gecontroleerd, maar die zijn ook allemaal goed.

Help mij mensen, want ik zit diep in de penarie.......

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Alexandro

Geplaatst door

Gasmaniak (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kortsluiting in de accu. hoeveel geeft de accu aan als de motor uit is? ook 7,25v? dan zijn er zowiezo 2 cellen stuk.
even meten met motor uit. daarna auto starten mbv startkabels en met draaiende motor de accupool afkoppelen (voorzichtig, geen massa raken). dan kun je tussen de accupolen meten hoeveel de dynamo leverd. als dat gewoon 14v is dan is zeker weten de accu overleden.

Mausx 0

15 jaar

NOOIT, maar dan ook NOOIT met draaiende motor de accuklem loshalen, tenzij je een aantal elektronika onderdelen wilt vernieuwen.

oldford 0
badge

15 jaar

ik wist niet dat je er zo huiverig voor was.

dan gewoon een nieuwe accu proberen. en daarna meten hoeveel de dynamo laadt.

Mausx 0

15 jaar

Het kan ook heel goed zijn dat de accu niet kapot is, maar door het niet laden van de dynamo word de accu ook langzaam leeggetrokken, vandaar dat je waarschijnlijk die lage spanning meet!

Hang de accu maar eens aan de lader, start hem en meet nog eens, je zult dat bij een goede accu ongeveer 12 volt meten..

Als het acculampje ook niet brand als je hem op contact hebt staan, laad hij ook niet bij, of er is iets met de kabel aan de hand of het lampje is kapot bv.

Op de kleine kabel die naar de dynamo gaat, meestal blauw van kleur, komt de accuspanning op te staan als de motor loopt, en gaat dan ook pas bijladen.

Ook is er een mogelijkheid dat de dynamo inwendig kapot is en daardoor dit probleem veroorzaakt, maar op de blauwe kabel moet je op zijn minst wat meten.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

dankjewel voor de reacties mensen, ik ga dit allemaal morgen uitproberen.

ik ben nu uitgeput, ben al de hele dag bezig geweest met de auto...dus hopen dat het dit keer lukt.......

Gasmaniak 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.